וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: למחבל מהשאנז אליזה היה רשיון נשק - על אף שהיה תחת מעקב

20.6.2017 / 19:53

בביתו של המחבל, בן 31 שהיה ברשימת החשודים בטרור, נמצאו אקדחים ורובה קלצ'ניקוב. הרישיון נותר בתוקף גם לאחר שזוהה כאיום פוטנציאלי. גורם המעורה בפרטי החקירה: "הוא נשבע אמונים לדאעש"

צילום: רויטרס

מצבור של כלי נשק אותר בביתו של המחבל שניסה לבצע אתמול פיגוע דריסה בשדרות השאנז אליזה בפריז והוא החזיק ברשיון נשק על אף שהיה תחת מעקב הרשויות - כך מסרו היום (שלישי) גורמים במשטרה וברשויות בצרפת.

במקביל, גורם המעורה בפרטי החקירה מסר כי המחבל נשבע אמונים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). על פי הגורם, המחבל העביר מכתב לגיסו, ובו הכריז על תמיכתו בארגון. עם זאת, לא ידוע על קשר ממשי בינו לבין תשתית של דאעש.

גורם משפטי אמר כי החוקרים משלימים את רשימת כלי הנשק והציוד שאותרו בביתו של המחבל בן ה-31, שזוהה כאדם דז'זירי. המחבל, שנהרג בניסיון הפיגוע, נשא בכלי רכבו רובה, שני אקדחים, תחמושת ושני מכלי גז גדולים. איש מלבדו לא נפגע.

עשן מיתמר מרכב משדרות שאנז אליזה, פריז, אחרי ניסיון פיגוע, 19 ביוני 2017. רויטרס
כלי הרכב ששימש את המחבל/רויטרס

ראש הממשלה אדואר פיליפ טען כי המחבל קיבל בתחילה רישיון להחזיק נשק, לפני שהוא סומן כאיום על ידי סוכנויות המודיעין כאיום ביטחוני. לדבריו, באותו זמן לא הייתה סיבה שלא לתת לו את הרישיון. עם זאת, הוא הודה כי "ייתכן מאוד" שהרישיון היה עדיין בתוקף גם לאחר שהמחבל נכנס לרשימת החשודים בטרור. שלושה גורמים המעורים בחקירה אישרו זאת.

"איש לא יכול להיות מרוצה, בוודאי לא אני, שמישהו שסומן על ידי סוכנויות הביטחון יכול להרוויח מאישור שכזה", אמר פיליפ בריאיון לרשת BFMTV.

(עדכון ראשון: 13:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully