וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיסול ברחובות: ראש ארגון הפשע אופיר לביא ו-4 נוספים נעצרו

16.6.2017 / 13:24

החמישה נעצרו בחשד למעורבות ברצח רומן אנטון, תושב ראשון לציון שהיה אמור להיות תחת פיקוח משטרתי. במערכת אכיפת החוק מעריכים כי תוקם ועדה חיצונית לבחינת המחדל המשטתי החמור, והבדיקה עשויה להגיע עד למפקד המחוז והמפכ"ל

צלמים זמניים מורשים

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (שישי) בשבוע את מעצרם של ראשי ארגון הפשיעה אופיר ועמוס לביא ושל שלושה נוספים שנעצרו בחשד למעורבות בחיסולו של רומן אנטון, תושב ראשון לציון בן 43, אמש ברחובות. העצורים הנוספים הם עמוס לביא, המכונה "הקטן", בן דודו של לביא "הגדול", רומן אגרונוב ודוד פילוס.

היום הותר לפרסום שמו של ההרוג, לאחר שאתמול הוצא צו איסור פרסום על פרטי הפרשה. אנטון, המוכר למשטרה מתחום עבירות האלימות, נעצר לפני כחצי שנה יחד עם עמוס לביא ועם כמה מעורבים נוספים, לאחר שעלה חשד כי ביצעו תקיפה אלימה ב-17 בנובמבר בכביש אשדוד-אשקלון, אך בהמשך שוחרר. לפי שעה לא ניתן לפרט מה הסיבה שבגינה נדרשה המשטרה לבצע פיקוח הדוק על הנרצח, אולם ברור כי תקלה מבצעית חמורה של בלשי ימ"ר מרכז יצרה פער בפיקוח.

עוד בוואלה! NEWS:
ירי באום אל פחם: בת שנתיים נפצעה בינוני-קשה
השודד ניצל את המסיבה של השוטרים – ושדד שני סניפי בנק
תקף את שכנו בגרזן – זוגתו סייעה בביתור הגופה: מסע הרצח בארמון הנציב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמוס לביא, היום בבית המשפט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אופיר לביא, היום בבית המשפט/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורך הדין אהוד בן יהודה, המייצג את כל חמשת החשודים, סיפר בתום הדיון בבית המשפט כי העצורים "הביעו צער על המקרה" והכחישו כל קשר למעשה. לדבריו, המשטרה שומרת על חומרי החקירה חסויים לפי שעה, ולכן, לטענתו, לא ברור על מה מתבסס החשד.

עו"ד בן יהודה עוד הוסיף כי העצורים שיתפו פעולה בחקירתם ולא שמרו על זכות השתיקה. לדבריו, לכולם "יש אליבי מוצק", שמגובה בתיעוד ממעישהם באותו הערב. הוא ציין כי כל בני משפחת לביא שהו בבית המשפחה במהלך הערב.

זירת הרצח בסמוך לכביש 411 באזור רחובות, 15 ביוני 2017. אבי כהן
הדיונים נמשכו לתוך הלילה. כוחות בזירת החיסול, אמש/אבי כהן

בתוך כך, גורמים במערכת אכיפת החוק מעריכים כי השר לביטחון הפנים גלעד ארדן יידרש כבר בימים הקרובים להודיע על הקמתה של ועדת בדיקה חיצונית, לבירור נסיבות המחדל המשטרתי שהביא לרצח הגבר שהיה אמור להימצא תחת פיקוח משטרתי, בשדה פתוח ברחובות. זאת, במקביל לחקירת המשטרה בנוגע למקרה הרצח.

על פי ההערכה, בדיקת האירוע עשויה להצביע על כשלים חמורים ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז המרכז, בפיקודו של ניצב-משנה דוד באואני, אולם גם על כשלים אפשריים באגף החקירות והמודיעין של המשטרה, שעליו ממונה ניצב מני יצחקי. אותו יצחקי אמור לפרוש בקרוב מתפקידו, והוא מבקש להתמנות לראש הרשות להגנה על עדים – שפעילותה המבצעית והמודיעינית דומה לזו שבה אירעה הלילה תקלה חמורה.

יתרה מכך, במשטרה מעריכים כי הבדיקה עשויה לחשוף ליקויים לא רק בימ"ר מרכז, אלא גם בצמרת המשטרה. לפחות שני ניצבים – יצחקי ומפקד מחוז המרכז ניצב מוטי כהן – יעמדו במרכז הבדיקה, שעשויה אף להגיע עד לרמת מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך.

מפכ?ל המשטרה רנ?צ רוני אלשיך בוועדת הפנים של הכנסת בנושא איסוף חומרים על נבחרי ציבור בכנסת. 6 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
רוצה להוביל את התכנית להגנת עדים. יצחקי לצד אלשיך בדיון בכנסת/נועם מושקוביץ
המפכ"ל רוני אלשיך ומפקד מחוז מרכז מוטי כהן בעימותים אלימים בין שוטרים לתושבים בכפר קאסם, 6 ביוני 2017. ראובן קסטרו
הערכת מצב במטה המחוז עד לשעות הקטנות. כהן ואלשיך בכפר קאסם, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

במשטרה בהחלט מבינים הבוקר כי למחדל שאירע אמש עלולות להיות השלכות נרחבות, ולכן, ככל הנראה, האורות במשרדי מטה מחוז המרכז וימ"ר מרכז היו דלוקים עד לשעות הקטנות של הלילה. המפכ"ל אלשיך ומפקד המחוז כהן נשארו במטה ברמלה לפחות עד 1:30 בלילה, על מנת להשלים את הערכת המצב, יחד עם קצינים נוספים.

בהודעה רשמית שפרסמה הלילה הודתה המשטרה כי הנרצח היה אמור להימצא תחת פיקוח. "משטרת ישראל, במסגרת מאבקה בפשיעה החמורה ובארגוני הפשיעה, מקיימת בדרך קבע פיקוח על דמויות בעולם העברייני, וכך יימשך גם בעתיד", נמסר בהודעה. ההרוג נמצא ירוי בעשרות קליעים בכל חלקי גופו בשדה סמוך לאזור התעשייה ברחובות, וצוותי מגן דוד אדום שהגיעו לזירה קבעו את מותו במקום.

(עדכון ראשון: 9:05)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דוד פילוס, היום בבית המשפט/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמוס לביא, היום בבית המשפט/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת הרצח בסמוך לכביש 411 באזור רחובות, 15 ביוני 2017. אבי כהן
זירת הרצח ברחובות, אמש/אבי כהן
זירת הרצח בסמוך לכביש 411 באזור רחובות, 15 ביוני 2017. אבי כהן
זירת הרצח ברחובות, אמש/אבי כהן
זירת הרצח בסמוך לכביש 411 באזור רחובות, 15 ביוני 2017. אבי כהן
זירת הרצח ברחובות, אמש/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully