וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: חיילים אמריקנים נפצעו בתקרית ירי בבסיס בצפון המדינה

17.6.2017 / 16:36

התקרית אירעה בבסיס בעיר מאזר א-שריף, שם שוכן מטה של אחד מגיסות צבא אפגניסטן. הירי מגיע ברקע התחזקות טליבאן ושליחה אפשרית של אלפי חיילים אמריקנים למדינה

צילום: רויטרס

(בווידאו: יותר ממאה נהרגו בפיגוע התאבדות בקאבול)

כמה חיילים אמריקנים נפצעו היום (שבת) בתקרית ירי בבסיס בצפון אפגניסטן - כך מסר גורם אמריקני רשמי. בתחילה מסר גורם צבאי אפגני כי ארבעה חיילים נהרגו, אך בצבא ארצות הברית הכחישו זאת. בתקרית בבסיס שאהין שבעיר מאזר א-שריף, שבו שוכן המטה של הגיס ה-209 בצבא אפגניסטן, נהרג גם חייל מקומי.

צבא גרמניה מוביל את הכוח הרב-לאומי שנמצא במשימת ייעוץ בבסיס. דוברת של הצבא מסרה מהמטה בפוטסדאם, גרמניה, כי "ככל הידוע לנו, שום חייל גרמני לא היה מעורב". שלושה חיילים אמריקנים נהרגו בביום ראשון, אחרי שחייל אפגני פתח לעברם באש בבסיס במזרח המדינה.

כוחות הקואליציה, בהובלת ארצות הברית, שוקלים לשלוח אלפי חיילים נוספים לאפגניסטן כדי לסייע לכוחות של הממשלה נגד טליבאן וארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). שר ההגנה ג'יימס מאטיס אמר השבוע כי הוא יציג שורת אפשרויות לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "בקרוב". בסוכנות הידיעות אי-פי דווח כי 4,000 חיילים נוספים צפויים להישלח למדינה, אך בפנטגון הבהירו כי טרם התקבלה החלטה.

: חיילים של צבא אפגניסטן מאבטחים בסיס באזור מאזר א-שריף שהותקף בידי טליבאן. רויטרס
בסיס בעיר מאזר א-שריף/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully