וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האברכים מחכים לנס": משבר כלכלי חמור במוסדות "הרנטגן" בנתיבות

15.6.2017 / 15:00

כבר כחמישה חודשים שהתלמידים בכולל של הרב יעקב איפרגן, שנחשב בעבר לאחר מהרבנים העשירים ביותר בארץ, לא מקבלים את מרבית שכרם. גם בבתי הספר המשבר מורגש: "אם העניינים לא יסתדרו, זה יגרום לקריסה מוחלטת"

הרנטגן, הרב יעקב איפרגן, בחתונתו של יו"ר ההסתדרות לשעבר עופר עיני, 19 בספטמבר 2014. ראובן קסטרו
"תמשיכו להתפלל, בסופו של דבר הכול יסתדר". הרב איפרגן/ראובן קסטרו

משבר כלכלי קשה פגע בחודשים האחרונים במוסדותיו של הרב יעקב איפרגן, "הרנטגן", בנתיבות, ושכרם של האברכים ושל המורים נפגעו באופן חמור. הסיבה למשבר לא ברורה, אולם הפגיעה כבר מורגשת היטב, בעוד רבים מחסידיו של "הרנטגן", שנחשב בעבר לאחד מהרבנים העשירים ביותר בארץ, שומרים על נאמנות ומאמינים כי הדברים יחזרו במהרה לסדרם.

יותר ממאה האברכים הלומדים בכולל של הרב איפרגן קיבלו עד לאחרונה כ-800 שקלים בחודש ממשרד הדתות ועוד כ-1,200 שקלים מהעמותה של הרב. עם זאת, בחמשת החודשים האחרונים הם קיבלו רק את השכר ממשרד הדתות, ורבים מהם נאלצים לקחת הלוואות כדי לגמור את החודש.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד: התחזה לאיש מוסד וניהל קשר עם אישה ששילמה עבור "גיוס לתפקיד"
ללא הרשויות ולא בשנה הקרובה: מעונות חדשים לפעוטות אוטיסטים
בשיא החום: פעוט בן שלוש נשכח על ידי צוות הגן בחצר למשך שעתיים

הילולת הרב יעקב איפרגן – הרנטגן בנתיבות, תיקון שנה והדלקת הנרות המסורתית, יולי 2011. שי מכלוף
"מנסים לחסוך בכל דבר אפשרי". הילולה בנתיבות/שי מכלוף

"את הכסף שמעובר מהמדינה הוא נותן לנו, ולפני המשבר היינו מקבלים 2,000 שקלים בחודש", סיפר אחד האברכים, "כבר חודשים שאנחנו לא מקבלים את ההפרשים. מדובר בפרנסה של עשרות אברכים שחלקם בעקבות הקיזוז אינם יכולים לפרנס את משפחתם". לדבריו, "כרגע המצב לא טוב, האברכים מחכים לנס".

"הוא נקלע לקשיים הוא מנסה לגייס את הכסף", הוסיף, "הרב משקיע מאמצים גדולים כדי לצאת מהמשבר הכלכלי, ומנסה לגייס כספים עבור האברכים". הוא הסביר כי "יש אברכים שנכנסו לקשיים כלכליים, מנסים לחסוך בכל דבר אפשרי. האברכים דואגים". הוא עוד סיפר כי "זו שיחת היום בכולל, אבל למרות זאת האברכים מגיעים ללמוד בכל יום וממשיכים להתמיד בלימוד. יש בודדים שעזבו, אבל רובם מאמינים שבסופו של הדבר הכול יסתדר. כשאנחנו פונים אליו הוא אומר לנו, 'תמשיכו להתפלל, בסופו של דבר הכול יסתדר'".

עוד באותו נושא

קרב ההילולות של נתיבות: "הרנטגן" נגד "רב המנהרות"

לכתבה המלאה
הילולת הבאבא סאלי בנתיבות, 13 בינואר 2016. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
"מגלגלים כספים, אין מספיק לקנות אוכל לילדים". הילולת הבאבא סאלי בנתיבות, בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

גם בבית הספר של מוסדות הרב לא מקבלים בחודשים האחרונים השלמת שעות מהעמותה, אלא רק את שכר הבסיס מרשת "מעיין החינוך התורני". לדברי אחד מעובדי המוסדות, "כבר כמה חודשים שעובדי ההוראה לא מקבלים את השכר על השעות הנוספות. יש בעיה כלכלית קשה לחלק מעובדי ההוראה, שחלקם מקבלים לפחות מחצית משכרם מהעמותה".

הוא הוסיף: "כשאנחנו פונים אל מנהלי המוסדות, הם אומרים לנו שהכול יהיה בסדר. אני מגלגל כספים, לוקח הלוואות שאולי אי פעם אני אקבל בחזרה. הילדים שלי רעבים ללחם, אין לי כסף לקנות אוכל". עובד אחר אמר כי "יש תלמידים שעזבו את המוסדות, יש הערכה במוסדות ש-30% מהתלמידים יעזבו בשנה הבאה. אם העניינים לא יסתדרו, זה יגרום לקריסה מוחלטת".

מבית הרב לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully