וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: "משמרות המהפכה" שיגרו טילים לעבר יעדי דאעש במזרח סוריה

על פי הודעת הארגון הצבאי, שיגור טילי הקרקע-קרקע הוא תגובה למתקפת הטרור של דאעש בטהראן, שבה נהרגו 18 בני אדם. עוד נמסר כי "מספר גבוה של טרוריסטים" נהרג. במקביל, הקואליציה האמריקנית יירטה מטוס של צבא סוריה באזור א-רקה

צלמים זמניים מורשים

"משמרות המהפכה" של איראן שיגרו היום (ראשון) טילי קרקע-קרקע ממערב איראן לעבר יעדים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במזרח סוריה. על פי הודעה רשמית של הארגון הצבאי, שפורסמה בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", הירי החריג הוא בתגובה למתקפת הטרור של דאעש בטהראן בתחילת החודש, שבה נהרגו 18 בני אדם.

"שפיכת דם טהור לא תעבור ללא תגובה", נמסר בהודעה, לפיה הטילים שוגרו ממחוז כרמאנשאה לעבר מטרות בדיר א-זור. עוד נטען בהודעה כי "מספר גדול של טרוריסטים" נהרג בתקיפה, אולם לפי שעה לא נמסר לטענות אלה אישור רשמי.

עוד בוואלה! NEWS:
"מוות לסעודיה ולישראל": אלפים הפגינו בטהראן בעקבות הפיגועים
טראמפ מאשים את איראן בפיגוע: "מי שמקדם טרור - מסתכן בטרור"
מכה בלב המשטר האיראני: דאעש העביר את המלחמה ב"כופרים" לשטחם

אנשי כוחות הבטחון האירניים ואזרחים מסתתרים בזמן מתקפת הירי בטהרן, 7 ביונ י 2017. רויטרס
אזרחים תופסים מחסה בסמוך לזירת המתקפה בטהראן/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, צבא סוריה מסר הערב בהודעה רשמית כי הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בהובלת ארצות הברית הפילה מטוס של המשטר באזור א-רקה. על פי הודעת הצבא, המטוס היה בפעילות נגד דאעש, והצבא האשים את וושינגטון בסיוע לארגון האסלאמיסטי.

בהודעה רשמית, הקואליציה האמריקנית אישרה את הפלת המטוס. על פי ההודעה, המטוס הסורי הפציץ בסמוך לעיירה שבשליטת "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים", קואליציית ארגוני מורדים הנתמכת בידי ארצות הברית ומובילה את המערכה לשחרור א-רקה מידי דאעש, ואף הביא לפציעתם של כמה מהלוחמים.

לאחר הפיגוע המשולב, משמרות המהפכה האשימו את ערב הסעודית במתקפה והבטיחו לנקום "בטרוריסטים ובתומכיהם". בהודעת משמרות המהפכה נמסר כי "מתקפת הטרור התרחשה רק שבוע אחרי הפגישה בין נשיא ארצות הברית למנהיגים שתומכים בטרוריסטים. העובדה שדאעש קיבל אחריות מוכיחה כי הם היו מעורבים במתקפה הברוטאלית".

לאחר הפיגועים בטהראן – איראן שיגרה טילים לעבר מטרות בסוריה. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד שיגור הטיל, הערב/מערכת וואלה! NEWS

שעות אחרי סיום המתקפה, פרסם דאעש הודעה נוספת שבה הזהיר מפני מתקפות נוספות. בהודעה נאמר כי חמישה לוחמים השתתפו במתקפה על הפרלמנט ועל קברו של רוחאללה חומייני בטהראן, וכי הם השתמשו ברובים, ברימוני יד ובחגורות נפץ. "החליפות לא תהסס לשפוך את דמם" של השיעים באיראן עד שחוקי השריעה לא ייושמו.

במתקפה המשולבת הסתערו ארבעה מחבלים מחופשים לנשים על הפרלמנט, כשהם חודרים את מערך האבטחה הגדול במקום. כעבור כחצי שעה, תקפו שני מחבלים נוספים את קברו של מנהיג המהפכה האסלאמית. אחד מהם התפוצץ בכניסה למתחם ואילו השני חוסל בידי כוחות הביטחון.

רק כעבור כחמש שעות, הסתיימה המתקפה במג'לס, שאליו הגיעו כוחות ביטחון רבים. מסוקים חגו בשמי האזור וצלפים נפרסו במבנים סמוכים, עד שהרשויות הודיעו כי התקרית תמה וכי ארבעת המחבלים חוסלו. במהלך האירוע, פרסמה סוכנות הידיעות של דאעש סרטון מתוך הפרלמנט, ובו נראה אחד המחבלים יורה לעבר גופה.

(עדכון ראשון: 22:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully