וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור הבדיקה: המדינה ביקשה לדחות הדיון בשחרור אולמרט - וסורבה

15.6.2017 / 16:26

ראש הממשלה לשעבר יעלה לדיון בפני ועדת השחרורים כבר ביום ראשון הקרוב, למרות דרישת המדינה לדחות את ההליך בשל הבדיקה המשטרתית נגדו. כפי שפורסם בוואלה! NEWS, המשטרה פשטה הבוקר על משרדי "ידיעות ספרים"

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

ועדת השחרורים השיבה היום (חמישי) בשלילה לבקשת פרקליטות המדינה לדחות את מועד הדיון בעניינו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהוגש בעקבות הבדיקה המשטרתית בחשד נגדו לביצוע עבירה פלילית. הדיון בעניינו של אולמרט יתקיים ביום ראשון, כמתוכנן.

הבקשה עלתה בעקבות הבדיקה המשטרתית שעליה הורה פרקליט המדינה שי ניצן, על דעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, המשטרה פשטה הבוקר על הוצאת "ידיעות ספרים", במסגרת החקירה על הדלפת חומרים מסווגים של אולמרט.

בהודעת הפרקליטות הובהר כי במהלך מאסרו, שאותו נושא ראש הממשלה לשעבר בגין עבירות שחיתות, כותב אולמרט ספר, שחלקים ממנו עוסקים בנושאים ביטחוניים רגישים. "לאחרונה אירע אירוע שבו נתפס אצל אחד מעורכי דינו של אולמרט, בצאתו מביקור בכלא, פרק מהספר, העוסק באירוע ביטחוני שהצנזורה אסרה פרסומים אודותיו", נמסר. "הפרק כולל, בין היתר, פרטים מבצעיים סודיים שלא אושרו לפרסום בעבר".

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: הפרקליטות צפויה להתנגד לשחרור מוקדם של אולמרט
בכיר לשעבר בשב"ס: "לפני כל בקשה של אולמרט - מוצאים עליו משהו"
במסגרת הסנקציות: שב"ס אסר על עו"ד של אולמרט לפגוש אותו בכלא

אהוד אולמרט מבלה בחנות צומת ספרים בירושלים בזמן החופשה שלו מן הכלא. נועם מושקוביץ
אולמרט בחנות ספרים בתל אביב במהלך חופשה מהכלא/נועם מושקוביץ

החשד שנבדק, לדברי הפרקליטות, הוא כי אולמרט העביר הפרק לגורמים לא מורשים מחוץ לכלא, בניגוד לחוק וחרף אזהרות שניתנו לו בעבר. "אי הקפדה מוחלטת על שמירת סודות אלה מקימה חשש לדליפת המידע – דבר שעלול היה לגרום נזק חמור לביטחון המדינה", נכתב בהודעת הפרקליטות, שבה צוין כי בהתאם לממצאי הבדיקה הנוכחית, תתקבל החלטה אם להפוך את הבדיקה לחקירה פלילית מלאה.

עוד באותו נושא

פרסום ראשון: המשטרה פשטה על הוצאת "ידיעות ספרים" בחשד להדלפת חומרי אולמרט

לכתבה המלאה
ראשוני. המשטרה פשטה על בית "ידיעות ספרים" בראשל"צ. ניב אהרונסון
המשטרה פשטה גם על בית העורך. משדרי "ידיעות ספרים", היום/ניב אהרונסון

המשטרה פשטה היום גם על ביתו של יהודה יערי, עורך ספרו של אולמרט מטעם ההוצאה. לדברי גורם במשטרה, החיפוש נעשה על פי צו שהוציא בית משפט שלום בראשון לציון אחרי שהפרקליטות בצעד חריג ונדיר אישרה לבצע חיפוש במשרדי ההוצאה לאור של עיתון.

בחודש שעבר נתפס עורך דינו של אולמרט, חנינא ברנדס, כשהוא מנסה להבריח מסמכים החשודים כמסווגים לאחר ביקורו בכלא מעשיהו. עו"ד ברנדס עוכב לחקירה לאחר שנתפס, בחשד שנשא מסמכים שכתב אולמרט עבור ספרו, מבלי שאושרו בהליך צנזורה מסודר. בשבוע שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי פרקליטות המדינה צפויה להתנגד לשחרורו המוקדם של ראש הממשלה לשעבר בוועדת השחרורים שתתכנס בשבוע הבא בעקבות המקרה.

(עדכון ראשון 14:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully