וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי השבוי האמריקני ששוחרר מצפון קוריאה: "לא מאמינים לגרסת המשטר"

פיונגיאנג טענה כי אוטו וורמבייר חלה, קיבל כדור שינה ושקע בתרדמת. בבית החולים שבו הוא מאושפז בארה"ב נמסר כי הוא סובל מפגיעה נוירולוגית חמורה. "מדובר במשטר מתועב. הם ברוטלים וטרוריסטים. אנחנו לא מאמינים לאף מילה שלהם", אמר האב

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: ורד לידני

הוריו של אוטו וורמבייר, הסטודנט האמריקני שנשבה בקוריאה הצפונית והושב לארצות הברית כשהוא בתרדמת, אמרו היום (חמישי) כי הם לא מאמינים לגרסת המשטר בפיונגיאנג למצבו של בנם. קוריאה הצפונית טענה כי וורמבייר חלה, קיבל כדור שינה ושקע בתרדמת. "קוריאה הצפונית מונהגת בידי משטר מתועב. הם ברוטלים וטרוריסטים. אנחנו לא מאמינים לאף מילה שהם אומרים", אמר האב פרד בשם משפחתו. מבית החולים שבו הוא מאושפז בסינסינטי נמסר כי הוא סובל מפגיעה נוירולוגית חמורה.

"אני גאה באוטו ובאומץ שהוא הראה כשנסע לקוריאה הצפונית ובכך שהיה לו צד הרפתקני", אמר האב. הוא סיפר על מאמצי שחרורו והודו לממשל הקודם, בין היתר לשר החוץ הקודם ג'ון קרי, וכן לחברי הקונגרס. "התבקשנו לא להרגיז את הצפון קוריאנים. פעלנו כך, אבל לא הייתה לזה שום השפעה".

לקריאה נוספת:
השבוי האמריקני שב מצפון קוריאה בתרדמת: "המשטר המצורע אחראי לכך"
צפון קוריאה שחררה סטודנט אמריקני שנשלח ל-15 שנות מאסר
דניס רודמן חוזר לקוריאה הצפונית: "בטוח שטראמפ שמח שאני כאן"

אוטו וורמבייר, סטודנט אמריקני, מובל למעצר בקוריאה הצפונית, מרץ 2016. רויטרס
וורמבייר, לפני שנה/רויטרס

הוא טען כי הצפון קוריאנים מפתים את האמריקנים לטייל בקוריאה הצפונית בסיורי קבוצות מסין. "הם מפתים אותם ושובים אותם ולאחר מכן הם עושים להם דברים כמו מה שהם עשו לבני". פרד דחה את השמועות שלפיהן לכדורסלן לשעבר דניס רודמן, המבקר בימים אלה בקוריאה הצפונית, היה קשר לשחרור בנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

וורמבייר, סטודנט לכלכלה, הגיע לביקור בקוריאה הצפונית עם קבוצת תיירים. הוא נעצר ב-2 בינואר אשתקד וחודש לאחר מכן הופיע במסיבת עיתונאים שבה הודה כי גנב שלט תעמולה כ"פרס" עבור כנסייה בארצות הברית. הוא אמר, ככל הנראה בלחץ השלטונות, כי "מטרתו הייתה לפגוע במוטיבציה ובמוסר העבודה של העם הקוריאני". אחרי משפט קצר ב-16 במרץ באותה שנה, הוא נשלח ל-15 שנות מאסר בשל "פשעים נגד המדינה".

היום מסרה קוריאה הצפונית כי שחררה את וורמבייר בשל "סיבות הומניטריות". "במסגרת החלטה של בית המשפט המרכזי של קוריאה הצפונית ב-13 ביוני, האזרח האמריקני אוטו וורמבייר שריצה עונש מאסר שוחרר באותו היום מסיבות הומניטריות", מסרה סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה ללא פרטים נוספים. ב"ניו יורק טיימס" דווח אתמול מפי בכיר אמריקני כי וושינגטון קיבלה מידע שלפיו וורמבייר הוכה כמה פעמים במהלך מעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully