וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קושנר וגרינבלט בדרך לירושלים ורמאללה: "להמשיך במגעים לשלום"

19.6.2017 / 8:32

השליח המיוחד של הנשיא טראמפ ינחת בנתב"ג כבר היום, ואליו יצטרף ביום רביעי חתנו של הנשיא. השניים יבקשו לשמוע מבכירים ישראלים ופלסטינים את "הצעדים האפשריים להמשך תהליך השלום". מדובר בביקור העבודה הראשון של קושנר באזור

צילום: לע"מ

(בווידאו: פגישת נתניהו וגרינבלט, חודש מרץ)

ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, והשליח המיוחד של הבית הלבן למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט יגיעו השבוע לביקור נוסף בישראל וברשות הפלסטינית. גרינבלט צפוי לנחות בנמל התעופה בן גוריון היום, ואילו קושנר יצטרף אליו ביום רביעי.

לדברי גורמים בבית הלבן, השניים צפויים להיפגש עם שורת גורמים בירושלים וברמאללה, במסגרת המאמצים להתניע מחדש את תהליך השלום הישראלי-פלסטיני. גורם בכיר בבית הלבן הסביר כי המגעים בין הבית הלבן למנהיגים בירושלים וברמאללה נמשכו "מאחורי הקלעים" מאז סדרת הפגישות שניהל טראמפ במהלך ביקורו באזור בחודש שעבר.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: "ערב הסעודית וישראל במגעים לשיתוף פעולה כלכלי רשמי"
בפעם השנייה בתוך חודש: כחלון ייפגש עם ראש הממשלה הפלסטיני
"נתניהו והרצוג נועדו בחשאי עם א-סיסי בקהיר בשנה שעברה"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וג'ארד קושנר, הבית הלבן, וושינגטון. ינואר 2017. AP
"יגיעו עוד לביקורים רבים, בהתאם להתקדמות במגעים". קושנר לצדו של טראמפ/AP
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושליח ממשל טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. ירושלים, 13 במרץ 2017. לשכת העיתונות הממשלתית
"מתרגש לחזור". גרינבלט ונתניהו בירושלים/לשכת העיתונות הממשלתית

לדבריו, קושנר וגרינבלט יבקשו לשמוע ישירות מבכירים בשני הצדדים לגבי "סדרי העדיפויות שלהם והצעדים האפשריים להמשך". הגורם הוסיף כי "הנשיא טראמפ הבהיר כי הפעילות למען השגת הסכם שלום קבוע בין ישראל לפלסטינים היא בעדיפות עליונה עבורו. הוא בהחלט מאמין שהשלום אפשרי".

גרינבלט, שביקר באזור פעמים רבות מאז כניסתו לתפקיד, פרסם הלילה הודעה בחשבון הטוויטר שלו, ובה כתב כי הוא "מתרגש לנסוע שוב לישראל ולשטחים הפלסטיניים, להמשיך את הדיון על האפשרות לשלום". קושנר, שביקר באזור רק במסגרת משלחת הנשיא, צפוי להיפגש בין היתר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

"חשוב לזכור כי השגת הסכם שלום היסטורי תיקח זמן, ובהתאם להתקדמות, עשויים להיות עוד ביקורים רבים מצד גרינבלט ומצד קושנר", עוד הסביר אותו גורם בכיר בבית הלבן, שטען כי הם יגיעו "לעתים יחד ולעתים לחוד". כמו כן, הוא העריך כי "צוותי המשא ומתן הישראליים והפלסטיניים יגיעו לוושינגטון או למקומות אחרים, במסגרת קידום המגעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully