וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך סעודיה הדיח את יורש העצר - ומינה את בנו במקומו

21.6.2017 / 9:05

סלמאן שחרר מתפקידו את שר הפנים מוחמד בן נאיף, ומינה במקומו את בנו מוחמד בן סלמאן, המשמש שר הביטחון. על אף שהוא רק בן 31, מוחמד נחשב לאיש החזק בממלכה. את ההדחה אישרו 31 מתוך 34 חברי הגוף הבוחר את יורש העצר

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

סלמאן מלך ערב הסעודית הדיח הלילה (רביעי) את יורש העצר מוחמד בן נאיף מתפקידו ומינה במקומו את בנו מוחמד, שהיה סגן יורש העצר.

המלך סלמאן קרא הלילה לציבור להישבע אמונים ליורש העצר החדש, שהוא בנה הבכור של אשתו השלישית. על פי הודעת בית המלוכה הסעודי, 31 מתוך 34 חברי הגוף הבוחר את יורש העצר הצביעו בעד מינויו לתפקיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טקס חילופי יורש העצר, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
קבלת הפנים לנשיא טראמפ בוועידת הפסגה, ריאד, 21 במאי 2017. רויטרס
אינו בקו הבריאות. המלך סלמאן עם נשיא ארה"ב דונלד טרמאפ/רויטרס

על אף שהוא רק בן 31, המינוי אינו נחשב מפתיע: בן סלמאן סומן כאחת הדמויות החזקות בערב הסעודית, במסגרת תפקידו כשר הביטחון, והוביל לאחרונה שינויים רבים בממלכה. הוא ביקר לאחרונה בארצות הברית ונועד עם הנשיא דונלד טראמפ, אך אינו דובר אנגלית שוטפת.

כחלק מחגיגות ההכתרה, הוארכה חופשת עיד אל-פיטר בממלכה בשבוע נוסף על עשרת הימים הקבועים בחוק. החופשה תתחיל ביום ראשון הקרוב, עם סיום חודש הרמאדן.

שר ההגנה של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. AP
יורש העצר החדש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/AP

יורש העצר היוצא, בנו של אחיו למחצה של המלך, שוחרר גם מתפקידו כשר הפנים, אחרי שהוביל בשנים האחרונות את המלחמה העיקשת באל-קאעידה. ב-2009 ניסו אנשי הארגון לחסלו באמצעות מחבל מתאבד, שנשא בבטנו מטען חבלה. בסוכנות הידיעות הסעודית דווח כי הוא נשבע אמונים למחליפו בתפקיד.

בחודש אפריל מינה סלמאן לתפקיד השגריר בארצות הברית בן נוסף שלו, טייס בחיל האוויר של המדינה שלקח חלק בתקיפות הקואליציה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). סלמאן עצמו בן 81, וההערכות הן כי הוא אינו בקו הבריאות.

ההכרזה על "חזון 2030" של ערב הסעודית, ריאד, 25 באפריל 2016. רויטרס
יורש העצר המודח, מוחמד בן נאיף/רויטרס
שר ההגנה של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. AP
יורש העצר החדש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully