וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "על העולם להכיר ברמת הגולן כחלק בלתי נפרד מישראל"

15.6.2017 / 21:22

נשיא המדינה נשא דברים בטקס לציון יובל לחידוש ההתיישבות בגולן שהתקיים בהשתתפות יותר מ-8,000 תושבים. "הוויכוח הפנים-ישראלי לגבי רמת הגולן, אם היה, הסתיים", אמר הנשיא

נשיא המדינה ראובן ריבלין באירוע 50 שנה להתיישבות בגולן, 15 ביוני 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"רמת הגולן היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל, והיא חיונית לקיומנו כאן כעם". ריבלין באירוע ברמת הגולן, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

"הוויכוח הפנים-ישראלי לגבי רמת הגולן, אם היה כזה – הסתיים", כך אמר הערב (חמישי) הנשיא ראובן ריבלין, באירוע לציון 50 שנה לחידוש ההתיישבות ברמת הגולן. "לעולם לא נשאיר את תושבי הגליל חשופים לכלי הנשק של משטר הטובח באזרחיו שלו. על אומות העולם להכיר באופן רשמי שרמת הגולן היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל, והיא חיונית לקיומנו כאן כעם", הוסיף הנשיא.

עוד אמר ריבלין כי "חמישים שנה להתיישבות ברמת הגולן אינם חמישים שנה להיסטוריה היהודית של רמת הגולן. מי שמכיר יודע שההיסטוריה היהודית כאן בגולן היא בת אלפי שנים. יש לנו כאן ממצאים מימי התנ"ך. אם נדייק, עד הסכם סייקס-פיקו רמת הגולן הייתה מאז ומתמיד חלק בלתי נפרד ממחוז הגליל".

לדבריו, "כפי שאמר זאת בגין: 'שתי מעצמות קולוניאליות החליטו באופן שרירותי שהגבול לא יעבור מעל רמת הגולן אלא מתחת לרמת הגולן', כך הוא אמר בישיבת הממשלה שהחליטה להחיל את החוק הישראלי על רמת הגולן".

"הניצחון במלחמת ששת הימים, זה שבזכותו הונף כאן דגל כחול לבן, זה שבזכותו הוסר איום הסבת מימיו של הירדן, לא רק נתן לנו את הגולן ואת השקט בגליל ובעמק, הוא החזיר לתושבי הסביבה, למשפחות, לצעירים, לילדים - את הצחוק, את החדווה, את שמחת החיים", הוסיף ריבלין.

עוד בוואלה! NEWS:
במדינה זרה, בגובה 2,000 מטר: הצצה נדירה לפעילות הקומנדו
"מתי תתפטר?": פוטין קיים שיחה עם אזרחים כשברקע - הודעות נגדו
לאור הבדיקה: המדינה ביקשה לדחות הדיון בשחרור אולמרט - וסורבה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריבלין באירוע ברמת הגולן, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

האירוע התקיים במתחם "צנובר" והוזמנו אליו יותר מ-8,000 תושבי רמת הגולן והסביבה. "אנו רואים בהתיישבות בגולן חשיבות לאומית. נמשיך לסייע בהבאת מאות תושבים חדשים לאזור כדי להמשיך לחזק אותו", אמר יו"ר הקרן הקיימת לישראל (קק"ל), דני עטר, השותפה להפקת האירוע.

לפי הודעת הקרן הקיימת, בימים אלו משקיעה הקרן כ-120 מיליון שקלים בשלושה פרויקטים לפיתוח האזור. כ-62 מיליון שקלים מתוכם מושקעים בהכשרת קרקע לחקלאות. עד כה, הוכשרו כ-5,000 דונמים למטעי נשירים וכרמים ועל פי התכנון יוכשרו לכך עוד כעשרת אלפים דונמים נוספים. כמו כן, כ-38 מיליון שקלים הושקעו בבניית מאגרי מים ומערכות הולכה באזור שייתנו מענה לחקלאים. בין היתר, החלה ההקמה של מאגר בראון המיועד למי שיטפונות ומאגר נוסף צפוי לקום בחושן.

(עדכון ראשון: 20:00)

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נשיא המדינה ראובן ריבלין באירוע 50 שנה להתיישבות בגולן, 15 ביוני 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
נשיא המדינה ראובן ריבלין באירוע 50 שנה להתיישבות בגולן, 15 ביוני 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully