וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע צבאי בעקבות הפיגוע בירושלים, חיפושים בכנרת: כותרות השבת

הלווייתה של שוטרת מג"ב שנדקרה למוות באזור שער שכם תיערך הלילה, ב"טיימס" דווח כי ערב הסעודית וישראל במגעים לכינון יחסים, טראמפ הכריז על ביטול חלק מההסכם עם קובה, ו"אבי איחוד גרמניה" מת: אלה הכותרות שעשו את סוף השבוע

רס"ר הדס מלכא, בת 23 מיישוב עזר, נהרגה בפיגוע דקירה וירי באזור שער שכם בירושלים. נדקרה כמה פעמים על ידי אחד משלושת המחבלים, שניסה לגנוב את נשקה. לוחמים נוספים שהיו בזירה ירו בו למוות. היא פונתה לקבלת טיפול רפואי, אולם הצוות בבית החולים הדסה הר הצופים נאלץ לקבוע את מותה. הלווייתה תיערך הלילה ב-00:30 בחלקה הצבאית בבית העלמין באשדוד.

באזור המרוחק כמאה מטרים משער שכם, אחד משני המחבלים הנוספים פתח באש מנשק אוטומטי שהפסיק בעקבות מעצור. כתוצאה מהירי, נפצע שוטר באורח קל והכוח שהיה באזור ירה למוות בשני המחבלים הנוספים. שני תושבי מזרח ירושלים נפצעו מהירי באורח קל ובינוני ופונו לבית החולים שערי צדק.

בתגובה לפיגוע פתח צה"ל בלילה במבצע חטיבתי בכפרם של המחבלים, דיר אבו משעל, שממערב לרמאללה. במסגרת המבצע ביצעו הכוחות מיפוי הנדסי לטובת הריסת בתי המחבלים. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות למתקפה, אולם במערכת הביטחון בישראל הבהירו כי לא נמצא כל קשר לארגון, וכי מדובר ככל הנראה בחוליה מקומית.

דיווח: ערב הסעודית וישראל במגעים לכינון יחסים כלכליים רשמיים

בעיתון הבריטי "טיימס" דווח מפי גורמים ערביים ואמריקניים כי ערב הסעודית וישראל נמצאות במגעים לכינון יחסים כלכליים רשמיים בין שתי המדינות. הגורמים ציינו כי הקשרים בין ריאד לירושלים יחלו בצעדים "קטנים" יחסית, כמו מתן אפשרות לעסקים ישראלים לפעול במפרץ הפרסי באופן גלוי, או אישור למטוסי חברת התעופה "אל על" לחצות את המרחב האווירי הסעודי.

לטענת הגורמים, מדובר בחלק מיוזמה אמריקנית-סעודית שנועדה לקדם את היחסים בין ישראל למדינות ערב, לקראת הסכם שלום אפשרי בין ישראל לפלסטינים. כלומר, מעין חידוש של יוזמת השלום הסעודית שהציגה ריאד לליגה הערבית בשנת 2002, וקראה להכרה מלאה בישראל על ידי כל חברות הליגה, בהינתן הסכם שלום עם הפלסטינים.

טראמפ הכריז על ביטול חלקים מהסכם הפיוס עם קובה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז על החלטתו לבטל כמה חלקים מהסכם הפיוס שנחתם בין המדינות בתקופת הנשיא הקודם ברק אובמה. בנאום שנשא במיאמי שבמדינת פלורידה אמר טראמפ: "אנו מכבדים את הריבונות בקובה, אך לא נפנה את גבנו לעם הקובני". בדברים שאמר ברובע "הוואנה הקטנה" בעיר דרש טראמפ מקובה לשחרר את האסירים הפוליטיים הכלואים בה.

ממשלת קובה גינתה את ההחלטה, ובהודעה מטעם הממשלה שהוקראה במהדורות החדשות במדינה נמסר כי טראמפ "נוקט צעדי כפייה מהעבר" שפוגעים בעם הקובני ומונעים ממנו התפתחות כלכלית, אך הם לא יחלישו את המהפכה וגורלם להיכשל. עם זאת, צוין כי הוואנה עדיין מעוניינת להמשיך בדיאלוג "מכבד".

חיפושים אחר בן 25 שטבע בכנרת

החיפושים אחר הצעיר בן ה-25 שטבע אתמול בכנרת, לאחר שקפץ למים מסירה, נמשכו לאורך הלילה והבוקר. סריקות נערכות גם היום, ומאמצי החיפוש מתרכזים בים, ברצועת החוף "קוקו האט" שבמרחק 600 מטרים מהנקודה שבה נראה הצעיר לאחרונה, ומהאוויר.

החיפושים שהחלו הבוקר כוללים שוטרי שיטור ימי, אופנועי ים, פרשים, סיירים ולוחמי מג"ב, מסוק משטרה ורחפן, מתנדבי משטרה מיחידת הצוללים וסירות אזרחיות. עיריית טבריה ורשות הכנרת מסייעות גם כן בחיפושים. בעקבות התקרית, במשטרה מדגישים כללי בטיחות לציבור הנופשים באזור חופי הכנרת ומבקשים להיכנס למים רק בחופים המוכרזים, המעניקים שירותי הצלה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הפגנות מחאה נגד תרזה מיי לאחר השריפה בלונדון

מאות מפגינים צעדו ברחובות קנסינגטון, הרובע הלונדוני שבו אירעה בתחילת השבוע שריפת הענק במגדל גרנפל, במחאה על הכשלים במיגון הבניין מפני אש ובקריאה לחקירה מקיפה בנוגע למקרה. המפגינים, שקראו בין היתר "אנחנו רוצים צדק", הגיעו גם לבניין המועצה המקומית, שם התעמתו עם כוחות גדולים של המשטרה הבריטית, שביקשו למנוע מהם להיכנס לבניין ולפנות אל חברי המועצה.

ראשת הממשלה תרזה מיי, שספגה ביקורת רבה מצד המוחים, הובהלה מוקפת באבטחה כבדה מפגישה עם דיירים שפונו מהבניין השרוף, לאחר שמאות המפגינים התפרצו למקום וקראו לעברה: "תתביישי!". המחאה פרצה בעקבות דיווחים רבים על כך שהבניין, שמיועד לדיור ציבורי וחיו בו כ-600 בני אדם, לא תוכנן כראוי, ובעקבות תגובתה של מיי לאסון, שנמנעה מלהיפגש עם הדיירים במשך כמה ימים.

"אבי איחוד גרמניה" הלך לעולמו

קנצלר גרמניה לשעבר הלמוט קוהל הלך לעולמו בגיל 87. קוהל שימש כקנצלר בין השנים 1982 ל-1998, התקופה הארוכה ביותר של כהונת קנצלר במדינה. הוא נודע כ"אבי איחוד גרמניה", וכיהן הן כמנהיגה של גרמניה המערבית והן של גרמניה המאוחדת, החל משנת 1990. קוהל פרש מהחיים הפוליטיים בשנת 2002. לאחר שנפל בשנת 2008 סבל מקשיים בדיבור ונעזר בכיסא גלגלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדבר מותו של קוהל ואמר: "אני מביע צער עמוק על מותו של קוהל, מגדולי ידידיה של מדינת ישראל, שהיה מחויב לחלוטין לביטחונה. קוהל היה המנהיג שאיחד את גרמניה ביד נחושה ובוטחת. אהדתו לישראל ולציונות באה לידי ביטוי במפגשיי הרבים עמו, ובעמדה תקיפה לטובת ישראל, שהציג בהתמדה באירופה ובפורומים בינלאומיים".

בת 20 שידלה את חברהּ להתאבד - והורשעה בגרימת מותו

מישל קרטר, צעירה בת 20 ממסצ'וסטס, הורשעה אתמול בגרימת מוות ברשלנות לאחר ששידלה ב-2014 את בן זוגה להתאבד בהודעות טקסט, ששלחה לו במשך תקופה ובזמן המעשה. המקרה של קרטר והרשעתה נחשבים חסר תקדים במדינת מסצ'וסטס, שכן אין בה חוק האוסר על שידול להתאבדות. המשפט החריג זכה לסיקור תקשורתי נרחב בארצות הברית.

השופט ציין כי הרשעתה נבעה בעיקר מהתנהגותה ביום ההתאבדות. הוא הסביר כי קרטר, שהאזינה לחברה קונרד רוי משתעל ונחנק למוות במכוניתו, לא ניאותה להתקשר למשטרה או למשפחתו. בנוסף לכך, כשיצא מהרכב המתמלא בפחמן חד-חמצני והביע ספק בצדקת מעשיו, היא שכנעה אותו בטלפון לשוב אליו ו"לסיים עם זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully