וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום יוגש נגד פעיל השמאל עזרא נאווי בכפוף לשימוע

15.6.2017 / 23:17

הפרקליטות החליטה לזמן לשימוע את נאווי, פעיל ארגון "תעאיוש", שנחקר במשטרה בעקבות תחקיר "עובדה". ככל הנראה, יואשם בהעברת מידע לרשות על פלסטינים שמכרו קרקעות למתנחלים

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: שניר דבוש

פרקליטות מחוז ירושלים צפויה לזמן את פעיל ארגון השמאל "תעאיוש" עזרא נאווי לשימוע, בטרם תקבע אם להגיש נגדו כתב אישום. נאווי, שההחלטה על שימועו התקבלה בשבועות האחרונים, צפוי להיות מואשם בהעברת מידע למנגנון הביטחון המסכל ברשות הפלסטינית.

בתחקיר "עובדה" ששודר בינואר נחשף כי נאווי העביר לכאורה פרטים על פלסטינים שמכרו קרקעות ליהודים, פעולה האסורה על פי הרשות הפלסטינית. בכך, הוא סיכן את חייהם של המוכרים. כמו כן, הוא צפוי להיות מואשם בכניסה לשטחי A של הרשות, האסורה לישראלים.

עוד בוואלה NEWS!
במדינה זרה, בגובה 2,000 מטר: הצצה נדירה לפעילות הקומנדו
פיח וחורבן בדירות השרופות: תמונות מתוך הבניין שעלה באש בלונדון
מדד מחירי הדירות של הלמ"ס עלה ב-4.4% בשנה

עזרא נאווי פעיל שמאל. אורי זקהם ויקיפדיה, צילום מסך
תחקיר "עובדה" חשף כי העביר פרטים על פלסטינים שמכרו קרקעות למתנחלים, בניגוד לחוק ברשות הפלסטינית/צילום מסך, אורי זקהם ויקיפדיה

נאווי נעצר על ידי המשטרה כשבועיים לאחר שידור הפרק, שעסק בארגון זכויות האדם "תעאיוש". בתחקיר פורסם תיעוד ממצלמות נסתרות, המראה את הדרך שבה פעילים של ארגוני זכויות אדם פועלים להסגרתם של סוחרי קרקעות פלסטינים למנגנוני הביטחון של הרשות, במטרה למנוע מכירת קרקעות למתנחלים. "שידור הכתבה הוא חלק ממאמץ לחבל בפעולות שלי ושל חבריי לטובת האוכלוסייה הפלסטינית בדרום הר חברון", מסר נאווי בעקבות התחקיר.

ביחד עם נאווי, שביקש אז לצאת מהארץ אך נעצר בנמל התעופה בן גוריון, נעצר פעיל נוסף בארגון, גיא בוטביה, ותחקירן "בצלם" נסר נוואג'עה. מעצרם הוארך מספר פעמים, אך גם לאחר שחרורם חקירת האירוע נמשכה. בסיומה, המליצה המשטרה להעמידם לדין ומאז חומרי החקירה נבחנו בפרקליטות מחוז ירושלים. ככל הנראה, האישומים נגד נאווי לא יכללו קשירת קשר לביצוע פשע וחשדות נוספים שנבדקו על ידי המשטרה.

עורכת דינו של נאווי, לאה צמל, הודיעה בתגובה כי היא "לומדת את החומר, והוא לא 'הכצעקתה'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully