וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיא ישראלי": בתוך יממה – שבעה חולים זכו לאיברים חדשים

במרתון השתלות דרמטי שנמשך יממה בלבד בבית החולים בילינסון קיבלו שבעה חולים את חייהם מחדש. צוותי ההשתלה העניקו לב, שלוש ריאות, שני כבדים, שתי כליות ולבלב לחולים - ועל הדרך שברו שיא ישראלי. "אין כמו הזכות להציל חיים"

משמאל: ד"ר אביתר נשר, סגן מנהל מחלקת השתלות ופרופ' איתן מור, מנהל מחלקת השתלות בבילינסון בחדר ניתוח. דוברות בילינסון, באדיבות המצולמים
"עובדים לילות כימים כדי להציל חיים". חדר הניתוח בבית החולים בילינסון/באדיבות המצולמים, דוברות בילינסון

שיא ישראלי חדש בתחום השתלות האיברים: במרתון השתלות דרמטי שארך יממה בחדרי הניתוח של בית החולים בילינסון שבפתח תקווה קיבלו שבעה חולים את חייהם מחדש. במסגרת המרתון המרגש הושתלו לב, שתי ריאות, ריאה אחת, שני כבדים, כליה, וכליה ולבלב כאשר צוותי ההשתלה עובדים מסביב לשעון וללא הפסקה.

גבר בן 49 שסבל מאי ספיקת לב קשה זכה ללב חדש, וגבר אחר בן 62 שסבל מאי ספיקת ריאות על רקע מחלת ריאות חסימתית קיבל ריאה אחת. שתי הריאות הושתלו בגבר בן 59 שסבל מפיברוזיס ושני כבדים הושתלו בגברים שסבלו משחמת הכבד - אחד בן 70 שסבל מהפטיטיס B, והשני בן 64 שסבל מכבד שומני. כליה אחת הושתלה בגבר בן 44 שסבל מאי ספיקת כליות וכליה נוספת הושתלה יחד עם לבלב באשה בת 43 שנזקקה להשתלה על רקע סכרת נעורים.

עוד בוואלה! NEWS:
בהלת החצבת: האם עלינו להתחסן שוב מפני המחלה? לא בהכרח
הימים הנוראים: עשרת היממות הראשונות במחלקה שהתרוקנה מילדים
סוף למסעות של אלפי חולי הסרטן למרכז: מכון הקרנות ראשון בצפון

משמאל: ד"ר אביתר נשר, סגן מנהל מחלקת השתלות ופרופ' איתן מור, מנהל מחלקת השתלות בבילינסון בחדר ניתוח. דוברות בילינסון, באדיבות המצולמים
חדר הניתוח בבית החולים בילינסון/באדיבות המצולמים, דוברות בילינסון

"מדובר בשיא ישראלי של הצלת חיים בהשתלות איברים. לא ידוע לי על מקרה דומה בעולם", אמר מנהל בית החולים, ד"ר ערן הלפרן. "מבצע בהיקף כזה של שבע השתלות במהלך יממה אחת בלבד יכול להתבצע רק במרכז השתלות ארצי כמו בילינסון, עם צוותי השתלה וחדרי ניתוח מיומנים ומנוסים מאוד, שעושים לילות כימים בבית החולים ללא הפסקה, על מנת להציל חיים".

"למרות העבודה המתישה סביב השעון, אין כמו הזכות להציל חיים. כשבחרתי בתחום השתלות הלב והריאות ידעתי שייעוד זה יוביל אותי להתמסרות מלאה וטוטאליות של עבודה סביב השעון, שבת וחג", אמר פרופ' דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב-חזה בבית החולים. "הרגע שבו אני רואה את הלב מתחיל לפעום לאחר השתלה או את הריאות שהופכות ורודות וחיוניות שווה את כל השעות, הלילות ללא השינה, וכל המאמץ והמחירים שבדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully