וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בבריטניה: הרוג בדריסת מתפללים מחוץ למסגד בצפון לונדון

אדם אחד נהרג ולפחות עשרה נפצעו בתקרית מחוץ לאחד מהמסגדים הגדולים בעיר, במהלך חודש רמדאן. הדורס, בן 48, נעצר. עד ראייה: "זה נראה שהוא ניסה להרוג כמה שיותר בני אדם". ראש עיריית לונדון: "מתקפה מכוונת נגד חפים מפשע"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לפחות אדם אחד נהרג ועשרה נוספים נפצעו הלילה (שני) מפגיעת רכב מסחרי בסמוך למסגד בפינסברי פארק שבצפון לונדון, בירת בריטניה. נהג המסחרית, בן 48, נתפס בזירה על ידי אזרחים והועבר לידי המשטרה. שמונה מהפצועים הועברו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים, ושניים טופלו בזירה.

מהמשטרה נמסר כי החקירה הועברה לידי המחלקה ללוחמה בטרור. גם ראשת הממשלה תרזה מיי, שכינתה את המקרה "אירוע מחריד", אישרה כי הוא נחקר כאירוע טרור. יריבה בבחירות האחרונות, מנהיג מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "מזועזע לחלוטין" מהתקרית וכי הוא נמצא בקשר עם גורמי הביטחון ועם הקהילה המוסלמית בעיר.

עוד בוואלה! NEWS:
"רוצים צדק, תתביישי": מחאה נגד מיי בלונדון בעקבות השריפה במגדל
הפיגוע בלונדון: המחבלים ניסו לשכור משאית והכינו בקבוקי תבערה
זעם בבריטניה: ראש החוליה בלונדון חמק מרשויות המודיעין

אירוע דריסה בלונדון, יוני 2017. רויטרס
שוטרים בזירת הדריסה בצפון לונדון, הלילה/רויטרס
זירת דריסה בפינסברי פארק, לונדון, 19 ביוני 2017. רויטרס
זירת הדריסה, הבוקר/רויטרס

לפי עדי ראייה רבים, נראה כי הדריסה, במהלך חודש רמדאן שבו נוהגים מוסלמים רבים לפקוד את המסגדים, הייתה מכוונת. "הוא ניסה להרוג כמה שיותר אנשים, אז ברור שמדובר בטרור", סיפר עד ראייה לרשת CNN. "הפעם, המטרה הייתה מוסלמים".

סאלח אל-עמודי, עד ראייה שנכח בזירת האירוע, סיפר ל"באזפיד" כי נהג הרכב ניסה להימלט אך הוחזק בידי מקומיים במשך דקות ארוכות עד הגעת השוטרים. לדבריו, טרם נתפס צעק הנהג "אני הולך להרוג את כל המוסלמים". הוא הועבר לבדיקה פסיכיאטרית.

אירוע דריסה בלונדון, יוני 2017. רויטרס
מתפללים בזירת הדריסה, הלילה/רויטרס

בהודעת המשטרה נאמר כי מדובר ב"אירוע גדול". המשטרה הוסיפה כי הדריסה אירעה מחוץ למסגד גדול עם סיום התפילה וכי מתפללים מוסלמים רבים שהו באזור. עד ראייה סיפר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי המסחרית דרסה מתפללים ביציאתם מהמבנה.

לדברי המועצה המוסלמית של בריטניה, הנהג הפוגע דרס מוסלמים בכוונה תחילה. המועצה קראה לרשויות להגביר את האבטחה סביב מסגדים במדינה. במקביל, ברשת MSNBC דווח כי משטרת ניו יורק תגברה את האבטחה סביב מסגדים בעיר בעקבות המתקפה, ובצל מציאת גופתה הלילה של נערה מוסלמית בווירג'יניה, שעל פי החשד הוכתה למוות על רקע גזעני.

ראש עיריית לונדון סאדיק חאן מסר בהודעה רשמית כי "אנחנו עוד לא יודעים את הפרטים המלאים, אולם ברור כי מדובר במתקפה מכוונת על תושבי לונדון חפים מפשע". הוא הוסיף כי "זו מתקפה נגד הערכים המשותפים שלנו - סובלנות, חירות וכבוד".

מעצר החשוד בדריסה, הלילה

לפני כשבועיים נהרגו שמונה בני אדם במתקפת טרור משולבת בעיר, שהחלה בפיגוע דריסה בגשר לונדון והמשיכה במסע דקירות במתחם מסעדות ופאבים סמוך. שלושה מחבלים השתתפו במתקפה, שאירעה חמישה ימים לפני הבחירות וכשבועיים לאחר הפיגוע במנצ'סטר, והם נורו למוות. ראש הממשלה תרזה מיי גינתה את המתקפה "הנוראית".

מפרטים שפרסמה המשטרה עולה כי אחד המחבלים, חוראם באט, ניסה לשכור משאית במשקל שבעה וחצי טונות, הדומה לזו שבה נעשה שימוש בפיגוע בעיר ניס שבצרפת בחודש יולי בשנה שעברה, שם נהרגו 86 בני אדם ומאות נפצעו. "אם באט היה מצליח לשכור את המשאית – התוצאות היו הרבה יותר חמורות", אמר דין היידון, ראש היחידה ללוחמה בטרור במשטרת לונדון.

(עדכון ראשון: 03:18)

זירת דריסה בפינסברי פארק, לונדון, 19 ביוני 2017. רויטרס
כוחות בזירת הדריסה, הלילה/רויטרס
זירת דריסה בפינסברי פארק, לונדון, 19 ביוני 2017. רויטרס
כוחות בזירת הדריסה, הלילה/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשוד בדריסה עם מעצרו, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אירוע דריסה בלונדון, יוני 2017. רויטרס
כוחות הצלה בזירת הדריסה, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully