וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקש לתעד מפגע בטיחות ברכבת - ועוכב עד להגעת המשטרה

20.6.2017 / 16:27

מאבטחי רכבת ישראל עיכבו במשך 40 דקות את מעוז ינון, איש תיירות ופעיל שמתחזק עמוד פייסבוק שבו מציג תיעודים של שורת ליקויים ברכבת ישראל. כשהשוטר הגיע למקום, רק אז שוחרר ינון לדרכו. רכבת ישראל: "הוא סירב לשתף פעולה"

צילום: מתוך דף הפייסבוק "בארכבת" וסרטוני גולשים, עריכה: יוסי אלטר

מעוז ינון, איש תיירות שהקים את מלונות "אברהם הוסטל" בירושלים ובתל אביב, ואת האכסניה "פאוזי עזאר" בנצרת, נוהג לנסוע מדי יום ברכבת מבנימינה לתל אביב. אלא השבוע, לאחר שצילם את שלט תחנת הרכבת ביישוב - הוא עוכב על ידי מאבטחי הרכבת, שאף הזעיקו שוטר למקום.

במהלך נסיעותיו הרבות, נתקל ינון בליקויים ותקלות, דברים שאותם הוא נוהג לתעד ולדווח עליהם בעמוד פייסבוק שפתח - "בארכבת". בין השאר, דיווח בעמוד על קופות סגורות בשעות עומס, עמדות תיקוף שלא עובדות, צפיפות במדרגות ושלל בעיות נוספות בהתנהלותה של רכבת ישראל.

אתמול, בטרם עלה לרכבת בתחנת בנימינה, ביקש לצלם מפגע בטיחותי סמוך לתחנה. לדבריו, למרות שנעשה שיפוץ בתחנה ובסביבתה, רציף ההסעה המיועד לתחבורה ציבורית לא טופל - ואורבות בו סכנות בטיחותיות למשתמשים בו.

מפרץ החניה המיועד לאוטובוסים צר, בעוד שהוא נועד להכיל נוסעים רבים. במקום עם עוצרות מכוניות פרטיות רבות, להעלאה והורדה של נוסעים. לדבריו, רבים מהאנשים נאלצים לרדת מהרציף לכביש ובכך לסכן את עצמם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
https://goo.gl/photos/u3VWs33mAgMtYWrs5

ינון מצביע על אפשרות להגדלה משמעותית של הרציף, אולם בשטח שבעורף תחנת האוטובוס העדיפו להשתמש כחנייה למכוניות עובדי התחנה, במקום לנצל את השטח להגדלת הרציף.

לדבריו ביקש לצלם גם את שלט תחנת רכבת בנימינה, לצורך עריכת סרטון וידאו וכדי שהשלט יבהיר היכן צולם. לדבריו המאבטחים הבהירו לו כי אסור לצלם את עמדות הבידוק, והוא אכן לא עשה זאת. הוא המשיך לצלם את שלט התחנה ואז הגיעו אליו שני מאבטחים ועיכבו אותו.

לאחר עיכוב של 40 דקות, למקום הגיע שוטר וינון שוחרר לדרכו. יש לציין כי ינון נוסע מדי יום ומוכר היטב כמי שמתריע ומעיר על ליקויי הרכבת.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "אתמול בבוקר צילם נוסע בתחנת בנימינה את אזור הכניסה של התחנה. המאבטחת ניגשה לשוחח איתו אולם הוא סרב לשתף פעולה והמשיך לצלם, ובכלל זה את עמדת הבידוק הקדמית. למקום הוזמנה משטרה לבדיקת האדם".

בנוגע לרציף האוטובוסים נמסר בתגובה: "רכבת ישראל משקיעה מאמצים רבים לביטחון התחנות, הנוסעים ובוחנת סיכונים אפשריים בסביבתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully