וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין על הרחבת קלקיליה: "שרים שכחו שצה"ל לא מוחלף כל 4 שנים"

20.6.2017 / 17:30

נשיא המדינה ביקר את האשמת השרים את הדרג הפיקודי בעקבות התכנית, ואמר כי "על כולנו מוטלת החובה לשמור על צה"ל". לדבריו, "השתלחות במפקדים כאילו היו קובעי מדיניות עלולה להביא למשבר אמון"

צילום: ערוץ 7, עריכה: אריאל תמרין

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס היום (שלישי) להתבטאויות השרים נגד אישור התכנית להרחבת קלקיליה, ובראשן אלה המפנות אצבע מאשימה כלפי הדרג הפיקודי בצה"ל. "לאחרונה אנו נתקלים במצבים בהם שרים וח"כים, פוליטיקאים, מבקרים את צה"ל כשהם שוכחים שאת צה"ל לא מחליפים בקלפי כל ארבע שנים. צה"ל הוא צבא העם השומר על העם ועל מדינת ישראל ועל כולנו מוטלת החובה לשמור עליו", אמר ריבלין במהלך ביקור בבסיס חצור של חיל האוויר.

"השתלחות במפקדים כמו היו קובעי מדיניות ולא מוציאים לפועל, היא דבר שיכול לפגוע בצה"ל ולהביא למשבר אמון חמור בין צה"ל לבין הציבור בישראל", אמר ריבלין. בפנייתו למפקדים, אמר: "אליכם המפקדים, יש לי רק בקשה אחת - המשיכו לפקד. אתם תמשיכו לדאוג לביטחון אזרחינו ואנחנו נדאג לכם לגיבוי ללא סיג ושיעור".

נשיא המדינה ורעייתו השתתפו הערב בטקס הנועל את אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בבית לוחמי הגטאות 24 באפריל 2017. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתמול התייחס לנושא גם שר הביטחון אביגדור ליברמן. "בשבועות ובימים האחרונים אנו עדים להשתלחויות פומביות, חוזרות ונשנות, של שרים וחברי כנסת נגד מפקדי צה"ל, בהם הרמטכ"ל ומתאם פעולות הממשלה בשטחים. שרים וחברי כנסת מנצלים את העובדה שלובשי המדים אינם יכולים להגיב להם, ומרשים לעצמם, מטעמים פוליטיים צרים להסית נגד מפקדי צה"ל. שום אחריות לאומית או שיקול דעת", אמר ליברמן.

דבריהם של ליברמן וריבלין מגיעים על רקע הביקורת הקשה שהוטחה מימין נגדו ונגד בכירים בצבא, על רקע קידום תכניות הבנייה בקלקיליה. זאת בנוסף לשרי הבית היהודי, שתקפו את תכנית "המקל והגזר" של השר ליברמן ומי מטעמו, בטענה כי היא אושרה במחטף. השר זאב אלקין שיגר לראש הממשלה ושר הביטחון בשבוע שעבר מכתב חריף ובו טענות קשות נגד המנהל האזרחי, שלטענת אלקין "פועל מאחורי הגב" של הדרג המדיני. כמו כן, בשבוע שעבר בישיבת הקבינט שבה הוחלט לצמצם את אספקת החשמל לרצועת עזה בעקבות בקשת הרשות הפלסטינית, פרץ עימות בין האלוף מרדכי לבין השר יובל שטייניץ, לאחר שהאחרון טען שמרדכי "מקבל הוראות מאבו מאזן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully