וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר חדש לח"כ מיקי רוזנטל: "יתרום למאבק בשחיתות השלטונית"

21.6.2017 / 12:31

חבר הכנסת מ"המחנה הציוני" פתח אתר שמנגיש מידע בנושא במטרה לעורר את הציבור ש"הפך לאדיש". מאמר שיתפרסם בו יציע לפצל את משרת היועץ המשפטי לממשלה, כך שאדם נוסף יעסוק רק בשחיתות נבחרי ציבור

צילום: ח"כ מיקי רוזנטל

(בווידיאו: ח"כ רוזנטל קורא להגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו)

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) פתח החודש אתר אינטרנט אישי, שמצטרף לעמוד שהקדיש אתר הכנסת לכל אחד מ-120 יושבי המשכן. באתר החדש מפורטת הפעילות הפרלמנטרית של רוזנטל, לצד עשרות כתבות ותחקירים מימיו כעיתונאי. כמו כן, ניתן לצפות בסרט "שיטת השקשוקה" שיצר ועוסק בשחיתות השלטונית בישראל. לדבריו של רוזנטל, מטרת האתר היא להנגיש לציבור מידע אודות שחיתות שלטונית בישראל. "אני מאמין שהאתר יאפשר לציבור להבין טוב יותר את הבעיה ויתרום למעורבות הציבורית במאבק". בין היתר, הוא מסביר באתר מהי שחיתות ומהם סוגיה, כיצד ניתן למדוד אותה ואיפה ישראל ממוקמת ביחס למדינות אחרות וכיצד לוביסטים פועלים.

באתר החדש צפוי להתפרסם בימים הקרובים מאמר על הצעת חוק חדשה שיניח רוזנטל על שולחן הכנסת: פיצול משרת היועץ המשפטי לממשלה לשניים: תפקיד היועץ ותפקיד תובע מיוחד לטיפול בעבירות שחיתות של נבחרי ציבור. האחרון ישאב את סמכויותיו מהיועץ כך שיוכל לטפל בעבירות אלה. "גם אם אביחי מנדלבליט הוא האיש הישר וההגון במדינה - הוא מצוי במצוקה קשה, אפילו בניגוד עניינים", הסביר רוזנטל במאמר. "בבוקר הוא יושב לשולחן הממשלה כיועץ משפטי - אחר הצהריים הוא נחשף לחומרי חקירה מטרידים נגד ראש הממשלה שמינה אותו. גם אם היה רוצה לטפל בזריזות רק בחקירות ראש הממשלה, הדבר היה נבצר ממנו מפני שעל שולחנו ערימות של תיקים ולפתחו מאות הכרעות".

עוד בוואלה! NEWS:
"נצית את עצמנו אם צריך": עשרות נכים חוסמים את הגישה לנתב"ג
דיווח שווא על מחלת עור בשיזפון: 46 חיילים רותקו; שניים הודחו
דיווח בארה"ב: זוהתה פעילות חשודה באתר גרעיני בצפון קוריאה

מיקי רוזנטל ב-2010: "נוני מוזס עוסק בביריונות עיתונאית". מערכת וואלה! NEWS
"גם אם אביחי מנדלבליט הוא האיש הישר וההגון במדינה", ח"כ רוזנטל/מערכת וואלה! NEWS

נושא השחיתות השלטונית עלה לאחרונה שוב לכותרות על רקע בקשתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שהורשע בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט, לעמוד בפני וועדת שחרורים בתקווה לקיצור עונש מאסרו ועל רקע חקירת שר הפנים אריה דרעי (ש"ס). לפני שבוע, העלה ח"כ רוזנטל במליאה הצעת חוק שקוראת להרחיק לצמיתות שרים וח"כים שהורשעו בעבירות שוחד. אחרי שחברי הכנסת מש"ס תקפו אותו על כך, קרא לעברם: "רמאים, גנבים, מושחתים, שקרנים" והתעמת עם חבר הכנסת דודי אמסלם שהאשים אותו בבנייה לא חוקית ואמר לו כי הוא "רמאי ונוכל".

ח"כ רוזנטל מאמין כי השחיתות השלטונית היא אחת הבעיות המרכזיות בישראל. "השחיתות השלטונית והשאננות הציבורית היא איום קיומי מסוכן יותר מאיראן או חיזבאללה. אבל את האיום הזה הממשלה לא מעוניינת להסיר. רק הציבור יכול, ובדיוק לשם כך השקתי את האתר החדש". לדבריו, הציבור הפך לאדיש לנושא. "בכל שבוע אנו שומעים על עוד שר, עוד חבר כנסת, עוד ראש עיר שלא הצליח להתאפק וטמן ידו בקופה הציבורית. פוליטיקאים גנבים ולוקחי שוחד הפכו דבר שבשגרה והאמון במוסדות השלטון בשפל. איך יתכן שאפשרנו לדרעי לחזור ולכהן כשר בממשלה אחרי שבגד באמון הציבור ואיך הצליח נתניהו להפוך את החשדות החמורים נגדו לעניין של ימין ושמאל? הישראלים הפכו אדישים והכי גרוע – רוב הציבור חש שאין מה לעשות בקשר לזה. זו בדיוק הבעיה, כך בדיוק אוהב אותנו השלטון - שותקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully