וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט שחרר חשוד ב"תג מחיר" – שב"כ הוציא לו צו מעצר מנהלי

20.6.2017 / 18:40

יום לאחר שבית המשפט המחוזי קבע כי יש לשחרר את החשוד, תושב יצהר בן 19, בתנאים מגבילים נמסר לו צו מעצר חתום בידי שר הביטחון. עורך דינו: "נחצה קו אדום". שב"כ: "הוא מעורב בפעילות חמורה נגד ישראלים, פלסטינים ואנשי כוחות הביטחון"

צלמים זמניים מורשים

שירות הביטחון הכללי (שב"כ) מסר היום (שלישי) צו מעצר מנהלי למשך חודשיים לתושב ההתנחלות יצהר בן 19, שנעצר בחשד להצתה מטעמים לאומניים ושוחרר אתמול בתנאים מגבילים, לאחר שבית המשפט המחוזי בלוד קבע כי החשד נגדו לא התחזק. בצו, החתום על ידי שר הביטחון אביגדור ליברמן, נכתב: "בתוקף סמכותי לפי חוק סמכויות שעת חירום ומכיוון שיש לי יסוד סביר להניח שטעמי ביטחון המדינה וביטחון הציבור מחייבים זאת, אני מצווה בזאת על מעצרו המנהלי".

כפי שהותר אתמול לפרסום, החשוד ששוחרר וצעיר נוסף נעצרו במהלך השבועיים האחרונים בחשד להצתת מונית פלסטינית בעיירה חווארה, שמדרום לשכם, בחודש אפריל האחרון. מעצרם של שני החשודים הוארך כמה פעמים, אולם בדיוק האחרון החליט בית משפט השלום לשחרר את החשוד המדובר, אליה נתיב, בתנאים מגבילים.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד לתג מחיר בכפר ערה: כתובות "ד"ש למורחקים" רוססו, רכבים הוצתו
חשד ל"תג מחיר": טרקטור הוצת ליד שכם, כתובות "נקמה" רוססו
שש שנים, 95 כלי רכב הושחתו: בשועפאט זועמים על עוד "תג מחיר"

כוח צה"ל בכניסה הדרומית לשכם מכיוון חווארה. מרץ 2016. ראובן קסטרו
"בין הפעילים היותר קיצונים ואלימים באזור". כוחות צה"ל באזור חווארה/ראובן קסטרו

המשטרה ערערה לבית המשפט המחוזי במטרה למנוע את שחרורו של נתיב, וכך גם פרקליטו של החשוד, עורך הדין איתמר בן גביר. האחרון טען כי במהלך הדיון בבית משפט השלום צוין כי החשד נגדו לא התחזק – בניגוד לחשוד השני – ולפיכך אין לקבוע תנאים מגבילים לשחרורו.

השופטת נאוה בכור דחתה אתמול את שני הערעורים, וקבעה כי לאור העובדה שהחשד לא התחזק, אין מקום להאריך את מעצרו של הצעיר. עם זאת, היא עוד קבעה כי נוכח המשך החקירה בעניינו, נכון לשחררו תחת תנאים מגבילים, כפי שקבע בתחילה בית משפט השלום.

עוד באותו נושא

החמ"ל של הימין הקיצוני: תשעה נעצרו בחשד להפרת צווי הרחקה מיו"ש

לכתבה המלאה
עו"ד איתמר בן גביר, בימ"ש העליון, ירושלים. 20 בדצמבר 2015. נועם מושקוביץ
"שברו את הכלים". בן גביר/נועם מושקוביץ

עו"ד בן גביר טען כי "שר הביטחון והשב"כ חצו קווים אדומים ועשו מעשה שלא ייעשה. כאשר בית משפט השלום הורה על שחרור מרשי וקבע שאין ראיות, ושופטת בית המשפט המחוזי חזרה על הקביעה והסבירה שאין כל חשד נגד מרשי ולאחר שהפסידו, שברו בשירות הביטחון הכללי את הכלים, ופוגעים במרשי בלי משפט ללא הוכחות וראיות". הוא הוסיף: "מדובר בצעד מחפיר".

משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה כי "ההחלטה לעצור אותו במעצר מנהלי התקבלה עקב מעורבותו בחודשים האחרונים בפעילות חמורה ומתמשכת שכללה, בין היתר, פגיעה ברכוש וכן נקיטת אלימות קשה כלפי ישראלים, פלסטינים ואנשי כוחות הביטחון". על פי התגובה, "נתיב, המוכר כפעיל מאחזים מרכזי, שהה לאחרונה במאחזי בנימין, ונמנה עם הפעילים היותר קיצונים ואלימים השוהים במאחזים אלו".

עו"ד בן גביר מסר בעקבות התגובה כי "הודעת השב"כ מתעלמת מהטענות שלנו על הצפצוף כלפי בית המשפט". לדבריו, "בהודעה אין כל הסבר מדוע בחרו בשב"כ להוציא צו מנהלי אחרי שהפסידו בבית המשפט. במדינה דמוקרטית שב"כ ושר הביטחון לא אמורים לעקוף שופטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully