וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בנתיבות על שלט הקורא ללבוש צנוע: "דין הלובשת גופייה - גיהנום"

20.6.2017 / 10:38

שלט החוצות, שהוצב כחלק מיוזמה פרטית במרכז העיר, מורה כי "בגדים קצרים גורמים לקיצור החיים" ומזהיר מפני לבישת חצאיות מיני ובגדים צמודים. נשים רבות בעיר מחו נגד השלט ברשתות החברתיות: "אורך החצאית לא הופכת אדם למוסרי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזהיר את הנשים כי לבישת גופייה תביא אותן לגהנום. השלט שהוצב בנתיבות/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלט חוצות הקורא לנשים להתלבש בלבוש צנוע הוצב בימים האחרונים בנתיבות ועורר סערה בקרב תושבות העיר. בשלט, שהוצב במרכז העיר בעקבות יוזמה פרטית, מופיעות הנחיות כיצד להתלבש בצניעות וניתן בו פירוט מדויק בעניין. "הבגדים הקצרים שאישה לובשת גורמים לאנשים לקיצור חיים", נכתב בשלט.

כחלק מהוראות הלבוש הקפדניות, מורה השלט כי "בגד צמוד שבולטים האיברים ממנו אסור לחלוטין, וכן חלוק שלרוב נצמד לגוף וחל איסור חמור לצאת אתו לרשות הרבים". עוד מזהיר השלט מפני לבישת חצאית מיני או מכנסיים ה"מחטיאה את הרבים", ומפני לבישת גופייה – שדין הלובשת אותה הליכה לגהנום. "ההולכות כך, הן הרי קלות דעת המחפשות תשומת לב", נכתב בנוסף, תוך ציון אורכה המדויק והרצוי של חצאית שאותה ניתן ללבוש.

חלק מנשות העיר מחו נגד הצבת השלט והגיבו לפרסום תמונתו בפייסבוק בזעם רב. "דרך ארץ קדמה לתורה", כתבה אחת מתושבות העיר, והוסיפה: "נתקלתי בלא מעט בנות שלובשות חצאיות לפי הכללים הנ"ל, אבל הן כלל לא נראות צנועות – עם איפור כבד, פאה בלונדינית ועוד". גולשת אחרת כתבה כי "אורך החצאית והחולצה לא הופך את האדם למוסרי יותר או פחות, או לאדם טוב או פחות. לא יקום האדם שיקבע מתי ולמה חייו של אדם יגדעו והוא יחזיר את נשמתו לבורא".

עוד בוואלה! NEWS
מלב ים לטווח של 400 ק"מ: תיעוד הניסוי המוצלח במערכת "לורה"
"מגיע לנו יותר": התיכוניסטים מסכמים שנה של מחאה - ויוצאים לחופש
"קברה בבור בחוף, שידלה לזנות": בת 16 חשודה בהתעללות בבת 13

הילולת הבאבא סאלי בנתיבות, ינואר 2011. עומר מירון
"תפנימו את המשפט 'איש איש באמונתו יחיה'". חרדים בנתיבות, למצולמים אין קשר לכתבה/עומר מירון

תושבת נתיבות נוספת טענה כי המודעה משמשת לכפייה דתית. "בתור דתייה עם כיסוי ראש וחצאית, אני חושבת שהמודעה הזו בכלל לא במקום, והיא כפייתית. לא אכפת לי שאנשים יגידו מה שהם רוצים על התגובה שלי – לכל החרדים יפי הנפש, תפנימו את המשפט 'איש באמונתו יחיה'", כתבה. לדבריה, "האהבת האל היא מעומק הלב, ויש נשים שהלבוש של חצאית לא בא להן ברגל. אז במקום לתלות מודעות כפייה, שאו ברכה שבנות ישראל יחזרו בתשובה שלמה מתוך אהבת האל ולא מתוך מודעה כפייתית".

לצד הביקורת, היו גם תגובות נוספות שתמכו במה שנכתב בשלט. "יש לומר שנסחפתם עם התגובות פה", כתבה תושבת העיר. "כל מילה בשלט בסלע, הוא צודק במאת האחוזים. לבוא ולומר שיש פה כפייה? מתוך מה אתן אומרות את זה? זו דרך ישראל וזו דרך התורה, וזו דרך היהדות ואין מה לעשות. בעל המודעה פשוט שם פה את האמת בפרצוף".

  • עוד באותו נושא:
  • נתיבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully