וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נצית את עצמנו אם צריך": עשרות נכים חסמו את הגישה לנתב"ג

עשרות מפגינים חסמו את הכניסה לנתב"ג מכביש ירושלים-תל אביב. הנכים כבלו את כיסאות הגלגלים בשלשלאות - ושפכו על עצמם סולר. המשטרה: קצין ניסה להוציא מכל סולר מידיו של מפגין - והוכה

צילום: דנה ירקצי, וואלה!NEWS, עריכה: ורד לידני

עשרות נכים ותומכים במאבקם להעלאת הקצבאות חסמו הבוקר (רביעי) את אחת הכניסות לנמל התעופה בן גוריון. יו"ר מטה מאבק הנכים, נעמי מורבי, איימה כי "הבאנו סולר, נצית את עצמנו אם צריך", וסיפרה כי קשרו את כיסאות הגלגלים בשלשלאות אחת לשנייה - ושפכו את השמן על עצמם מתוך הבקבוקים.

מהמשטרה נמסר כי עם קבלת הדיווח על חסימת הכביש והגעת כוחות השיטור, שפכו שניים מהמפגינים על עצמם חומר דליק ממכל שהיה ברשותם. לטענת המשטרה, אחד הקצינים ניסה להוציא את המכל מידי המפגין, שהכה אותו באגרופו. נהגת שנקלעה לזירת ההפגנה זעמה על חסימת הכביש. "אף אחד לא הודיע לנו על זה, זה בלתי נסבל", אמרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת הנכים, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלשום קטעו נציגי הנכים דיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, לאחר שנתקלו בנוכחות חסרה של נציגי ועדת שמחון ומשרד האוצר במהלך דיון שעסק בעניינם בוועדת השקיפות. בתגובה להיעדר חברי הכנסת מהקואליציה, נכנסו הנכים לאולם בו התקיימה במקביל הוועדה בראשות ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) ומחו על קצבתם הנמוכה והעיכוב בשיפור תנאיהם.

"ועדה אחרי ועדה – מריחה אחרי מריחה. היינו בוועדת השקיפות, אין עם מי לדבר אז באנו לכאן", אמר יו"ר ארגון "נכה, לא חצי בן אדם", אלכס פרידמן, שהסיט את הדיון. אולם היו"ר אלאלוף קטע את פרידמן: "אנחנו עובדים יד ביד עם הנכים. אני מבקש לאפשר דיון על נושאים נוספים, שבחלקם גם נוגעים לכם. אל תפריע לנו בשלב זה, אנחנו לא נענה לך ולא נתייחס אליך עכשיו", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד המפגינים עם מכל הסולר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס ניסתה להגן על יו"ר הארגון וטענה כי "הוא בסך הכול רוצה לדעת מה כוונותיו של שמחון".

(עדכון ראשון: 11:18)

הפגנת אנשים בעלי נכות מול קריית הממשלה בתל אביב, 18 במאי 2017. מגד גוזני
הפגנת הנכים בחודש שעבר/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully