וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין עם מי לדבר": משפחות החיילים שנפגעו בשיזפון דורשות פתרון

15.6.2017 / 20:10

קרוביהם של החיילים שנדבקו במחלת עור שהתפשטה בבסיס הדרומי, מודאגים ממצבם הרפואי ומהעברתם של הנדבקים לבידוד. התברר שעשרות נדבקו במחלה בשם "אמפטיגו", אך הגורם להתפרצותה טרם נקבע. "העובדה שאחי משרת בבסיס כה מרוחק, יחד עם עוד עשרות חיילים חולים, לא נותנת מנוח"

סדנת קרב משולב של זרוע היבשה ובסיס צה"ל בשיזפון, אוקטובר 2010. דובר צה"ל
200 חיילים שנבדקו מוגדרים באורח קל מאוד. סדנת קרב משולב בבסיס שיזפון/דובר צה"ל

"אנחנו אובדי עצות, מרגישים שאין עם מי לדבר" – כך סיפרה היום (חמישי) אמו של אחד מהחיילים שנפגעו ממחלת עור זיהומית מדבקת בבסיס שיזפון שבדרום. יממה לאחר שכ-200 חיילי השריון נדבקו במחלה, חלקם הועברו לבידוד ואילו אחרים נשלחו להמשך טיפול בביתם. היום דובר צה"ל מסר כי עשרות מתוכם נדבקו ב"אמפטיגו" ומטופלים באנטיביוטיקה תחת השגחה רפואית. המחלקה נגרמת מחיידקים שגורמים לרוב להופעת פצעים על עור הפנים.

לדברי אותה האם, היא "מאוד מאוכזבת שהצבא לא משחרר את הילד לביתו, אחרח שסיפר שהוא מתגרד בלי סוף. הוא מקבל אנטיביוטיקה ועדיין לא מפסיק להתגרד". היא הבהירה: "אני לא מבינה מדוע הצבא מתעקש להחזיק את החיילים בבסיס במהלך השבת, לפחות שייתנו לו ולחברים שככל הנראה נדבקו בחיידק לצאת ולקבל טיפול בבית".

עוד בוואלה! NEWS:
במדינה זרה, בגובה 2,000 מטר: הצצה נדירה לפעילות הקומנדו
"מתי תתפטר?": פוטין קיים שיחה עם אזרחים כשברקע - הודעות נגדו
הפסיקה האחרונה של רובינשטיין טומנת בחובה מסר חתרני למערכת המשפט

סדנת קרב משולב של זרוע היבשה ובסיס צה"ל בשיזפון, אוקטובר 2010. דובר צה"ל
"האנטיביוטיקה לא עוזרת". סדנת קרב משולב בבסיס שיזפון/דובר צה"ל

אחיו של מאיר קופלוביץ', אחד מהחיילים המשרתים בבסיס שהועבר לאזור הבידוד, סיפר כי "מדובר בסיטואציה מלחיצה ולא מוכרת". לדבריו, "קודם כל, מדובר באחיך שעל פי בדיקות הרופאים נדבק במחלה והועבר לבידוד. דבר שני, העובדה שהוא משרת בבסיס כה מרוחק, יחד עם עוד עשרות חיילים שאובחנו כחולים מדאיגה ולא נותנת מנוחה".

לדבריו, "חייל אחד זוהה כחולה במחלה הזיהומית שככל הנראה נדבק ממנה בעקבות מגע עם חול במהלך אימון. מהר מאוד נוצרה פניקה גדולה בבסיס וחוסר אונים". לטענתו, "היה נראה שהמפקדים של אחי וחבריו לא ידעו איך להתמודד עם הלחץ והזעיקו סיוע רפואי – ובאמת נראה שרבים מאנשי חיל הרפואה ירדו דרומה כדי לסייע".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
לוחמי חיל השריון. 9 במרץ 2017. ניב אהרונסון
"פערי המידע בין החיילים להורים גורמים לדאגה רבה". לוחמי שריון. למצולמים אין קשר לכתבה/ניב אהרונסון

תגובות נוספות לאירוע נרשמו בקבוצת הפייסבוק "חמ"ל הורים לחיילות וחיילים" המונה כ-5,700 חברים. "באופן טבעי, מאז שהתחילו להתפרסם כתבות בנושא הורים רבים הביעו דאגה ולחץ", סיפרה אחת ממנהלות העמוד, חנה בית-הלחמי. "כשהילדים נמצאים באימון או במסלול הם לא נמצאים בקשר רציף עם הבית. פערי המידע שנוצרים בין החיילים להורים, המרחק הפיזי וחוסר הוודאות, גורמים ללחץ בקרב ההורים". לדבריה, מתקיים קשר ישיר בין ההורים המנהלים את הקבוצה לבין גורמים בחיל הרפואה ובבסיס שיזפון, וההורים אף הוזמנו אתמול לדיון בחיל. "צוותים רפואיים נכחו בשטח והחלו לקחת דגימות לבדיקה כבר בתוך שעות ספורות, וצוות מומחים נוסף נשלח אמש לבסיס ועבד במשך כל הלילה. היחס רציני ואחראי", תיארה.

עשרות חיילים המשרתים בבסיס הדרומי התלוננו אתמול על גירויים חריפים בעור ועל פצעים, ובעקבות זאת הוטס אתמול צוות רפואי הכולל רופאי עור לבסיס. מדובר צה"ל נמסר כי עד כה נבדקו 200 חיילים הסובלים מהתופעות והם מוגדרים באורח קל מאוד, מקבלים טיפול רפואי ומצויים תחת השגחה רפואית. כמו כן, נמסר כי פרט לחיילים שנדבקו ב"אמפטיגו", לשאר החיילים נגעים המצויים בבדיקה וכי דגימות נלקחו מרחבי הבסיס על מנת לזהות את מקור ההדבקות. בנוסף, חיילים שהגיעו לאימון בשיזפון מבסיסי בהל"צ ובה"ד 1 ודיווחו על נגעים חזרו לבסיסם ומטופלים שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully