וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפושים נואשים אחר נעדרים בשריפה בלונדון: "חשש למאה הרוגים"

מניין ההרוגים הרשמי במגדל שעלה באש בבירה עומד על 17, אך המספר עלול לטפס במקביל לחיפושים. גורלם של עשרות דיירים לא ברור, אולם בכבאות לא מאמינים שבבניין יימצאו ניצולים. במקביל, קוראים קרובי משפחות הנעדרים לסיוע: "בתי התקשרה מהמדרגות ונעלמה"

צילום: CNN, רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

מניין ההרוגים בשריפת הענק במגדל "גרנפל" שבמערב לונדון עומד כעת על 17, אך לפי דיווח ב"טלגרף" הוא עשוי לטפס לכמאה, וקרוב ל-70 פצועים מטופלים בבתי החולים. בבניין המגורים בן 24 הקומות שנשרף כליל, התגוררו על פי ההערכות כמה מאות בני אדם, אולם גם הבוקר (חמישי) טרם התברר מה עלה בגורלם של כל הדיירים.

נציבת הכבאות דני קוטון מסרה הבוקר כי היא לא מאמינה שיימצאו ניצולים בבניין. היא מסרה כי צוותי הכבאות לא יצליחו לערוך חיפוש מקיף בבניין משום שהוא רעוע ואינו בטוח להליכה, לפחות לא בקצותיו. "חלק מהיסודות הפנימיים אינם בטוחים, אך הכבאים הצליחו להגיע לקומה העליונה וערכו חיפוש קצר בין המסדרונות", המשיכה. ראשת הממשלה תרזה מיי ביקרה היום בזירת השריפה. מאוחר יותר היא הודיעה על הקמת ועדת חקירה ציבורית באשר לדליקה.

שריפת ענק במגדל בלונדון, 15 יוני 2017. רויטרס
הבניין, היום/רויטרס
שריפת ענק במגדל בלונדון, 15 יוני 2017. רויטרס
הבניין רעוע להליכה בתוכו. לונדון, היום/רויטרס

במהלך השריפה אתמול דווח על משפחות שהופרדו או על דיירים שקפצו מדירתם אל הקרקע, וההמולה בזירה, שבה נפגעו גם כמה מאנשי כוחות הכיבוי, הקשתה על התושבים ועל נציגי הרשויות לאתר את כלל הדיירים. החל מאתמול הופצו ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת קריאות נואשות לקבלת מידע על בני משפחה, חברים ועמיתים לעבודה שהיו אמורים להיות בבניין בעת השריפה – אך עקבותיהם נעלמו.

קרובי משפחתה של ג'סיקה אורבנו בת ה-12 סיפרו לכלי התקשורת כי הם "דואגים ומיואשים". אורבנו, שמתגוררת בקומה ה-20 של הבניין, שוחחה עם אמה בטלפון בשעה 1:39 (שעון מקומי) וסיפרה לה כי היא נמצאת במדרגות החירום, אולם מאז לא אותרה. דודתה, אנה אוספינה, סיפרה כי היא עברה בין בתי חולים רבים בניסיון לאתר את אחייניתה, אולם ללא הצלחה לפי שעה.

תרזה מיי מבקרת בזירת השריפה בלונדון 15 ביוני 2017. רויטרס
תרזה מיי מבקרת בזירת השריפה/רויטרס
זירת השריפה בקנסינגטון, לונדון, 14 ביוני 2017. רויטרס
שלט שנתלה בסמוך לזירת השריפה, עם תמונתה של אל-גאוורי בת ה-27, הלילה/רויטרס

מרים אל-גוואהרי, בת 27, חיה בקומה ה-19 של הבניין. לדברי חבריה, שפרסמו קריאות לסיוע ברשתות החברתיות, הקשר עמה נותק בשעה 2:30, אז הייתה ככל הנראה יחד עם אמה. על פי רשומות העירייה, אדם נוסף בשם אחמד אל-גוואהרי חי באותה הדירה, ולא ברור אם היה שם בעת השריפה.

חבר הפרלמנט דייוויד לאמי פרסם הודעות בנוגע לאמנית חדיג'ה סיי, בת 24, שחיה עם אמה מארי מנדי, בת 53, בקומה ה-20 של הבניין. "חדיג'ה מועסקת על ידי רעייתי, והיא ידידה קרובה של המשפחה, נשמה טובה ואמנית עולה יוצאת דופן", כתב לאמי. סיי הציגה את עבודות הצילום שלה, בין היתר, בביאנלה ה-57 בוונציה.

על פי משרד החוץ של איטליה, שני אזרחי המדינה נעדרים גם הם, ועל פי הדיווחים מדובר במרקו גוטרדי ובת זוגו גלוריה טרביסאן. בת דודתו של גוטרדי, פמלה פיציולו, פרסמה הודעה בפייסבוק, לפיה השניים היו בדירתם בקומה ה-23 של הבניין בעת שהאש פרצה, אולם לא ברור אם יצאו ממנה במהלך האירוע.

אדם סמית פנה גם הוא לטוויטר בדרישה למידע בנוגע לאמו, שילה, בת 84, שחיה בבניין. כך גם בני משפחתו של טוני דיסון, שחי בקומה ה-19 של הבניין. "אם למישהו יש מידע בנוגע לאבי, תודיעו לנו", כתב בנו, לי, "הלב שלי עם כל האנשים של מגדל גרנפל".

"הדוד שלי עוד לא נמצא, עזרו לנו לחפש אותו!", כתב בטוויטר אחיינו של סאבר נידא, שחי בבניין עם משפחתו. על פי ההערכות, הוא נפגע בשריפה, אולם לא נוצר איתו קשר מאז השעה 3:30. רעייתו שקילה, בת 45, ובנו פרהאד, בן 24, נמלטו מהזירה. חברת יחסי הציבור "רד קונסולטנסי" פרסמה כי אחד מעובדיה, מו טוקו, לא אותר מאז השריפה.

במקביל, תושבים רבים נאספו באזור השריפה, לטקס זיכרון ולהדלקת נרות לזכר ההרוגים. "יש זמנים שבהם כל מה שניתן לומר אינו מספיק, והמילים לא יכולות לעשות חסד לרגשות שלנו. היום הוא אחד מהימים האלה", אמר הכומר מייק לונג, שהוביל את הטקס בכנסיה המתודיסטית בנוטינג היל. "עשינו היום משהו טוב, משהו חשוב – התאחדנו".

זירת השריפה בקנסינגטון, לונדון, 14 ביוני 2017. רויטרס
"כל מה שניתן לומר אינו מספיק". אזרחים בסמוך לזירה, הלילה/רויטרס
זירת השריפה בקנסינגטון, לונדון, 14 ביוני 2017. רויטרס
"עשינו משהו חשוב - התאחדנו". אזרחים בסמוך לזירה, הלילה/רויטרס

סיבת הדליקה טרם התבררה, ויותר מ-200 כבאים נאבקו בלהבות עד לשעות הבוקר. יותר מ-20 אמבולנסים הגיעו לזירה על מנת להעניק סיוע רפואי לנפגעים ופינו אותם לחמישה בתי חולים שונים בבירת בריטניה.

הדיירים נמלטו דרך מסדרונות אפופי עשן במתחם המגורים, אחרי שהתעוררו מהריח. חלקם סיפרו כי לא הייתה אזעקה. עדי ראיה סיפרו כי הם ראו דיירים לכודים צועקים בנואשות לעזרה מהקומות הגבוהות יותר בבניין, כשהלהבות אחזו וטיפסו במבנה, שבו 130 דירות.

השריפה בבניין המגורים בלונדון 14 ביוני 2017. AP
"זה היה גיהינום". השריפה בלונדון, אתמול/AP

סמירה למראני, שהייתה סמוך לזירת השריפה, סיפרה כי ראתה תינוק מושלך מהקומה התשיעית או העשירית. "אנשים דפקו על החלונות בהיסטריה וצרחו", היא סיפרה. "החלון היה פתוח מעט ואישה הראתה סימנים לכך שהיא מתכוונת לזרוק את התינוק שלה וביקשה שמישהו יתפוס אותו. מישהו אכן הצליח לתפוס אותו והוא ניצל".

"הסתכלתי דרך העינית וראיתי עשן בכל מקום ואת כל השכנים שם. היה כבאי שצעק 'רדו במדרגות'", סיפר מייקל פרמסיבאן, אחד הדיירים בבניין, לרשת BBC. "זה היה גיהינום. בלתי ייאמן כמה מהר האש התפשטה". ראש העיר סאדיק חאן, אמר כי "מדובר באירוע גדול" וכי "יש שאלות קשות שעליהן צריך לענות".

(עדכון ראשון: 11:10)

שריפת ענק במגדל בלונדון, 14 יוני 2017. רויטרס
זירת השריפה, אתמול/רויטרס
שריפת ענק במגדל בלונדון, 14 יוני 2017. רויטרס
זירת השריפה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully