וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה במספר המתגרשים: ירושלים במקום הראשון, חצור אחרונה

20.6.2017 / 5:15

10,841 זוגות התגרשו השנה, כך עולה מנתוני הנהלת בתי הדין הרבניים. תל אביב "זכתה" במקום השני במספר הגירושים, ועלייה גדולה נרשמה במספר הזוגות שנפרדו בערים החרדיות בני ברק ומודיעין עילית. עלייה גם במספר העגונות שקיבלו גט ביחס לשנה שעברה

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
עלייה של 1.8% במספר הזוגות המתגרשים. בית הדין הרבני/רוני כנפו

הנהלת בתי הדין הרבניים פרסמה הבוקר (שלישי) את נתוני הגירושים בישראל לשנת 2016, ומהם עולה כי חלה עלייה של 1.8% במספר הזוגות המתגרשים לעומת השנה שקדמה לה. העיר שבה הזוגות הרבים ביותר התגרשו היא ירושלים. לפי הנתונים, 725 זוגות התגרשו בעיר, ועם הנתון הזה שבה בירת ישראל לפסגת הרשימה אחרי שבשנה שעברה הוצבה במקום השני.

בשנה האחרונה התגרשו בישראל 10,841 זוגות, לעומת 10,653 בשנה הקודמת. הנתונים מלמדים על כך שהיקף הגירושים בישראל לא השתנה באופן דרמטי. עם זאת, הנתונים אינם מביאים בחשבון את היחס בין מספר המתגרשים למספר המתחתנים או לגודל האוכלוסייה בעיר.

עוד בוואלה! NEWS:
הבית הלבן מגיב לרוסיה: "לארה"ב יש הזכות להגנה עצמית בסוריה"
הסטודנט האמריקני שהושב מצפון קוריאה לארה"ב בתרדמת - מת בביה"ח
מקלטי חירום ושיקום גברים: אושרה תכנית למניעת רצח נשים

גבעת המטוס, דצמבר 2012. עומר מירון
"שיאנית" הגירושים בשנה החולפת. ירושלים/עומר מירון

לפי הנהלת בתי הדין, בתל אביב התגרשו 701 זוגות, 13 זוגות פחות מבשנה הקודמת. בראשון לציון שהוצבה במקום השלישי התגרשו 441 זוגות. במקומות הבאים מופיעות ערים כמו חיפה (429), פתח תקווה (379), באר שבע (365) ונתניה (354). בתחתית הרשימה עם מספר הזוגות הנמוך ביותר לשנה זו הוצבו הערים חצור הגלילית (22), תל מונד (22), קריית עקרון (25), אריאל (25) וגבעת שמואל (32).

בבני ברק ובמודיעין עילית הנחשבות לערים בעלות אופי חרדי שבהן אחוזי הגירושים אמור להיות נמוך יותר, השינויים משמעותיים כך שאחוז הגירושים בהן עלה באופן משמעותי. במודיעין עילית נרשמה עלייה של 45% במספר המתגרשים ובבני ברק עלייה של 11% במספר המתגרשים לעומת שנת 2016. עם זאת, בערים חרדיות נוספות כמו ביתר עילית ואלעד חלה ירידה במספר המתגרשים.

עוד בוואלה!

המ"פ שהודח ערער: ההליך הפיקודי נגדי נערך בניגוד לפקודות

לכתבה המלאה
זוגות דתיים וחרדים ברחוב בני ברק, אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
עלייה של 11% במספר המתגרשים לעומת שנת 2016. בני ברק/ראובן קסטרו

בתי הדין שסובלים לעתים ממתקפות מצד ארגוני נשים התגאו בדוח השנתי כי היחידה המיוחדת שמטרתה להתיר עגונות השיגה גט ל-211 נשים שבעליהן נעלמו בארץ או במדינות בעולם, זאת בהשוואה ל-180 בלבד בשנה קודם. כמו כן, מונו שבע חברות חקירה פרטיות לאיתור סרבני גט בארץ ובחו"ל, ובנוסף לכך ניתנו 205 החלטות לסנקציות, מתוכם 165 נגד גברים, ו-40 נגד נשים - עבור 36 סרבני גט ו-11 סרבניות גט. הסנקציות כוללות צווי עיכוב יציאה מהארץ, מניעת ניהול חשבון בנק, מניעת רישיון נהיגה ומניעת תנאים מאסירים פליליים.

מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי ציין כי "בתי הדין הרבניים מתייעלים ועובדים במלוא כוח התפוקה האפשרי. בשנה הקרובה נפעל לשדרוג מערכת המחשוב של בתי הדין ולהוספת דרכי תקשורת אלקטרוניים שייקלו ככל האפשר על בעלי הדין ועל עורכי הדין והטוענים הרבניים. נפעל לביצוע יעיל ומהיר ככל האפשר של פסקי דין לגירושים". עו"ד בתיה כהנא דרור, מנהלת ארגון "מבוי סתום" למען נשים מסורבות גט תקפה בתגובה לנתונים את בתי הדין ואמרה כי "העליה בכמות המתגרשים מצערת ומדאיגה. יש מקום לפעולה נרחבת ברמה הארצית בתחום באמצעות שרותי רווחה ומשרד החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully