וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריה של הדס שנרצחה בפיגוע בירושלים: "סיכנה את חייה יום יום"

18.6.2017 / 11:31

דוד וגאולה מלכא, הוריה של לוחמת מג"ב שנהרגה בפיגוע בשער שכם, סיפרו כי על אהבתה של בתם לשירותה הצבאי וליחידה שבה שירתה. "היא אמרה לנו: 'אתם לא יודעים איך אנחנו מגנים על מדינת ישראל. אם אין משמר הגבול אין ירושלים ואין מדינה'"

צילום: בני בן סימון

הוריה של רס"ר הדס מלכא סיפרו היום (ראשון) על בתם שנרצחה בפיגוע בירושלים ביום שישי האחרון. אמה גאולה תיארה את מסלול בתה בשירות הצבאי. "היא התגייסה קודם לחיל הים בתור מש"קית תיאום ימי, אך לאחר כשבעה חודשים בתפקיד, היא הבינה שהיא לא מקבלת סיפוק ממנו, זה היה תפקיד פקידותי ולא מעניין שאין בו הרבה פעילות, והיא ביקשה לעבור לקרקל או למשמר הגבול", שיתפה אמה. הדס, בת 23 במותה, הובאה הלילה למנוחות בבית העלמין באשדוד.

"הדס הייתה ספורטאית", הדגישה האם. "מגיל שלוש-ארבע היא הייתה מביאה לנו מדליות. היא הייתה אלופה בשחייה, הייתה שחקנית כדורסל בבית ספר העירוני בבאר טוביה, היא נסעה לחו"ל כמה פעמים ונבחרה לנבחרת שלהם מטעמם. "הייתה לה נוכחות, הייתה לה הילה. זה משהו בלתי נתפס", אמרו ההורים דוד וגאולה. היא תכננה לסיים את השירות בקבע ולצאת לחו"ל, "כדי לממש את עצמה".

לקריאה נוספת:
אלפים ליוו למנוחות את הלוחמת הדס שנרצחה בירושלים: "הגיבורה שלנו"
הדס נלחמה כדי לעבור למג"ב: "הייתה הגיבורה הפרטית שלנו"
הדס נאבקה במחבל, ניסתה לשלוף את נשקה - ונדקרה למוות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מגיל שלוש הייתה מביאה מדליות". הדס מלכא/מערכת וואלה!, צילום מסך
הנצחה לחיילת הדס מלכה שנרצחה בפיגוע בשישי במושב עזר 18 ביוני 2017. שי מכלוף
גלעד שהוקם לזכרה של הדס מלכא ביישוב עזר/שי מכלוף

לדבריה, "באחת השבתות היא אמרה לנו: 'אתם לא יודעים איך אנחנו מגנים על מדינת ישראל. אתם לא יודעים. אנחנו משמר הגבול, אם אין משמר הגבול אין ירושלים ואין מדינה. אנחנו מסכנים את החיים שלנו יום יום, שעה שעה'".

"הייתה לה אפשרות לסיים את החוזה (בשירות הקבע) ולשלם קנס", סיפרה אמה. "אמרתי לה לעשות את זה, אבל היא ענתה לי: 'לא, אימא, אני אסיים עוד חצי שנה. עכשיו אני מצטערת שלא לחצתי אותה, אני באמת מצטערת, אבל אני לא יודעת אם אנחנו היינו מצליחים להשפיע עליה", סיפרה אמה גאולה בצער בשיחה בביתם שביישוב עזר. "לא רציתי שהיא תתגייס בחזרה לשירות קבע".

נתניהו: "כמו חברתה ליחידה, הדר כהן, הדס נפלה במאבק נחוש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לפיגוע שגבה את חייה של מלכא. "בשם הממשלה והעם אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב לבני משפחתה של לוחמת מג"ב הדס מלכא. יגונם – יגוננו, צערם הוא צער העם כולו", אמר.

הוא הוסיף כי "הדס הייתה צעירה מלאת חיים. היא הייתה חדורה בתחושת שליחות של הגנה על מדינת ישראל. מפקדיה ופקודיה אהבו אותה וסמכו עליה. כמו חברתה ליחידה, הדר כהן, היא נפלה על משמרתה במאבק נחוש נגד מחבלים צמאי דם. הדס והדר, הנאוות והנעימות בחייהן, במותן לא נפרדו. הן יישארו קשורות לנצח בגבורתן ובהקרבתן למען העם והמדינה".

הלווית הדס מלכא לוחמת מג"ב שמתה מדקירה בשער שכם. דוברות המשטרה, אתר רשמי
הובאה למנוחות הלילה בבית העלמין באשדוד/אתר רשמי, דוברות המשטרה

ביום שישי יצאו שלושה מחבלים משער שכם כדי לבצע פיגוע. אחד המחבלים ניסה לגנוב את נשקה של מלכא, אך היא נאבקה בו. בתגובה הוא דקר אותה כמה פעמים. לוחמים שהיו עמה בזירה ירו בו למוות. שני המחבלים האחרים החלו לרוץ מזרחה לעבר מערת צדקיהו וכוחות הביטחון פתחו במרדף אחריהם שבסופו הם נורו למוות.

מלכא התגייסה למשמר הגבול בשנת 2012, לאחר שירות של שבעה חודשים בחיל הים, שבמסגרתו נאבקה להגיע למג"ב. בשירותה במג"ב שירתה במרחב עוטף ירושלים, בבסיס ההדרכה החילי וביחידה כפרית בדרום. בשירותה הוכשרה כמפקדת וכלוחמת סיירת משמר הגבול. היא השתחררה משירות סדיר ב-2015 ובמרץ 2016 התגייסה לשירות קבע ביחידת סמ"ג 5 של מג"ב דרום. מלכא הותירה אחריה הורים, דוד וגאולה, שלוש אחיות, שקד, נטע וגפן ושני אחים, תמיר וגיא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מלאת חיים". הדס מלכא/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully