וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגשות המשחתת האמריקנית: גופות מלחים שנעדרו אותרו באחד התאים

18.6.2017 / 11:15

חיל הים של ארה"ב מסר כי ה"פיצ'גרלד" הייתה קרובה לטבוע לאחר התנגשותה בספינה הפיליפינית לחופי יפן, אך מאמצי הצוות הצילו אותה. הוא לא פירט אם כל שבעת הנעדרים נמצאו, כפי שדווח ביפן. "רובם ישנו בזמן התאונה"

צילום: רויטרס

גופותיהם של כמה מלחים אמריקנים שנעדרו לאחר התנגשות ספינתם בכלי שיט פיליפיני לחופי יפן אותרו הלילה (ראשון) באחד התאים המוצפים של המשחתת שהייתה קרובה לטביעה לאחר התאונה – כך מסר מפקד הצי השביעי בחיל הים של ארצות הברית. בתקשורת היפנית דווח כי כל שבעת הנעדרים אותרו מתים. עם זאת, מפקד הצי, סגן אדמירל ג'וזף אוקוין, סירב לומר כמה גופות אותרו בסיפון משחתת פיצ'גרלד, שהתנגשה בספינת סוחר פיליפינית ביום שישי.

לדבריו, החיפושים באזור הופסקו וכלי השיט היה יכול לשקוע או אף לטבוע לולא מאמציהם הנואשים של הצוות. "הנזק היה משמעותי, נפער שסע גדול מתחת לקו הטעינה". הוא הוסיף כי חלק גדול מהמלחים שעל הסיפון ישן בזמן ההתנגשות של המשחתת עם הספינה הפיליפינית, שהייתה גדולה פי שלושה ממנה. "אני מקווה שבתוך פחות משנה נראה את הפיצ'גרלד חוזרת לפעולה", מסר אוקוין במסיבת עיתונאים שכינס.

עוד ידיעות מהעולם
פורטוגל: יותר מ-40 איש נספו בשריפת ענק באזור הררי במרכז המדינה
קולומביה: לפחות שלושה הרוגים ו-11 פצועים מפיצוץ מטען בבירה בוגוטה

המשחתת האמריקנית פיצ'גרלד שניזוקה קשות בהתנגשות עם ספינה פיליפינית, 18 ביוני 2017. רויטרס
תשוב לפעילות רק בתוך שנה. משחתת ה"פיצ'גרלד", היום/רויטרס

הוא סירב לומר אם הנזק שנגרם לצדה הימני של המשחתת מצביע על כך שהיא אשמה בהתנגשות. חוקי התנועה במים קובעים כי כלי שיט אמורים לאפשר לכלי שיט שנמצאים מימין להם לחלוף על פניהם.

בלילה נמסר מהצי השביעי כי צוללנים הצליחו למצוא כמה גופות, שהועברו לבית חולים צבאי לצורך זיהויים. "יידענו על כך את המשפחות ואנו מספקים להם את העזרה שהן צריכות בזמנים קשים אלו", נמסר. במהלך ההתנגשות, שלושה מאנשי הצוות פונו לבית החולים הצבאי האמריקני ביוקוסוקה, בהם המפקד של המשחתת, שנמצא במצב יציב. השניים האחרים סבלו מחתכים ומחבלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully