וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על המשבר בעזה: "אם הפלסטינים ישלמו – הם יקבלו חשמל"

שר הביטחון אמר בריאיון לאתר המתפ"ש כי ישראל "אינה צד" בעימות על מימון החשמל לרצועה: "אנחנו ספק חשמל ואנחנו מוכנים לספק אותו. ישלמו - יקבלו". באירוע בתל אביב כינה ליברמן את התכנית להקמת אי מלאכותי מול הרצועה "פרס לטרור"

צילום: שי מכלוף

שר הביטחון אביגדור ליברמן כינה היום (חמישי) את משבר החשמל ברצועת עזה "משבר פלסטיני מלאכותי", ואמר כי ישראל אינה צד בעניין. "חמאס והרשות הפלסטינית הן שצריכות לשלם על החשמל. ישלמו – יקבלו; לא ישלמו – לא יקבלו", אמר ליברמן לאתר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, "אנחנו ספק חשמל, ואנחנו בהחלט מוכנים לספק אותו".

ליברמן האשים את חמאס בניסיון "להסיט את הזעם" של תושבי הרצועה לעבר ישראל. "חמאס מנסה להיפטר מהכשלונות ולכוון אותם לעבר ישראל – ההפך הוא הנכון. אנחנו מוכנים לבנות אזורי תעשייה, מתקני התפלה ותחנות חשמל, אבל התנאי הבסיסי לכך הוא פירוז. לא יכול להיות שמאה מיליון שקל נגבים מתושבי עזה והם לא נהנים אפילו משקל אחד מאותם מסים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו ספק חשמל, ואנחנו מוכנים לספק אותו". ליברמן, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר השבוע לנתק את אספקת החשמל לרצועת עזה, בעקבות החלטת הרשות הפלסטינית לקצץ את מימון החשמל לרצועה. שרי הקבינט קיבלו את המלצת צה"ל להיענות לבקשת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ולצמצם את אספקת החשמל לרצועה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי לישראל אין עניין בהסלמה ברצועת עזה, בעקבות החלטת הקבינט ואיום חמאס מפני "פיצוץ" בעקבות המהלך "המסוכן", לטענתו. "נושא החשמל בעזה הוא נושא לוויכוח בין הרשות הפלסטינית לחמאס", אמר נתניהו. "יש לנו עניין בביטחון והמדיניות שלנו בנושא ביטחון ברורה ולא תשתנה".

גורמים במערכת הביטחון העריכו לאחרונה כי הפחתת החשמל, במהלך חג הרמדאן, עלולה להוביל להידרדרות ביטחונית ברצועה. לדברי הגורמים, מצוקת הרחוב הפלסטיני שבשלב זה מקבל בממוצע ארבע שעות חשמל ביום עשוי להידרדר למחאה אלימה וההשלכות עלולות להתבטא בפעילות נגד ישראל.

נשים מבשלות לאור נרות במהלך הפסקת החשמל ברצועת עזה. רויטרס
נשים מבשלות לאור נרות בשל המחסור בחשמל ברצועה/רויטרס

בראיון לאתר מתאם הפעולות הממשלה בשטחים הוסיף ליברמן כי "ברור שבעשר שנים מאז שחמאס תפס את השלטון, זה עשור של סבל, של שלושה מבצעים, של שירותים ברמה הכי ירודה. יש מחסור בחשמל ותנאי תברואה, וכל נושאי המים והביוב - זה שפל שלא נראה מעולם בעזה. אני מציע לכל תושבי עזה להסתכל על המצב ביהודה ושומרון ולהשוות את תנאי המחייה שם לרצועת עזה. מי שאשם בזה היא הנהגת חמאס".

הוא הוסיף בנוגע למצב בגדה המערבית: "אני שמח שהן בתחום הביטחון האישי והן בתחום הפיתוח הכלכלי, אנחנו נמצאים במקום אחר לגמרי. אזור יהודה ושומרון נמצא בתנופת פיתוח. עם כל הוויכוח, ועם כל הביקורת ההדדית, בסופו של דבר גם התושבים היהודים של יהודה ושומרון, וגם התושבים הפלסטינים, נהנים מביטחון ומפריחה וצמיחה שאין בשום מקום אחר בעולם".

"הקמת אי מלאכותי מול עזה - פרס לטרור"

באירוע בתל אביב המשך הערב אמר ליברמן כי הקמת אי מלאכותי ונמל בעזה הם "פרס לטרור" ו"הדרך הטובה ביותר להבריח אמצעי לחימה". לדבריו, משבר החשמל ברצועה הוא תוצאה של מאבק פנימין בין פתח לחמאס - שהוא האחראי לו. "אי אפשר לשמור על הביטחון שלנו בשלט רחוק, ושמישהו יהיה אחראי לביטחון שלנו", הוסיף. "יש לנו ניסיון מר מהעבר עם דברים מהסוג הזה, בין היתר עם כוחות בינלאומיים שהגיעו לפקח, ואז הכול קרס ברגע האמת. בלתי אפשרי לשמור על ביטחון בעזה עם פקחים בינלאומיים".

עוד אמר ליברמן כי "אנחנו אומרים למדינות ערב המתונות, אנחנו מוכנים לשתף אתכן פעולה, יש לנו ניסיון במאבק נגד הטרור ואנחנו מוכנים להיות בעלי ברית. חוזי השלום עם מצרים וירדן הוכיחו את עצמם, וזו דוגמה טובה לאחרים".

לדבריו, הוא אינו רואה "נכונות אמיתית" מצד הפלסטינים להגעה לפתרון כולל. "עד עתה נכשלנו בכך. נדהמתי מהצעתו של אהוד אולמרט באנאפוליס, אבל אבו מאזן סירב לחתום עליה. הנוסחה של שטחים תמורת שלום זו הטעות הגדולה שלנו", הוסיף.

(עדכון ראשון: 20:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully