וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: "לא ניזום מלחמה, אבל המשך המצור על עזה מסוכן"

סגן ראש הלשכה המדינית בעזה חליל אל-חיה מסר במסיבת עיתונאים כי "אנחנו לא מעוניינים במלחמה". נוכח משבר החשמל, הוא טען כי "אבן מאזן הוא המכשול לסיום הפילוג". על מנגיסטו וגופות החיילים: "אין שיח על עסקה חדשה עם הכיבוש"

צילום: רויטרס

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס ברצועת עזה, חליל אל-חיה, הכריז היום (ראשון) במסיבת עיתונאים שכינס בעיר עזה, כי "אנחנו לא ניזום מלחמה, אבל המשך המצור על עזה הוא מסוכן". לדבריו, "אנחנו בחמאס לא מתכוונים ליזום מלחמה ואנחנו לא צופים מלחמה בקרוב. זאת ההערכה המדינית שלנו, כי אנחנו לא מעוניינים - וגם הכיבוש אומרים שהם לא מעוניינים".

אל-חיה התייחס בדבריו למשבר החשמל ברצועה, למתיחות עם הרשות הפלסטינית והעומד בראשה אבו מאזן, לקשרים עם מצרים, איראן וקטאר ולנושאים נוספים. מבלי למסור פרטים נוספים, הבהיר אל-חיה כי "אין שיח על עסקה חדשה עם הכיבוש", ככל הנראה בהתייחסות לעסקת שבויים מסוג כלשהו להשבת האזרח הישראלי אברה מנגיסטו וגופותיהם של החיילים אורון שאול והדר גולדין.

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן על המשבר בעזה: "אם הפלסטינים ישלמו – הם יקבלו חשמל"
הרשות הפלסטינית: "השתלטות חמאס על עזה - נכבה שנייה לעמנו"
נתניהו על משבר החשמל בעזה: "אין לנו שום כוונה בהסלמה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפגישות עם אנשי דחלאן אינן סוד". אל-חיה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, הוא קרא להקמת "חזית הצלה לאומית" נוכח מעשיו של יו"ר הרשות אבו מאזן, בהתייחסות לצמצום אספקת החשמל לרצועה ולטענות בעזה על שיבושים באספקת התרופות. אל-חיה הבהיר כי "אבו מאזן הוא המכשול לסיום הפילוג הפלסטיני", והבהיר כי נציגי חמאס נמצאים במגעים עם אנשיו של בכיר פתח לשעבר מוחמד דחלאן, שנחשב ליריבו הגדול של אבו מאזן.

"הפגישות עם אנשי דחלאן אינן סוד", אמר, "אנחנו בקשר עם אנשיו זה שש שנים באמצעות ועדה משותפת, שמטרתה להסיר את המצור מעל הרצועה". הוא הוסיף כי פגישות בין הצדדים נערכו גם במהלך ביקור בכירי חמאס האחרון בקהיר, בתחילת החודש, וכי "יש שביעות רצון בצד המצרי ובחמאס לגבי ההבנות שאליהן הגענו".

עוד באותו נושא

עשור לשליטת חמאס בעזה: משבר החשמל – פתח נוסף לגריפת רווח פוליטי

לכתבה המלאה
אישה במהלך הפסקת החשמל ברצועת עזה. רויטרס
"בודקים אפשרות של רכישת סולר ממצרים או מישראל". הפסקת חשמל בעזה/רויטרס

לדבריו, "הפגישה עם אנשי דחלאן הייתה במסגרת השלמת המאמצים ההומניטריים ברצועה". הוא עוד מסר כי "הגורמים המוסמכים בודקים את כל האפשרויות לרכישת סולר לתחנת החשמל, כולל קנייה ממצרים או מישראל באופן ישיר".

יתרה מכך, אל-חיה מסר "כל הכבוד וההערכה למשפחות שמרשות לבניהם להתעמת עם הכובש בגבול הרצועה", בהתייחסות לעימותים האחרונים עם כוחות צה"ל. הוא הוסיף כי "מיקומה המרכזי של הנהגת חמאס הוא בעזה. יו"ר הלשכה איסמעיל הנייה לא יעזוב את העם שלו, וינהל את התנועה מעזה".

פעילי חמאס במעבר גבול רפיח בצד הפלסטיני ברצועת עזה, אפריל 2016. AP
"כל הכבוד וההערכה". פעילי חמאס בסמוך לגבול, באזור רפיח/AP

"עזיבת חלק מבכירי חמאס את קטאר היא במסגרת הפריסה מחדש, לאור תוצאות הבחירות הפנימיות בחמאס", עוד טען אל-חיה, בצל הטענות כי בכירי הארגון גורשו מהנסיכות עקב לחצים חיצוניים. כמו כן, הוא הבהיר כי "איראן היא מדינה בעלת משקל באזור. הקשר של חמאס עם איראן יציב, ואנו פועלים לפתח אותו".

בהודעה רשמית שנמסרה הערב מטעם פתח, נמסר כי "דברי אל-חיה מנוגדים ובטלים, ומטרתם המשך הפילוג הפלסטיני". על פי ההודעה, "העם שלנו בעזה אציל ויקר, וחמאס לא יצליח לשווק לו שקרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully