וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: דובר הבית הלבן שון ספייסר צפוי לעבור מתפקידו ומחפש מחליף

20.6.2017 / 7:35

לדברי גורמים בכירים, ספייסר, שהפך מזוהה במיוחד עם הממשל במהלך תדרוכי העיתונאים בבית הלבן, יקבל "תפקיד אסטרטגי יותר" שבמסגרתו לא ינכח בתדרוכים. עוד נמסר כי הוא פנה לכמה מחליפים פוטנציאליים

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: טראמפ מתייחס לעדותו של ראש ה-FBI לשעבר)

דובר הבית הלבן שון ספייסר צפוי לעבור מתפקידו ולקבל תפקיד "אסטרטגי" בבית הלבן, שבו תהיה לו גישה מוגבלת לתדרוכי עיתונאים יומיים - כך מסרו הבוקר (שלישי) גורמים בבית הלבן. לפי הדיווח, כמה גורמים בממשלו של הנשיא דונלד טראמפ מכירים כי שינוי התפקידים צפוי להתבצע, ומסרו כי ספייסר דן בקבלת תפקיד בכיר יותר במערך התקשורת של הבית הלבן ואף פנה לכמה מחליפים אפשריים.

"ביקשנו חוות דעת מאנשים רבים ככל הניתן מאחר שאנחנו רוצים להרחיב את מערך התקשורת שלנו", אמרה ממלאת מקום דובר הבית הלבן שרה האקבי סנדרס. "כמו שעשה בהתחלה, ספייסר מנהל גם את מערך התקשורת של הבית הלבן וגם את מערך העיתונות". היא סירבה להתייחס לשינויים האפשריים.

הדיונים על שינויים במערך התקשורת של הבית הלבן מתקיימים זה שבועות. לטענת גורם בכיר, העדפתו האישית של ספייסר היא להפסיק בתדרוכי העיתונאים לחלוטין. לא ברור כמה במהירות יערכו השינויים.

עוד בוואלה! NEWS
גורמים מדיניים: רוב הטילים מאיראן החטיאו את המטרות בסוריה
הסטודנט האמריקני שהושב מצפון קוריאה לארה"ב בתרדמת - מת בביה"ח
קושנר וגרינבלט בדרך לירושלים ורמאללה: "להמשיך במגעים לשלום"

דובר הבית הלבן שון ספייסר בתדרוך עיתונאים, 11 באפריל 2017. רויטרס
"מנהל גם את מערך התקשורת וגם את מערך העיתונות". ספייסר/רויטרס

בשבוע שעבר, ספייסר ראיין יחד עם ראש הסגל ריינס פרייבוס את מגישת הרדיו לורה אינגרהם לתפקיד דוברת הבית הלבן. שמה של אינגרהם, המקורבת לטראמפ, הוזכר כמועמדת המובילה לתפקיד מיד לאחר הבחירות. במקביל, דווח ב"פוליטיקו" כי העורך הפוליטי של ה"דיילי מייל", דייוויד מרטוסקו, התראיין לתפקיד מנהל מערך התקשורת. בחודש האחרון מילא ספייסר את שני התפקידים במקביל.

ספייסר פתח את הכהונה שלו בתפקיד בסערה. יממה אחת לאחר השבעתו של טראמפ לתפקיד, הוא כינס את העיתונאים על מנת למחות בפניהם על הדיווחים שלפיהם הקהל בטקס היה קטן באופן יחסי. "זו הייתה ההשבעה עם הכי הרבה צופים אי פעם, נקודה", הכריז אז ספייסר ועזב את הדוכן לאחר שסירב לענות על שאלות.

מאז אותו היום, הפכו התדרוכים היומיים למוקד תשומת לב, והועברו כמעט תמיד במלואם בשידור חי בשלוש רשתות החדשות בכבלים. הופעתו הלחוצה של ספייסר, יחד עם נטייתו לשבש שמות של מנהיגים זרים ולא לדייק בעובדות, הפכו את התדרוך להצגה הטובה ביותר בעיר. דמותו של ספייסר זכתה לחיקוי נלעג בתכנית "סטרדיי נייט לייב", בגילומה של מליסה מקארתי, שהגחיכה את נטייתו להתנצח עם עיתונאים, לעתים בצורה בוטה.

עוד באותו נושא

ספייסר על העברת השגרירות לירושלים: "לא שאלה של אם, אלא מתי"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מגיע להשתתף בפסגת נאט"ו במטה בבריסל 25 במאי 2017. רויטרס
חיבב את ספייסר והגן עליו, אך כעת כנראה לא מרוצה מתפקודו. טראמפ/רויטרס

טראמפ חיבב תחילה את הופעותיו של ספייסר, והמשיך לגבות אותו גם אחרי האמירה האומללה שלו בחודש אפריל, אז התייחס לשימוש של נשיא סוריה בשאר אסד בנשק כימי נגד בני עמו, ואמר כי "אפילו מישהו נתעב כמו היטלר לא ירד לשפל כה, של שימוש בנשק כימי". בארצות הברית דווח לא אחת כי הנשיא היה מרוצה בעיקר מנתוני הרייטינג הנאים שהניבה המשבצת של ספייסר, בשעת צהריים שבה בדרך כלל כמות הצופים זעומה.

ואולם, בשבועות האחרונים החל מעמדו של ספייסר להיסדק בעיניו של טראמפ. תחילה היה זה החיקוי של מקארתי, שגרם לטראמפ לחוסר נוחות. בנוסף לכך, בשבועות האחרונים התרבו העדויות על כך שהנשיא אינו מרוצה מהאופן שבו צוות התקשורת מתנהל מול גל הפרסומים השליליים כלפיו, ובעיקר בנוגע לחקירת הקשרים עם רוסיה.

בעקבות זאת, חל פיחות הדרגתי במעמדו של ספייסר. הוא הפסיק להוביל את תדרוכי העיתונאים היומיים על בסיס קבוע, ואת מקומו החלה למלא לעתים תכופות ממלאת המקום האקבי סנדרס. בנוסף, התדרוכים כבר לא נערכים מדי יום אלא כמה פעמים בשבוע, כאשר בחלק מהמקרים, כמו לדוגמה בתדרוך האחרון שנערך אמש, מדובר למעשה בשיחה של ספייסר עם עיתונאים, אשר לא מותרת לשידור ישיר בטלוויזיה או ברדיו. פורמט זה בעצם מנסה להפחית באופן משמעותי את הפרופיל הציבורי של התדרוכים.

דובר הבית הלבן שון ספייסר בתדרוך לעיתונאים. 30 במאי 2017. AP
תדרוכיו קוצרו משמעותית. ספייסר בתדרוך לעיתונאים בחודש מאי/AP

גם משך הזמן של התדרוכים בהובלת ספייסר קוצר משמעותית. אם בהתחלה הוא היה מסכים לענות על שאלות במשך כשעה, הרי שבחודש האחרון התדרוכים נמשכים לרוב חצי שעה לכל היותר. כשליש ממחצית השעה הזו מוקדש לסקירה על נושאים שונים שעל סדר היום, מה שמותיר לשאלות העיתונאים כ-20 דקות בלבד.

למרות זאת, יש לציין כי דיווחים על כך שבקרוב ימונה מחליף לספייסר כבר פורסמו פעמים רבות בחודשים האחרונים, והוא נשאר בתפקיד. על כן, לא מן הנמנע שבסופו של דבר הוא ימצא את עצמו ממשיך עוד כמה שבועות בתור דובר הבית הלבן גם הפעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully