וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ביקורת בימין: הקבינט ידון מחדש בתכנית להרחבת קלקיליה

18.6.2017 / 12:16

ראש הממשלה הודיע בישיבת שרי הליכוד כי יביא לדיון מחודש את התכנית להרחבת העיר הפלסטינית ב-14 אלף דירות שעוררה זעם רב בקרב שרים בבית היהודי וכן בליכוד. "לנוכח ההסתה אין לתת לרשות הפלסטינית פרס של בתים לאורך כביש 6", אמר בנט

בעקבות ביקורת בימין הודיע היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יביא לדיון מחודש בקבינט תכנית להרחבת העיר הפלסטינית קלקיליה. מאז שנחשפה בחדשות 2 עוררה התכנית לבניית 14 אלף דירות בעיר שבשטחי C (שבשליטה ביטחונית ואזרחית של ישראל) תגובות חריפות בבית היהודי וגם במפלגתו של ראש הממשלה, הליכוד.

התכנית, שלפיה קלקיליה תורחב בהיקף שטח של כ-2,500 דונם, הוצגה לפלסטינים על ידי שר האוצר משה כחלון בפגישתו עם ראש הממשלה רמי חמדאללה בתחילת החודש. שרי הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד דרשו להקפיא אותה לנוכח ההגבלות על הבנייה היהודית ביהודה ושומרון, והשר זאב אלקין (ליכוד) דרש להביא אותה לדיון מחודש.

עוד בוואלה! NEWS:
הוריה של הדס שנרצחה בפיגוע בירושלים: "סיכנה את חייה יום יום"
חטפו, רצחו - ושרפו את הגופה: פוענח רצח צעירה מלקיה שנעדרה
יובל מנע נהרג בהתהפכות ג'יפ בגבול עזה: "מוות שקרה סתם"

קלקיליה 15 ביוני 2017. ראובן קסטרו
נמצאת בשטחי C. קלקיליה/ראובן קסטרו

"התכנית מקדמת את ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C", אמרו בנט ושקד. סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי טענה כי "הוספת אלפי יחידות דיור בקלקיליה בלי בנייה משמעותית בשומרון פוגעת בהתיישבות היהודית". השר יריב לוין הוסיף כי "הרשות מפרה ברגל גסה ובאופן שיטתי את כל התחייבויותיה ועל כן נכון לבחון מחדש את מימוש ההחלטה להרחבת קלקיליה, אשר הנזק הטמון בה הוא רב".

כאמור, היום הודיע נתניהו בישיבת שרי הליכוד כי התכנית תובא לדיון מחודש בקבינט המדיני-ביטחוני. יו"ר הבית היהודי בנט בירך על ההחלטה. "לנוכח ההסתה הפלסטינית אין לתת להם פרס של 14 אלף בתים לאורך כביש 6. מקווה שהפעם כולם יצטרפו לעמדתנו".

גם יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, שמח על ההתפתחות האחרונה. "אני מברך את ראש הממשלה על ההחלטה לקיים דיון מחודש בקבינט בנושא הכפלת קלקיליה על חשבון שטחים בשליטה ישראלית מלאה. החלטה תמוהה שעלולה הייתה להביא לפגיעה הן בתושבי השומרון והן בתושבי השרון. אנחנו מצפים מהממשלה הזו להמשיך לעמוד בהתחייבויותיה ולחזק את ההתיישבות ובכך את מדינת ישראל כולה".

ביבי נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, משרד רה"מ, ירושלים 18 ביוני 2017. רויטרס
נתניהו בישיבת הממשלה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully