וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמל יובל מנע הובא למנוחות: "למה אני צריך לקבור את הבן שלי?"

18.6.2017 / 21:40

לוחם הצנחנים שנהרג בהתהפכות ג'יפ צבאי בעוטף עזה נקבר בבית העלמין קרית שאול, אביו ספד לו: "היית החבר הכי טוב שלי". מפקד הגדוד: "היה טבעי שתצא לקורס מפקדים, ידעתי שיש על מי לסמוך"

צילום: ניב אהרונסון

סמל יובל מנע, לוחם הצנחנים שנהרג אתמול (שבת) בהתהפכות רכב צבאי בעוטף עזה, הובא אחר הצהריים למנוחות בחלקה הצבאית של בית העלמין קריית שאול בתל אביב. בין מאות הנוכחים היו בני משפחתו, מפקדיו וחבריו בצה"ל, תושבי עירו גבעתיים ושר המדע אופיר אקוניס.

"אני שואל רק דבר אחד – למה אני צריך לקבור את הבן שלי?", אמר אביו של יובל, שלמה. "הוא היה החבר הכי טוב שלי. הייתה חזק מאז אבדן אחי שלמה, והיום איבדתי את החבר הכי טוב שלי. יובל שלנו, אם היו שואלים אותנו מה מייצג אותך, זה החיוך הכובש. כולנו התפעלנו ממך.

"בכל סמס שהגיע, אני הייתי שואל 'זה יובל?', אמא הייתה שואלת 'מה קורה ממה שלי'. כמה עברת בשביל להגיע לכאן, לקבר? למרות התלאות והניתוחים, היית ילד חייכן ושמח. גם בצבא הדרך לא הייתה קלה, אמרת 'אבא, אני חייב למסלול'. אבא אוהב אותך, היית אהבת חייה של אמא, ומיכל חברתך תמשיך לאהוב אותך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אביו של מנע מעל קברו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפקד הגדוד של יובל, אלעד שושן, ספד לו: "קשה לתאר את הכאב והאובדן. לא היית מוכן לשמוע על מקום אחר. גם כשנתקפת באסטמה, וגם כשקיבלת זיהום ביד. זה היה אך טבעי שתצא לקורס מפקדים. על מסירותך מעידים כל חיילי, הובלת את חייליך בראש, ורק בשישי האחרון נפגשנו יחד בעמדה ברצועה מול לוחמי חמאס. נסכת בי ביטחון רב, ידעתי שיש על מי לסמוך. דע שחייליך ימשיכו בדרך, כמו שלימדת אותם.

"משפחת מנע היקרה - אין מילים שיביאו מזור לכאבים. ברית דמים נכרתה היום, לעד תהיו חלק ממשפחתנו ולנצח נהיה משפחתכם. בשם צה"ל, בשם חטיבת הצנחנים, אני מבקש לחבק אתכם. שלא תדעו צער. מבקש למסור איחולי החלמה לפצועים. יובל, גדוד 101 מצדיע לך בדרכך האחרונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלווייתו של יובל מנע/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק אמר: "את יובל הכרתי לפני ארבע שנים, הוא היה מאותם עשרות נערים שעזרו בבחירות לעירייה. המילה 'לעזור' חזרה אצלו כל הזמן. איבדנו נער ערכי, חייל שהתעקש לשרת בקרבי למרות שאביו איבד את אחיו לפני 31 שנים". קוניק ציין כי בתחילת השנה נהרגה בוגרת נוספת מתיכון קלעי בעיר, סגן יעל יקותיאל שנהרגה בפיגוע דריסה בירושלים.

חבריו של יובל אמרו: "אנחנו לא מאמינים שאנחנו עומדים כאן מעל הקבר שלך, כל כך הרבה עברנו יחד. העיניים אמרו תמיד 'רוצה לטרוף את העולם'. אנחנו מתים להתעורר מהחלום, אתה פשוט יקר מכדי להביע רגשות על דף. כששאלו מה זה חבר אמת, תמיד היינו חושבים עליך. אתה החבר הכי טוב שאפשר היה לבקש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארונו של יובל מנע מובא אל חלקת הקבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully