וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת קובה גינתה את נסיגת טראמפ מההסכם: "צעדי כפייה מהעבר"

17.6.2017 / 10:03

הוואנה דחתה את החלטת נשיא ארה"ב לבטל חלקים מהסכם הפיוס. "טראמפ נוקט צעדי כפייה מהעבר שפוגעים בעם הקובני אך לא יחלישו את המהפכה", נמסר. עם זאת, צוין כי קובה עדיין מעוניינת להמשיך בדיאלוג "מכבד"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ממשלת קובה גינתה הלילה (שבת) את החלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבטל כמה חלקים מהסכם הפיוס שנחתם בין המדינות בתקופת הנשיא הקודם ברק אובמה. בהודעה מטעם הממשלה שהוקראה במהדורות החדשות במדינה נמסר כי טראמפ "נוקט צעדי כפייה מהעבר" שפוגעים בעם הקובני ומונעים ממנו התפתחות כלכלית, אך הם לא יחלישו את המהפכה וגורלם להיכשל. עם זאת, צוין כי הוואנה עדיין מעוניינת להמשיך בדיאלוג "מכבד".

בנאום שנשא במיאמי שבמדינת פלורידה אמר טראמפ אתמול: "אנו מכבדים את הריבונות בקובה, אך לא נפנה את גבנו לעם הקובני". בדברים שאמר ברובע "הוואנה הקטנה" בעיר דרש טראמפ מקובה לשחרר את האסירים הפוליטיים הכלואים בה.

הוואנה טענה הלילה כי טראמפ מונע משיקולים פוליטיים והוסיפה כי ארצות הברית אינה בעמדה ללמד את קובה שיעורים בזכויות אדם לנוכח בעיותיה הפנימיות. "יש לנו חששות רציניים לגבי כיבוד זכויות אדם במדינה הזאת", נמסר בהודעה בהתייחס לנושאים כמו אלימות משטרה, פשעי נשק, אפליה גזעית, חוסר בביטוח בריאות ציבורי, אי-שוויון מגדרי ועינויים בבסיס גואנטנמו. עם זאת, ההודעה נחתמה בתקווה לשיתוף פעולה ודו-קיום למרות ההבדלים בין שתי המדינות.

עוד בוואלה! NEWS:
מקשיח עמדות: טראמפ ביטל חלקים מההסכם שחתם אובמה עם קובה
טראמפ צפוי להודיע על הקשחת ההגבלות על נסיעת אזרחים לקובה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם ומציג את הצו הנשיאותי המבטל את הסכמי ממשל אובמה עם קובה. 16 ביוני 2017. רויטרס
"מונע משיקולים פוליטיים". טראמפ, אתמול/רויטרס

לדברי הנשיא האמריקני, ארצות הברית לא תנהל משא ומתן עם קובה עד שתתחייב לתנאים, בהם קביעת מועד לבחירות חופשיות ושחרור אסירים פוליטיים. מנגד, טראמפ הדגיש כי השגרירות האמריקנית בקובה לא תיסגר. "השגרירות שלנו תישאר פתוחה בתקווה ששתי המדינות יוכלו לשפר את יחסיהן", אמר.

בחודש נובמבר האחרון, לאחר היבחרו, הבטיח טראמפ כי יבטל את ההסכמות עם קובה אם אלה לא ישופרו לדבריו. בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב: "אם קובה לא תהיה מוכנה להסכם טוב יותר עבור העם הקובני, הקובנים-אמריקנים וארצות הברית כולה, אני אבטל את ההסכם". טראמפ לא פירט בנוגע לאופי ה"שיפורים" שהוא דורש.

טראמפ התחייב לא פעם להפוך כמה מהחלטותיו הדרמטיות ביותר בתחום יחסי החוץ של הנשיא המכהן, ברק אובמה. בהודעה נוספת שפרסם טראמפ כמה ימים לפני כן, לאחר ההכרזה על מותו של נשיא קובה לשעבר פידל קסטרו, התחייב הנשיא הנבחר "לעשות כל מה שביכולתו" על מנת לקדם את חירותם של אזרחי קובה, לאחר כניסתו לבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully