וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: דורש מהרשות הפלסטינית לגנות את הפיגוע בירושלים

17.6.2017 / 19:45

ראש הממשלה הביע צער על מותה של הדס מלכא בפיגוע בשער שכם ודרש גם שמדינות אחרות בעולם יצטרפו לגינויים. עוד נמסר מלשכתו כי הוא שוקל להפוך את הרחבה בשער שכם לשטח סטרילי. ליברמן: "השתיקה הרועמת של הרשות מוכיחה כי אין פרטנר"

צילום: בני בן סימון

ראש הממשלה בנימין נתניהו דרש הערב (שבת) מהרשות הפלסטינית לגנות את הפיגוע בשער שכם בירושלים, שבו נהרגה אתמול לוחמת מג"ב הדס מלכא. מלשכת נתניהו נמסר כי הוא מצפה לגינויים גם ממדינות העולם וכי הוא מביע צער על מותה של הלוחמת, שתיטמן הלילה בבית העלמין באשדוד.

עוד נמסר, כי בהמשך להערכת המצב מאמש שקיים נתניהו יחד עם ראשי מערכת הביטחון ולצעדים שננקטו בתגובה, הנחה ראש הממשלה גם לבחון את הפיכת הרחבה בשער שכם לשטח סטרילי. אתמול ערך נתניהו הערכת מצב טלפונית שבסופה הוחלט להפסיק את ביקורי הפלסטינים בישראל לרגל חג הרמדאן ולשלול את זכות הכניסה לישראל מבני המשפחות של המחבלים.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר הערב כי "בטרור הפלסטיני האכזרי ובהסתה חסרת המעצורים שמזינה אותו, נמשיך להילחם בכל העוצמה, ונרדוף את המבצעים והשולחים בכל מקום. לדבריו, "השתיקה הרועמת של הרשות הפלסטינית המסרבת לגנות טרור, ובמקביל הודעת פתח שאבו מאזן עומד בראשה, שישראל רצחה אתמול שלושה חפים מפשע, מוכיחות שאין פרטנר בצד השני".

לקריאה נוספת על הפיגוע בירושלים
אביו של אחד המחבלים מירושלים: "גילינו שהבן שלנו שהיד מהטלוויזיה"
בצל התבוסה בסוריה ובעיראק: דאעש מנסה להפגין נוכחות בירושלים

זירת פיגוע הדקירה והירי בירושלים. 16 ביוני 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בשער שכם, אתמול/רויטרס

בפיגוע השתתפו שלושה מחבלים, שהשתמשו ברובה מאולתר ובסכינים. השלושה - ברא סלאח, עאדל ענוש ואוסמה עטא, בני 18 מאזור רמאללה - נעצרו בעבר בשלב מעורבות בטרור. הם חוסלו על ידי כוחות הביטחון במקום.

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגוע - הראשון בשטח ישראל - אך בחמאס ובחזית העממית טענו כי השלושה היו פעיליו. בצה"ל אמרו כי הם לא היו משויכים ככל הידוע לשום ארגון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סלפי שצילמו המחבלים מירושלים, 16 ביוני 2017. טוויטר, צילום מסך
שלושת המחבלים לפני הפיגוע/צילום מסך, טוויטר

הפיגוע החל בסביבות השעה 19:30, כאשר שלושת המחבלים יצאו משער שכם. תחילה תקף אחד המחבלים את מלכא, שניצבה עם כוח מג"ב באזור השער. שני המחבלים האחרים החלו לרוץ מזרחה, לעבר מערת צדקיהו, בעוד כוחות הביטחון רודפים אחריהם.

באזור המרוחק כמאה מטרים משער שכם, פתח אחד המחבלים באש מנשק אוטומטי שהפסיק בעקבות מעצור. כתוצאה מהירי, נפצע שוטר באורח קל והכוח שהיה באזור ירה למוות בשני המחבלים הנוספים. שני תושבי מזרח ירושלים נפצעו מהירי באורח קל ובינוני ופונו לבית החולים שערי צדק.

מלכא, בת 23, הועלתה לדרגת רב-סמל ראשון לאחר מותה. היא נדקרה כמה פעמים על ידי אחד מהמחבלים, שניסה לגנוב את נשקה. לוחמים נוספים שהיו בזירה ירו בו למוות. עוד שוטר אחד נפצע קל ועוד שלושה פלסטינים נפצעו מרסיסים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הועלתה בדרגה לאחר מותה. מלכא/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות הפיגוע הוטל כתר על כפר דיר אבו משעל, משם יצאו שניים מהמחבלים, וכמה גדודים ויחידות מיוחדות פעלו בשטחו במהלך היום. במהלך המבצע, מיפו הכוחות את בתיהם של המחבלים לקראת הריסת, סרקו אחרי אמצעי לחימה ופיזרו כרוזים ברכבי הכפר המסבירים כי הפעולות נעשות בהקשר הפיגוע.

לפי צה"ל, במהלך הפעילות בדיר אבו משעל, בין 150 ל-200 פלסטינים השליכו בקבוקי תבערה, הבעירו ציגים וזרקו אבנים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

(עדכון ראשון: 19:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully