וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התחזקות טליבאן: ארה"ב צפויה לשלוח 4,000 חיילים לאפגניסטן

16.6.2017 / 16:26

גורם בממשל אמר כי שר ההגנה צפוי להודיע על ההחלטה בקרוב, אחרי שטראמפ אישר לו לקבוע את סדר הכוח במדינה שאליה פלשה ארה"ב לפני 16 שנה. עם זאת, בפנטגון טוענים כי עוד לא התקבלה החלטה

צילום: רויטרס

ארצות הברית צפויה לשלוח 4,000 חיילים לאפגניסטן בעקבות התחזקות טליבאן בתקופה האחרונה - כך אמר אתמול (חמישי) גורם בממשל. לדבריו, שר ההגנה ג'יימס מאטיס יודע על כך בשבוע הבא. עם זאת, בפנטגון הבהירו כי טרם התקבלה החלטה בסוגיה. דובר משרד ההגנה בקאבול סירב להתייחס מפורשות, אך אמר כי הממשלה תומכת בהצבת חיילים נוספים במדינה.

המהלך מגיע לאחר שהנשיא דונלד טראמפ אישר למאטיס לקבוע את סדר הכוחות במדינה ומטרתו לענות על דרישותיהם של בכירי הצבא, שהתלוננו על כך שאין ברשותם די חיילים כדי לסייע לצבא אפגניסטן להילחם בטליבאן המתחזק. האיום המתגבר מצד שלוחת דאעש במדינה, שרק אתמול ביצעה פיגוע התאבדות במסגד שיעי בבירה קאבול, רק חיזק את הקריאות להגברת הנוכחות של ארצות הברית באפגניסטן, שאליה פלשה ב-2001 בעקבות פיגועי 11 בספטמבר.

פצוע שוכב על הקרקע במקום הפיצוץ בקאבול, אפגניסטן. רויטרס
טליבאן ממשיך לנגוס בשטחים. פצוע בפיגוע בקאבול/רויטרס

לפי הגורם, רוב הכוחות ישמשו לאימון ולייעוץ הכוחות האפגניים. כוח קטן יותר יוקצה למשימות של לוחמה בטרור נגד טליבאן ודאעש, בדומה לאלו שבשבועות האחרונים גבו את חייהם של כמה חיילים אמריקנים. לא ברור אם בעלות בריתה של ארצות הברית בנאט"ו יגבירו אף הן את מספר חייליהן במדינה. כ-8,500 חיילים אמריקנים פרוסים כיום באפגניסטן.

טראמפ ירש את המלחמה הארוכה ביותר שניהלה ארצות הברית אי-פעם, ללא אסטרטגיה ברורה ומבלי אור בקצה המנהרה שיבשר על סיומה. שני הממשלים הקודמים, של ברק אובמה וג'ורג' וו. בוש, לא הצליחו להוביל להכרעה בלחימה נגד טליבאן העיקש.

מאטיס טוען זה זמן רב כי הגדלת הנוכחות באפגניסטן תהיה חלק מאסטרטגיה נרחבת יותר לייצוב המדינה. הוא הבהיר כי הוא לא רואה בחזונו הצבת סדר כוח גדול כמו זה שעליו הורה אובמה ב-2009, אז הורה על שליחת 30 אלף חיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully