וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא הרשויות ולא בשנה הקרובה: מעונות חדשים לפעוטות אוטיסטים

15.6.2017 / 12:20

בעקבות לחץ משפטי מצד הורים לעשרות פעוטות שנותרו ללא מענה שיקומי מתאים ולאחר שהרשויות המקומיות לא הצליחו לקדם בניית מעונות חדשים, משרד הרווחה יממן ארבעה מעונות - אולם אלה לא יהיו מוכנים לשנת הלימודים הקרובה. היום בג"ץ ידון בעתירת ההורים

גן ילדים. ShutterStock
שלושה מעונות חדשים במרכז ומעון נוסף בירושלים/ShutterStock

משרד העבודה והרווחה החליט השבוע להקים ארבע מעונות יום שיקומיים, על מנת לתת מענה ל-91 פעוטות על הרצף האוטיסטי שנמצאים ללא מסגרת חינוכית מתאימה. באופן חריג, המשרד החליט על בניית המוסדות ללא סיוע הרשויות המקומיות, כדי לקצר את רשימת ההמתנה. עם זאת, המעונות לא ייפתחו בזמן לתחילת שנת הלימודים הקרובים, והפעוטות ייוותרו ללא מסגרת מותאמת למצבם.

בשנה החולפת, פרסם משרד העבודה והרווחה כמה מכרזים למימון, פתיחה והפעלה של מעונות יום שיקומיים חדשים, אולם בשל מחסור במבנים מתאימים ברשויות המקומיות ובשל קושי של המפעילים לממן את עלויות שכירת המבנים באופן עצמאי, לא ניגשו מתמודדים למכרזים. לפיכך, החליט המשרד על הקמת שלושה מעונות באזור המרכז, ומעון נוסף בירושלים.

עוד בוואלה! NEWS:
מסתמן: קצבת הנכים תעלה בכמה מאות ש' בלבד; מאות הפגינו בתל אביב
משפחה בת שבע נפשות מירוחם איימה לעבור לאוהל: "מחכים לישועה"
השכן צילם תינוק לבדו מחוץ לחלון: "תופעה נפוצה ומרגיזה בערד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד האוצר נעתר לבקשת משרד העבודה והרווחה, ולראשונה יממן המשרד בעלות של 16 מיליון שקלים את הקמתם של ארבעה מבנים ייעודיים, מבלי להמתין לרשויות המקומיות. ההחלטה הגיעה בעקבות עתירה שהגישו בחודש מרץ 14 משפחות לבית המשפט המחוזי, לאחר שילדיהם נותרו ללא מסגרת חינוכית-שיקומית, ונטען בפניהם כי המעונות באזור מגוריהם בתפוסה מלאה.

ההורים טענו כי הילדים אינם מקבלים את הטיפול הבריאותי המקדם ואת החינוך שהם זכאים להם מתוקף חוק המעונות, הקובע כי "פעוטות עם מוגבלות פיזית, שכלית וחושית קשה זקוקים למסגרת מיוחדת מגיל צעיר מאוד, וזאת משום שהתערבות טיפולית מתאימה בשלוש שנות החיים הראשונות של פעוט עם מוגבלות עשויה להגדיל במידה ניכרת את הסיכוי לשיפור מצבו בעתיד". החוק מחייב לאפשר לילד להיות במעון יום שיקומי עד השעה 16:00, בליווי פסיכולוג וקלינאי תקשורת.

בית המשפט קיבל את עמדת מנכ"ל משרד הרווחה אביגדור קפלן והורה על העלאת שעות העבודה הסייעות של הסייעות מ-105 שעות בחודש ל-180, אך דחה את עמדת משרד הבריאות, שסירב לתת טיפולים בריאותיים לפעוטות והציע לשלם בעבור מחצית מכל טיפול, שעלותו 350 שקלים. ההורים טענו כי מדובר בפתרון שנועד למראית עין בלבד, ועתרו לבג"ץ, שידון בהמשך היום בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully