וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחוזת הנופש היהודית שרודפת את משפחת השלטון של סינגפור

17.6.2017 / 14:46

לי קואן יו, שמת לפני שנתיים, הותיר צוואה ובה דרש להרוס את אחוזת מגוריו שקנה מסוחר יהודי. ואולם, בנו הבכור וראש הממשלה, הצובר עוד ועוד סמכויות, טוען כי היא שונתה. אחיו ואחותו, מנגד, דורשים למלא את בקשת אביהם וחוששים מרדיפה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בסינגפור אחוזת האובססיה לנדל"ן, עתידו וערכו של בית אחד מטלטל את המדינה בשל ריב יוצא דופן בין ילדיו של אבי מדינת האי הקטנה. לי קואן יו מת, ב-2015 אחרי ששלט במשך כ-30 שנה בסינגפור, והפך אותה לנס כלכלי כשהוא זוכה לתואר "דיקטטור נאור".

עם זאת, מחלוקת מרה סביב צוואתו, במיוחד בסוגיית בית המשפחה העתיק, נחשפה לעיני הציבור בשבוע שעבר והובילה את ראש הממשלה הנוכחי ובנו הבכור של קואן יו למסור כי הוא "מאוכזב" ו"עצוב מאוד" מהתפתחות העניינים.

לי קואן יו עבר לבית בן חמשת החדרים, שבעבר היה בבעלות סוחר יהודי, בשנת 1945, אז הסתיים הכיבוש היפני והאי שב לשליטתה של בריטניה. בעשור שלאחר מכן הפך המקום לחממה לפעילות פוליטית והיה זה המרתף שבו התכנסה "מפלגת הפעולה של העם", ששולטת בסינגפור מאז עצמאותה. ארבע שנים לפני שהוא מת, אמר השליט כי המבנה צריך להיהרס לאחר מותו. הוא אמר אז כי היסודות רעועים והקירות סדוקים, וכי יהיה יקר לתחזק את המקום.

אחוזת האב המייסד של סינגפור לי קואן יו, 14 ביוני 2017. רויטרס
שווה כ-17 מיליון דולר. בית משפחת לי/רויטרס

לפי אחיו ואחותו של ראש הממשלה הנוכחי לי הסיין לונג, הוא רוצה לשמר את בית המשפחה כסמל להיסטוריה המודרנית של סינגפור. ראש הממשלה טוען כי הוא אינו מעורב בהחלטות הקשורות לבית, אך העלה ספקות לגבי ניסוח הצוואה של אביו. אחותו ליי וויי לינג, בת 62, עדיין חיה בבית הנופש, שנמצא במרחק הליכה ממרכז הקניות המרכזי בעיר.

היא ואחיה לי הסיין יאנג מתעקשים כי יש להרוס את המבנה בהתאם לצוואה והאשימו את אחיהם בשימוש "בזרועות הממשלה" כדי להפחיד אותם. אביהם סיפר בריאיון שערך לפני מותו כי הוא מתנגד לכך שהמקום יהפוך למוקד תיירות ותומך בשינוי התקנות שיאפשרו לבעלי הבתים באזור לבנות יותר משתי קומות כדי להגדיל את ערכם. מחירי הדירות זינקו פי 15 בהשוואה ל-1975 ולפי ההערכות, שווי הבית של משפחת השלטון הוא כ-17 מיליון דולר.

כך או כך, כל הריסה או שיפוץ של המבנה יכול לקרות רק אחרי שהבת ליי וויי לינג תעבור ממנו, כך שיחלפו ככל הנראה שנים רבות עד שיהיה שינוי כלשהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
לי הסיין לונג, ראש ממשלת סינגפור, 2016. רויטרס
הביע צער על ההתפתחויות. ראש ממשלת סינגפור לי הסיין לונג/רויטרס

אחיו של ראש הממשלה ואשתו, ליי סואט פרן, אמר כי השניים יעזבו את המדינה מאחר שהם חשים שהרשויות מפקחות אחריהם ומאיימות עליהם. ראש הממשלה, מנגד, דוחה את הטענות הללו ופקפק בתפקיד ששיחקה גיסתו בצוואה של אביו.

לדבריו, "היא הייתה מעורבת בחתימה או בחתימה על צוואתו האחרונה", ומאחר שבעלה הוא צד בעניין, מדובר בניגוד עניינים. הסעיף הקורא להריסת המבנה המשפחתי הוסר מהגרסה החמישית והשישית של הצוואה, והושב בנסיבות מחשידות - לטענת ראש הממשלה - לגרסתו השביעית והאחרונה, שעליה מתקוטטת משפחת השלטון במדינת האי המשגשגת.

אזרחי סינגפור מתאבלים על מותו של לי קואן יו, מרץ 2015. רויטרס
שלט ביד רמה במדינה. עיתון המבשר על מותו של לי קואן יו, 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully