וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליחו של טראמפ ביקר בבית משפחת הדס מלכא: "אלימות בלתי נסבלת"

19.6.2017 / 23:18

ג'ייסון גרינבלט ערך ביקור תנחומים בבית משפחת לוחמת מג"ב שנרצחה בפיגוע בירושלים ביום שישי. "תקריות כאלה מדגישות מדוע זה חיוני להבין את חזונו של הנשיא טראמפ למזרח תיכון חף מאיומי טרור וקיצוניות", מסר בהודעה

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

השליח המיוחד של הבית הלבן למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט ערך היום (שני) עם נחיתתו בישראל ביקור תנחומים אצל משפחתה של לוחמת מג"ב הדס מלכא, שנפלה במילוי תפקידה בפיגוע בירושלים ביום שישי. בהודעה שנמסרה מטעמו נכתב כי "תקריות כאלה מדגישות מדוע זה חיוני להבין את חזונו של הנשיא טראמפ למזרח תיכון חף מאיומי טרור וקיצוניות". בציוץ בטוויטר שלו הוסיף כי "האלימות הזו בלתי נסבלת". לאחר מכן ביקר בכותל המערבי ופרסם תמונה מתפילתו שם. "התפללתי לסיום האלימות ושנחווה את מנעמי השלום", כתב.

רס"ר מלכא, בת 23 במותה, הובאה למנוחות בלילה שבין שבת לראשון בחלקה הצבאית בבית העלמין באשדוד. ביום שישי בשעות הערב יצאו שלושה מחבלים משער שכם. אחד מהם ניסה לגנוב את נשקה של מלכא, אך היא נאבקה בו. בתגובה הוא דקר אותה כמה פעמים. לוחמים שהיו עמה בזירה ירו בו למוות. שני המחבלים האחרים החלו לרוץ מזרחה לעבר מערת צדקיהו וכוחות הביטחון פתחו במרדף אחריהם שבסופו נורו השניים למוות. מלכא פונתה לבית החולים הדסה הר הצופים, אך הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה.

גרינבלט וג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא דונלד טראמפ, עורכים השבוע ביקור נוסף בישראל וברשות הפלסטינית. גרינבלט נחת היום, ואילו קושנר יצטרף אליו ביום רביעי. השניים צפויים להיפגש עם שורת גורמים בירושלים וברמאללה, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. זאת, במסגרת המאמצים להתניע מחדש את תהליך השלום הישראלי-פלסטיני.

לקריאה נוספת:
נתניהו וארדן ביקרו בבית השוטרת שנרצחה בי-ם: "הגיבורה של כולנו"
הדס נלחמה כדי לעבור למג"ב: "הייתה הגיבורה הפרטית שלנו"
הדס נאבקה במחבל, ניסתה לשלוף את נשקה - ונדקרה למוות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושליח ממשל טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. ירושלים, 13 במרץ 2017. שגרירות ארצות הברית בישראל
מאטי שטרן, מערכת וואלה! NEWS
גרינבלט עם נתניהו, בפגישתם הקודמת/מערכת וואלה! NEWS, שגרירות ארצות הברית בישראל מאטי שטרן

גורם בכיר בבית הלבן הסביר כי המגעים בין הבית הלבן למנהיגים בירושלים וברמאללה נמשכו "מאחורי הקלעים" מאז סדרת הפגישות שניהל טראמפ במהלך ביקורו באזור בחודש שעבר. גרינבלט וקושנר ליוו את הנשיא בביקורו בירושלים ובבית לחם ב-22 במאי שמטרתו הייתה דיון בפוטנציאל להשגת הסכם שלום. לפי הגורם, הביקור נועד גם כדי לאשש את מחויבות שני הצדדים לעבודה יחד לקידום השלום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

לדברי הגורם, קושנר וגרינבלט יבקשו לשמוע ישירות מבכירים בשני הצדדים לגבי "סדרי העדיפויות שלהם והצעדים האפשריים להמשך". הגורם הוסיף כי "הנשיא טראמפ הבהיר כי הפעילות למען השגת הסכם שלום קבוע בין ישראל לפלסטינים היא בעדיפות עליונה עבורו. הוא בהחלט מאמין שהשלום אפשרי". לפי הגורם, "חשוב לזכור כי כינון הסכם שלום היסטורי יימשך זמן רב ובתהליך זה צפויים להיערך ביקורים רבים באזור של קושנר וגרינבלט, לעתים יחד ולעתים בנפרד, וכן ביקורים רבים של מתווכים ישראלים ופלסטינים לוושינגטון".

לצד פגישותיו המדיניות באזור, נוהג גרינבלט לערוך מפגשים שונים עם קבוצות אזרחיות בישראל וברשות הפלסטינית. בביקורו הראשון קיים מפגש נדיר עם תושבים של מחנה הפליטים ג'ילזון שבגדה, וכן עם קבוצת אנשי דת יהודים, מוסלמים ונוצרים. במרץ האחרון, בדרכו חזרה מוועידת הליגה הערבית בירדן, עצר בבנייני האומה לאירוע חרדי גדול מטעם עיריית ירושלים לרגל פתיחת החופשה בישיבות בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully