וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וליצמן חנכו את מכון ההקרנות החדש בצפת: "יום חג לצפון"

שבוע לאחר שנפתח - בתום מאבק אזרחי ממושך - הגיעו ראש הממשלה ושר הבריאות למכון בצפת, שיסייע לאלפי חולי סרטן המתגוררים בצפון. נתניהו: "מהפכה עצומה בצמצום הפערים בין המרכז לפריפריה"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: יוסי אלטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן ביקרו היום (שני) במכון ההקרנות הראשון בגליל שנחנך השבוע במרכז הרפואי זיו שבצפת. המכון החדש יסייע לאלפי חולי סרטן מהאזור, שנאלצו עד כה לנסוע שעות ארוכות לבית החולים רמב"ם שבחיפה או לבתי החולים במרכז הארץ, על מנת לקבל את טיפול ההקרנות, שנמשך דקות אחדות בלבד.

לדברי נתניהו, המכון החדש מהווה "מהפכה עצומה". הוא הסביר: "החזון שלי הוא לחבר את כל מדינת ישראל בכבישים, ברכבות ובמחלפים - והמרכז החדש יהיה פה". ראש הממשלה הוסיף: "ליצמן הוא שותף אמיתי בצמצום הפערים בין המרכז לפריפריה. אתה מביא את המחוייבות שלך להביא את השירותים האלה לכלל תושבי ישראל, ואני שמח להיות איתך כאן".

השר ליצמן הוסיף כי "היום הזה הוא יום חג לצפת, לצפון ולא פחות - לתושבים". הוא עוד ציין בנוסף למאיץ הקווי שנחנך, "אנחנו נוסיף עוד מאיץ קווי אחד למכון ההקרנות".

עוד בוואלה! NEWS:
סוף למסעות של אלפי חולי הסרטן למרכז: מכון הקרנות ראשון בצפון
חשודים בתקיפת בנות זוגם לשעבר שוחררו - ללא ידיעת הנשים
פיגוע בבריטניה: הרוג בדריסת מתפללים מחוץ למסגד בצפון לונדון

סי.טי סימולטורי במכון ההקרנות החדש שנפתח במרכז הרפואי זיו בצפת 11 ביוני 2017. צולם בווא ווי, מערכת וואלה!
"הכסף לא מגיע למקומות הנכונים". סי-טי סימולטורי במכון ההקרנות החדש/מערכת וואלה!, צולם בווא ווי
טקס חנוכת המחלקה הרדיולוגית במרכז הרפואי זיו, צפת, 19 ביוני 2017. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וליצמן במכון ההקרנות, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מנהל המערך האונקולוגי במרכז הרפואי זיו שבצפת, ג'אמל זידאן, הסביר במעמד החניכה כי לפי ארגון האנרגיה הבינלאומי, אוכלוסייה המונה מיליון בני אדם זקוקה לארבעה עד חמישה מאיצים קוויים לצורך הקרנות לחולי סרטן, אך 2.5 מיליון תושבי אזור הצפון מחדרה ועד גבולות לבנון, נאלצו להסתפק בארבעה מאיצים קוויים בלבד הנמצאים בבית החולים רמב"ם שבחיפה. "כ-60% מחולי הסרטן זקוקים בשלב כזה או אחר לטיפול במכון הקרנות. אחרי מאבק של עשר שנים קיבלנו סוף כל סוף את מה שמגיע לצפון", אמר פרופסור זידאן.

"מעבר לעובדה שלחולי הסרטן בגליל המצב היה בלתי נסבל והם נאלצו להיגרר שעות ארוכות בדרכים במצבם הבריאותי הקשה, היה כאן אפילו עוול לאומי". על אף שמכון ההקרנות שנפתח אתמול כולל מאיץ קווי אחד בלבד, הוא מהווה צעד מכונן לשדרוג מערכת הבריאות בפריפריה הצפונית. בשנים האחרונות חל גידול במספר חולי הסרטן בישראל, והדבר נכון גם לצפון הארץ.

שר הבריאות יעקב ליצמן  בחניכת מכון הרדיותרפיה בבית החולים זיו בצפת 19 ביוני 2017. אדריאן הרבשטיין
מאבק תושבי הצפון נמשך. ליצמן במרכז הרפואי זיו, היום/אדריאן הרבשטיין
טקס חנוכת המחלקה הרדיולוגית במרכז הרפואי זיו, צפת, 19 ביוני 2017. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
טקס חנוכת המכון, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

את המאבק להקמת המכון בזיו החלו חולי סרטן ומשפחותיהם, יחד עם מתנדבים נוספים, בהובלת ארגון "שתיל" שהביא את הסוגיה לכנסת, וניהל יחד עם בית החולים מאבק מקצועי מול הוועדות של משרד הבריאות שקבעו שאין צורך במכון הקרנות בצפון. בחזית המקצועית, עמד פרופ' זידאן, איש מכון ויצמן ומנהל האונקולוגית בזיו, כמעט לבדו מול עמיתיו.

שתי ועדות של משרד הבריאות ניסו לטרפד את הקמת מכון ההקרנות, אולם הדרישה של ארגון "שתיל" לזמן את חולי הסרטן מהגליל להשמעת עדות בכנסת סימנה שינוי. השר ליצמן, למרות הביקורת העזה שזכה לה בתוך משרד הבריאות, החליט לתת רישיון להקמת המכון.

עם זאת, המאבק של "הפורום האזרחי לקידום הבריאות בצפון" מטעם "שתיל" לא הסתיים שם, בשל שאלת המימון. משרדי האוצר והבריאות התנו את הקמת המכון בכך שבית החולים יגייס מחצית מהכסף – ופתיחת המכון הגיעה רק כעת. ציונה ביטון מחצור ואייל יעקב מקריית שמונה, שהובילו את המאבק יחד עם אברהם ושרונה עזאני מעמיעד, מתו ממחלת הסרטן מבלי שזכו לראות את הקמת המכון הצפוני.

"זו טיפה בים, שירותי הרפואה בגליל המערבי קורסים"

במקביל, מחר בבוקר צפויה להיערך הפגנה מחאה נגד "מדיניות משרד הבריאות שהובילה לקריסת שירותי הרפואה בגליל המערבי", ביוזמת מטה החירום של רופאים, ראשי רשויות, משפחות מטופלים וארגונים חברתיים. המוחים דורשים הזרמת שני מיליארד וחצי שקלים במהלך חמש השנים הקרובות למרכז הרפואי לגליל בנהריה, לשם השוואת תנאי הטיפול למרכז הארץ.

שלמה בוחבוט, ראש מטה המאבק וראש עיריית מעלות-תרשיחא, טען כי "היום נחנך ברוב הדר ויחסי ציבור, מלווים בראש הממשלה ובשר הבריאות, מכון ההקרנות בבית החולים זיו בצפת, אבל זו טיפה בים". לדבריו, "ל-600 אלף תושבי הגליל המערבי, פתיחת מכון ההקרנות זו לא בשורה. הם ימשיכו לנסוע שעתיים לכל כיוון כדי לקבל טיפול".

"למדינה יש כסף, ולמשרד הבריאות יש כסף, אולם הוא לא מגיע למקומות הנכונים, בהם חולים נאבקים מדי יום על חייהם, על נשימתם האחרונה", הוסיף בוחבוט. "אי אפשר יותר לשתוק כשאנשים מתים בגלל שחיכו לתור. לא יכול להיות שתושבי אזור שלם במדינה לא יזכו לקבל שירות רפואי בסיסי איכותי, ולא ייתכן ששירותי רפואה בסיסיים יחשבו למותרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully