וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: המשטרה פשטה על הוצאת "ידיעות ספרים" בחשד להדלפת חומרי אולמרט

המשטרה פשטה על משרדי ההוצאה בראשון לציון ועל ביתו של עורך ספרו ומחפשת את טיוטת הספר, בשל חשד להדלפת חומרים מסווגים. בחודש שעבר נתפס עורך דינו מנסה להבריח חומרים שכתב אולמרט, מבלי שאושרו על ידי הצנזורה. הפרקליטות צפויה להתנגד לשחרורו בעקבות המקרה

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

פרסום ראשון: המשטרה פשטה הבוקר (חמישי) על משרדי הוצאת "ידיעות ספרים" מבית "ידיעות אחרונות" בראשון לציון בעקבות חשד להדלפת חומרים מסווגים של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. המשטרה פשטה אף על ביתו של יהודה יערי, עורך ספרו של אולמרט מטעם ההוצאה. בשעה זו תרים החוקרים אחר כתב היד של ספרו של אולמרט וטרם מצאו אותו. לדברי גורם במשטרה, החיפוש נעשה על פי צו שהוציא בית משפט שלום בראשון לציון אחרי שהפרקליטות בצעד חריג ונדיר אישרה לבצע חיפוש במשרדי הוצאה לאור של עיתון.

בחודש שעבר נתפס עורך דינו של אולמרט, חנינא ברנדס, כשהוא מנסה להבריח מסמכים החשודים כמסווגים לאחר ביקורו בכלא מעשיהו. עו"ד ברנדס עוכב לחקירה לאחר שנתפס, והמסמכים שנשא הינם לכאורה חומרים שכתב אולמרט עבור ספרו, מבלי שאושרו בהליך צנזורה מסודר. בשבוע שעבר פורסם בוואלה! NEWS כי פרקליטות המדינה צפויה להתנגד לשחרורו המוקדם של ראש הממשלה לשעבר בוועדת השחרורים שתתכנס בשבוע הבא בעקבות המקרה.

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: הפרקליטות צפויה להתנגד לשחרור מוקדם של אולמרט
בכיר לשעבר בשב"ס: "לפני כל בקשה של אולמרט - מוצאים עליו משהו"
עקב הברחת המסמכים המסווגים: שב"ס הטיל סנקציות על אולמרט

אהוד אולמרט, יוצא מכלא מעשיהו לחופשה ראשונה. 11 ביולי 2016. ראובן קסטרו
אולמרט יוצא מכלא מעשיהו/ראובן קסטרו

עורך הדין יצא מאגף 10 שבו כלוא אולמרט ובמסגרת פעילות שגרתית בדקו הסוהרים את תכולת תיקו. המסמכים עצמם הוחרמו על ידי הסוהרים, הוכנסו למעטפה סגורה והועברו לבדיקת גורמי ביטחון.

בעקבות המקרה הטיל שירות בתי הסוהר (שב"ס) סנקציות על ראש הממשלה לשעבר, שבמסגרתן נשללו ממנו ביקורים, חופשות ושיחות הטלפון עד להודעה חדשה. כמו כן, שב"ס אסר עליו להיפגש עם עורך דינו אלי זוהר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משרדי הוצאת "ידיעות ספרים", היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולמרט הורשע בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט בפרשות הולילנד, טלנסקי ותיק השיבוש. הוא נאסר בפברואר 2016 לתקופת מאסר של 19 חודשים. לאחר שנשיא המדינה ראובן ריבלין דחה את בקשת חנינתו, פנה אולמרט לוועדת השחרורים כדי שתחליט על ניכוי שליש ממאסרו.

בנימוקי דחיית בקשת חנינתו הבהיר הנשיא כי נסיבותיו הייחודיות של אולמרט שהובאו בבקשה, ובכללן "נפילתו הקשה מאיגרא רמא לבירא עמיקתא וזכויותיו הרבות – עמדו לנגד עיני בית המשפט בטרם נגזר דינו". לפיכך, לפי הנשיא, "סמכות החנינה של נשיא המדינה אינה ערכאת ערעור על בית המשפט ולכן כאמור, לא נמצא מקום להיעתר לבקשה לחנינה בדרך של שחרור לאלתר ממאסר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully