וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו מול ביתו של מנדלבליט במחאה על התארכות חקירת נתניהו

18.6.2017 / 2:10

כ-300 מפגינים הגיעו לפתח תקווה והחלו למחות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה. המפגינים מגיעים למקום מדי מוצאי שבת, וקוראים למנדלבליט לקבל החלטה בנוגע להגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה. מני נפתלי: "המטרה היא למגר את השחיתות השלטונית"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שמרית גולדשטיין

(הפגנה מול ביתו של מנדלבליט, לפני שבועיים)

כ-300 מפגינים הגיעו אמש (שבת) להפגין מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקווה, ובהם גם מני נפתלי, לשעבר אב הבית במעון ראש הממשלה. המפגינים הגיעו למקום במחאה על התמשכות חקירת ראש הממשלה ולמען חופש הביטוי. הם מתאספים זה מספר שבועות מול ביתו של מנדלבליט מדי מוצאי שבת, וקוראים לו לקבל בהקדם החלטה בנושא הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. שני מפגינים עוכבו על ידי המשטרה בהפגנה תושב השכונה שמחה נגד המפגינים עוכב גם כן לאחר שתקף צלמת שהגיע לתעד את ההפגנה.

בין המפגינים גם מני נפתלי שזכה לחיבוק ותמיכה גדולה שלהם. "זו הפגנה של אנשים נורמטיבים שהגיעו להפגין על העוולות וכאבים שלהם ואני שמח שאני מי שהתחיל את זה. המטרה של כולם היא למגר את השחיתות השלטונית. רוצים רק דבר - שהיועמ"ש ילך הביתה. כואב לי שיש גורמים שטוענים שפעלתי שישברו לי את היד בכוונה כדי שההפגנה הזאת תזכה לסיקור תקשורתי", אמר. בתשובה לשאלה אם גורמים שונים ניסו למנוע ממנו להגיע ולתמוך במפגינים ענה, "השוטרים שנמצאים בבית הספר שמאחורינו יכולים להמשיך ולצלם את ההפגנה. מדובר באנשים נורמטיביים ואנחנו לא מפחדים. לא ניסו ממני פיזית להגיע ולהפגין אבל ניסו להעביר מסרים - אני לא מפחד".

הפגנת מרצ נגד מנדלבליט בפתח תקווה 17 ביוני 2017. מאצ'י הוף
נפתלי בהפגנה מול ביתו של מנדלבליט, אתמול/מאצ'י הוף

הפעיל החברתי רפי רותם, אחד ממארגני ההפגנה אמר לוואלה! NEWS: "אותי מעניין צדק ויושר, בגלל זה אני פה היום. התחלנו לפני שבעה חודשים מול הבית של מנדלבליט, הרחיקו אותנו למתנ"ס, והיום אנחנו בכיכר - נמשיך להפגין עד שיעשה את העבודה שלו".

מול מאות המפגינים עמדו כ-20 מפגינים תושבי שכונת כפר גנים, שהגיעו אתמול עם ילדיהם כדי להפגין נגד מארגני המחאה. דורון קורן, מוועד השכונה סיפר על המטרד שבהפגנות השבועיות: "שבועות שמאות המפגינים מגיעים לכאן ולא צייצו - עד כאן. הגיע הזמן לעזוב אותנו במנוחה. שיעזבו את השכונה השקטה וייתנו לנו שקט - הם מסכנים את התנועה, את העוברים והשבים, ולא פעם מתארגנים עוד לפני שהשבת יוצאת ורבים מתושבי השכונה שומרי שבת".

לפני כשבועיים התייחס מנדלבליט להפגנות מול ביתו ואמר: "הזכות למחות ולהפגין היא אחת מאבני היסוד של חופש הביטוי, ובתור שכזו היא זוכה למעמד בכורה בחברה הדמוקרטית במדינת ישראל. כל עוד אני מכהן בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, חופש הביטוי והזכות למחות ולהפגין יישמרו מכל משמר. כך היה וכך יהיה.

"מובן כי מימוש הזכות להפגין נדרש להיעשות בהתאם לדין, לפסיקת בית המשפט העליון ולהוראות המשטרה בנושא. הדברים נכונים ביחס לכל הפגנה ומחאה, ואינם מכוונים אך כלפי המחאה המתקיימת בקשר לחקירות המתנהלות בעניינו של ראש הממשלה".

הפגנת מרצ נגד מנדלבליט בפתח תקווה 17 ביוני 2017. מאצ'י הוף
הפגנת מרצ נגד מנדלבליט בפתח תקווה 17 ביוני 2017/מאצ'י הוף
הפגנת מרצ נגד מנדלבליט בפתח תקווה 17 ביוני 2017. מאצ'י הוף
הפגנת מרצ נגד מנדלבליט בפתח תקווה 17 ביוני 2017/מאצ'י הוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully