וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במסר לאיראן אחרי שיגורי הטילים: "אל תאיימו על ישראל"

19.6.2017 / 18:40

לאחר התקיפה האיראנית בסוריה באמצעות הטילים הבהיר ראש הממשלה כי "אנחנו עוקבים כל הזמן אחר הפעילות של איראן". מנגד, יועץ לשר החוץ האיראני אמר: "לדעתי, ישראל הבינה היטב את המסר"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אריאל תמרין

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד לשיגור הטיל האיראני למזרח סוריה, והבהיר: "יש לי מסר אחד לאיראן – אל תאיימו על ישראל". נתניהו הוסיף כי "אנחנו עוקבים כל הזמן אחר הפעילות של איראן, כולל הניסיונות שלה להתבסס בסוריה, להעביר נשק לחיזבאללה ופעולות אחרות".

מנגד, חוסיין שיח אל-אסלאם, יועץ של שר החוץ של איראן, אמר בריאיון לרשת אל-מיאדין כי "ישראל היא האויב העיקרי ועליה לדאוג. לדעתי, ישראל הבינה טוב את המסרים של הטילים".

אתמול שיגרו משמרות המהפכה האיראניים שבעה טילי קרקע-קרקע ממערב המדינה לעבר יעדים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בדיר א-זור. על פי הודעה רשמית של משמרות המהפכה, הירי היה בתגובה למתקפת הטרור של דאעש בטהראן בתחילת החודש, שבה נהרגו 18 בני אדם.

עוד בוואלה! NEWS:
ארצות הברית מאשרת: הפלנו מטוס של צבא אסד שתקף מורדים בסוריה
שוברת את המצור: איראן שולחת מטוסים עם מזון לקטאר
"מוות לסעודיה ולישראל": אלפים הפגינו בטהראן בעקבות הפיגועים

שיגור טיל זולפיקר ממערב איראן נגד מטרות דאעש במזרח סוריה, 18 ביוני 2017. סוכנות הידיעות תסנים, צילום מסך
"נכה אותם בפניהם". תיעוד שיגור הטיל האיראני, אתמול/צילום מסך, סוכנות הידיעות תסנים

הטילים ששוגרו היו מדגם "זולפיקר", טיל לטווח בינוני המגיע למרחק של עד כ-700 ק"מ. הטיל, גרסה משופרת של "פתח 110", הוצג בספטמבר אשתקד וזאת הפעם הראשונה שנעשה בו שימוש מבצעי - ולטענת טהראן, שפרסמה גם תיעוד של הפגיעה שנקלט על ידי מל"טים בסוריה, היה גם מוצלח.

"שפיכת דם טהור לא תעבור ללא תגובה", מסרו משמרות המהפכה לאחר השיגור. גם המנהיג העליון עלי חמינאי הצטרף בהודעה לוחמנית וכתב בחשבון האינסטגרם שלו: "נכה אותם בפניהם". גנרל קאסם סולימאני, מפקד "כוח קודס" במשמרות המהפכה והאיש שאחראי על פעילותם מעבר לגבולת איראן, היה תקיף עוד יותר. "אלה שהפגינו אכזריות יגלו בקרוב כיצד הם ייענשו", הזהיר.

עוד באותו נושא

מסר מ-700 ק"מ: השיגור האיראני לסוריה הוא הפגנת שרירים למערב

לכתבה המלאה
ביבי נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, משרד רה"מ, ירושלים 18 ביוני 2017. רויטרס
"יש לי מסר אחד לאיראן". נתניהו/רויטרס

עצם תקיפה היה מסר לשכנותיה של איראן, בראשן האויבת העיקרית ערב הסעודית, וכן גם לארצות הברית ולישראל. עד עתה בחנו משמרות המהפכה את תוצרתם דרך שלוחותיהם בעיראק, בלבנון ובתימן, ואתמול הם עשו זאת בגלוי תוך הצהרת כוונות ברורה שהם מוכנים לפעול ישירות, במרחק של מאות קילומטרים.

"ננקום בטרוריסטים ובתומכיהם"

לאחר הפיגוע המשולב בטהראן האשימו משמרות המהפכה את ערב הסעודית במתקפה והבטיחו לנקום "בטרוריסטים ובתומכיהם". בהודעת משמרות המהפכה נמסר כי "מתקפת הטרור התרחשה רק שבוע אחרי הפגישה בין נשיא ארצות הברית למנהיגים שתומכים בטרוריסטים. העובדה שדאעש קיבל אחריות מוכיחה כי הם היו מעורבים במתקפה הברוטלית".

שעות אחרי סיום המתקפה פרסם דאעש הודעה נוספת שבה הזהיר מפני מתקפות נוספות. בהודעה נאמר כי חמישה לוחמים השתתפו במתקפה על הפרלמנט ועל קברו של רוחאללה חומייני בטהראן וכי הם השתמשו ברובים, ברימוני יד ובחגורות נפץ. "החליפות לא תהסס לשפוך את דמם" של השיעים באיראן עד שחוקי השריעה לא ייושמו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במתקפה המשולבת הסתערו ארבעה מחבלים מחופשים לנשים על הפרלמנט, כשהם חודרים את מערך האבטחה הגדול במקום. כעבור כחצי שעה, תקפו שני מחבלים נוספים את קברו של מנהיג המהפכה האסלאמית. אחד מהם התפוצץ בכניסה למתחם ואילו השני חוסל בידי כוחות הביטחון.

רק כעבור כחמש שעות, הסתיימה המתקפה במג'לס, שאליו הגיעו כוחות ביטחון רבים. מסוקים חגו בשמי האזור וצלפים נפרסו במבנים סמוכים, עד שהרשויות הודיעו כי התקרית תמה וכי ארבעת המחבלים חוסלו. במהלך האירוע, פרסמה סוכנות הידיעות של דאעש סרטון מתוך הפרלמנט, ובו נראה אחד המחבלים יורה לעבר גופה.

(עדכון ראשון: 14:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully