וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות שירות בלבד לאחראים להתחשמלותם למוות של 3 צעירים בצפון

21.6.2017 / 15:50

בית המשפט גזר על שני האחראים, שהורשעו בגרימת מוות ברשלנות, חצי שנת מאסר וחודש מאסר - שתורגמו לעבודות שירות. כמו כן, כל אחד מהם ישלם 30 אלף שקל פיצויים למשפחות ההרוגים, שהתחשמלו במהלך עבודה בבריכת דגים בקיבוץ איילת השחר

שלושה צעירים התחשמלו למוות בבריכת דגים באיילת השחר.  יולי 2013. ג'יליס
בריכת הדגים באיילת השחר/ג'יליס

בית משפט השלום בקריית שמונה גזר היום (רביעי) שישה חודשי מאסר בפועל שייתבצעו בעבודות שירות על נאשם שהורשע בגרימת מוות ברשלנות, וחודש מאסר בפועל שיתבצע בעבודות שירות על הנאשם השני, בפרשה שבה שלושה צעירים התחשמלו למוות בבריכת דגים בקיבוץ איילת השחר שבגליל העליון. הנאשם הראשון, נבו הרמן בן 46, הוא רכז הפעילות בבריכות הדגים. הנאשם השני, יובל נעמני בן 52, הוא מנהל העסקים של הקיבוץ. השניים ישלמו למשפחות של שלושת הצעירים 30 אלף שקלים.

ב-25 ביולי 2013, הגיעו גידי רז, שלום אוריאל בוכריס וניר גלסמן לעבודתם עם הרמן באחת מבריכות הדגים של הקיבוץ. קצת לפני השעה 10:00 בבוקר, נכנס רז לבריכה והתחשמל. חברו בוכריס שהבחין בהתחשמלות, נכנס לבריכה כדי לסייע לו אולם התחשמל אף הוא. גלסמן, חברם של השניים חש לעברם ונפגע באותה הדרך. כוחות מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותם של השלושה.

לפני חצי שנה הגישה פרקליטות מחוז צפון כתב אישום נגד הרמן ונעמני בגין גרימת מוות ברשלנות באסון בו התחשמלו למוות שלושת הצעירים. מכתב האישום נגד השניים עלה כי באותה תקופה שימש הרמן כרכז הפעילות בבריכות הדגים בשטח הקיבוץ ונעמני שימש כמנהל העסקים של הקיבוץ והיה אחראי בין היתר על המדגה. לפי כתב האישום, באותו בוקר של יולי 2013, הייתה חמצנית הבריכה מחוברת באמצעות כבל ללוח חשמלי שהיה מחובר לרשת החשמל.

שלושה צעירים התחשמלו למוות בבריכת דגים ליד איילת השחר בצפון. ג'יליס
זירת האירוע ב-2013/ג'יליס

לפני שנכנסו העובדים למים, הורד אמנם המפסק בלוח החשמל שהחמצנית הייתה מחוברת אליו, אולם בשל ליקויים שהיו במערכת של המדגה, המשיך לזרום חשמל לחמצנית. העובדים המנוחים לא היו מודעים לכך ונכנסו למים. גדעון רז ז"ל, הצטייד אחז במהלך העבודה במוט ברזל, אשר בשלב מסויים נגע בחמצנית. הזרם החשמלי עבר במהירות מהחמנית למוט הברזל ומשם לגופו של רז. רז התחשמל והתמוטט על החמצנית.

בכתב האישום נטען כי שני הנאשמים היו אחראים מכוח תפקידם על בטיחותם של העובדים במדגה ומכאן גם על תקינות הציוד והמערכות במקום. בכתב האישום טענו הפרקליטות כי השניים התרשלו בתפקידם, בכך שמערכת החשמל לא הייתה מתוחזקת במצב תקין, הייתה מוזנחת ולא הייתה בטוחה בצורה שתמנע אסון במקרה של תקלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully