וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המ"פ שהודח ערער: ההליך הפיקודי נגדי נערך בניגוד לפקודות

19.6.2017 / 23:01

הקצין שהודח משום שאפשר לחייליו לישון שש שעות שינה ולא לקום לתרגיל טוען כי היו כשלים בהליך הפיקודי נגדו, שכלל בירור ושימוע. לדברי מקורביו, הוא סירב לתפקידים אחרים שהוצעו לו כיוון שיש לו "עוד הרבה מה לתרום למערך המילואים"

צילום: דו"צ, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: תרגיל מערך המילואים בפיקוד צפון, בשבוע שעבר)

מפקד הפלוגה שהודח בתחילת החודש משום שהתעקש לאפשר לחייליו שש שעות שינה במהלך תרגיל גדודי הגיש היום (שני) ערעור לרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, בטענה שההליך הפיקודי נגדו נערך בניגוד לפקודות. מפקד הפלוגה מבקש לבחון מחדש את הליך הבירור והשימוע לאחר המקרה, שבוצע על ידי מפקד חטיבת יפתח אל"מ אלישב בהרב, מפקד אוגדת הבשן תא"ל יניב עשור ומפקד פיקוד המרכז אלוף יואל סטריק – והסתיים בהדחתו.

גורמים המקורבים למ"פ ציינו כי מיד לאחר ההחלטה להדיח אותו הוצעו לו כמה תפקידים בפיקוד הצפון והוא דחה אותם על הסף בטענה שיש לו עוד הרבה מה לתרום למערך המילואים בתפקידים פיקודיים אחרים. זאת, למרות ההחלטה שלא להוציא אותו לקורס מג"דים בעקבות הפרשה. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הפנייה התקבלה בצה"ל ותיענה ישירות לפונה".

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל על ההדבקה במחלת העור בשיזפון: "חיילים רבים שיקרו ויישפטו"
מבצע "שכן טוב": "ישראל מעבירה כספים וסיוע למורדים בגולן הסורי"
נתניהו וארדן ביקרו בבית השוטרת שנרצחה בי-ם: "הגיבורה של כולנו"

חיילי מילואים. GettyImages
"המ"פ היה עושה זאת פעם נוספת". חיילי מילואים/GettyImages

המקרה נחשף בעקבות מכתב גלוי ששלחו חיילים וקצינים מפלוגת מילואים בפיקוד הצפון לאלוף הפיקוד, שבו ביקשו ממנו לבטל את ההחלטה להדיחו. לדבריהם, ב-21 במאי הם זומנו לאימון גדודי של חמישה ימים, שבמהלכם תרגלו הלוחמים מעבר משגרה לחירום, מצבי לחימה שונים ונשיאת משקלים כבדים. כמו בתרגילים אחרים, התריעו החיילים על מחסור בשעות שינה בניגוד לפקודות, כמו גם בעקבות שתי תקריות בטיחות חמורות בנהיגה שאירעו בעבר.

ביום הרביעי של התרגיל לאחר סיום החלק הראשון התארגן הגדוד לשינה בשעה 02:00 בלילה באולם ספורט. לחיילים נאמר כי היציאה לחלק השני תיערך בשעה 05:00 לפנות בוקר. כלומר אחרי שלוש שעות שינה בלבד, "בניגוד גמור לסיכומים ולפקודות", לטענתם. מפקד הפלוגה ביקש ממפקד החטיבה לחזור בו מהחלטתו ולאפשר לחיילים לישון ולצאת לתרגיל בשעה 08:00 כפי שסוכם באחת מישיבות התכנון לקראת התרגיל. אך המח"ט סירב ולוח הזמנים לא שונה. עם זאת, מפקד הפלוגה החליט כי משיקולי בטיחות וחשש מסיכון החיילים לא להעיר את החיילים לחלק השני.

טנק מרכבה סימן 4 במהלך תרגיל צבאי ברמת הגולן. ינואר 2016. AP
המקרה נחשף בעקבות מכתב גלוי ששלחו חיילים וקצינים. תרגיל מילואים ברמת הגולן/AP

מקורבים למפקד הפלוגה אומרים שהוא עומד בהחלטה שלו, והיה עושה זאת פעם נוספת. בעקבות המקרה הוא סיפר לחייליו כי הוחלט להשעותו מפיקוד. פקודיו של המ"פ מתחו ביקורת חריפה על ההחלטה להדיחו.

הם טענו כי מדובר במ"פ מצטיין שממלא את תפקידו נאמנה במשך שבע שנים ותרם רבות לשיפור המקצועיות של הפלוגה. במכתב ששלחו החיילים לאלוף הפיקוד סיפרו כי המפקד "הוא ההגדרה החיה של המונח 'מלח הארץ' ומהווה את הלב של הפלוגה. ההחלטה להדיחו היא לא רק אגרוף בפרצופו של הקצין כי אם אגרוף בפרצופם של כלל חיילי הפלוגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully