וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד תקרית אווירית בסוריה: ארה"ב הפילה מל"ט איראני של המשטר

הקואליציה הפילה כלי טיס מדגם "שאהיד 129", אחרי שאיים לטענתה על כוחותיה בסמוך לגבול עם עיראק, מוקד לחיכוך בין הצדדים. זאת ברקע הפלת מטוס הקרב הסורי ואזהרת רוסיה כי מטוסי הקואליציה יהפכו למטרה

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית הפילה היום (שלישי) מל"ט איראני ששימש את צבא סוריה, אחרי שזה איים לטענתה על כוחותיה בדרום המדינה, סמוך לגבול עם עיראק, שהפך למוקד מתיחות בין הצדדים לנוכח ניסיונות המשטר להתחבר לגבול.

זאת אחרי אזהרת רוסיה כי כלי טיס של הקואליציה שיתקם ממערב לנהר הפרת יהיה מטרה פוטנציאלית, שהגיעה לאחר הפלת מטוס הקרב הסורי ביום ראשון. בנוסף לכך, בכלי תקשורת בארצות הברית דווח היום כי מטוס קרב רוסי התקרב אתמול בצורה מאיימת למטוס ריגול אמריקני באזור הים הבלטי.

לקריאה נוספת בנושא
בשל איומי רוסיה: אוסטרליה משעה את פעילותה האווירית בסוריה
הבית הלבן מגיב לרוסיה: "לארה"ב יש הזכות להגנה עצמית בסוריה"

חיזבאללה שידרה תיעוד איראני של  מל"ט אמריקני בשמי סוריה. צילום מסך
מל"ט איראני שהופל בידי הקואליציה בתחילת החודש/צילום מסך

לפי הודעת הקואליציה הבינלאומית, כלי הטיס מדגם "שאהיד 129", המיוצר בידי הרפובליקה האסלאמית, התקרב "בצורה עיונת" לבסיס בא-תנף, שבו מאמנים כוחות אמריקניים מיוחדים מורדים הנלחמים בדאעש. בתחילת החודש נרשמה תקרית דומה, אז הופל מל"ט אחר שתקף מורדים באזור והופצצה שיירה של כוחות המשטר.

בעקבות אזהרותיה של רוסיה, הודיעה היום אוסטרליה כי היא משעה את פעילותה האווירית בסוריה עד להודעה חדשה, אם כי פעילותה בעיראק השכנה תימשך כרגיל.

הבית הלבן מסר אתמול כי כוחות הקואליציה הנלחמים בארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה ישמרו על זכותם להגנה עצמית וכן שארצות הברית תמשיך לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים עם רוסיה - אחרי שזו הודיעה על ניתוקם.

בחודש האחרון התגבר החיכוך בין ארצות הברית לבין סוריה ורוסיה. המשטר ובעלי בריתו מנסים להתקדם באזור א-רקה, שם פועלים הכוחות הסוריים הדמוקרטיים הנתמכים בידי ארצות הברית, וכן לעבר משולש הגבולות עם ירדן ועיראק, שם מוצבים כוחות אמריקניים מיוחדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully