וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: התובע המיוחד חוקר את החשד כי טראמפ שיבש חקירה

15.6.2017 / 1:49

רוברט מולר, שמונה לבחון את קשרי מקורבי הנשיא עם רוסיה, בודק אם טראמפ התערב בבדיקה באופן ישיר. על פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", בכירים במערך הביטחון והמודיעין יעידו בפני החוקר בשבוע הקרוב

צילום: CNN, עריכה: שמרית גולדשטיין

רוברט מולר, החוקר המיוחד לבדיקת הקשרים בין בכירים בקמפיין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ובכירים רוסים, בודק את החשד כי הנשיא שיבש את החקירה - כך דווח הלילה (חמישי) בעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט". לפי הדיווח החריג, בכירים במערך הביטחון והמודיעין של ארצות הברית כמו ראש המודיעין הלאומי (DNI) דן קואטס, ראש הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) מייק רוג'רס ובכירים אחרים הסכימו להעיד בפניו כבר בשבוע הקרוב.

ב-NSA מסרו לעיתון כי "ישתפו באופן מלא עם החקירה", ללא התייחסות לחשדות עצמם. דובר מטעם משרד עורכי הדין המייצג את טראמפ בנושא מסר כי "הדלפות המידע מה-FBI בנוגע לחקירת הנשיא הן שערורייתיות, בלתי נסלחות ובלתי חוקיות".

עוד בנושא:
תובע פדרלי שהודח בידי טראמפ: "קיבלתי ממנו שיחות חריגות"
התובע הכללי של טראמפ: הטענות ששיתפתי פעולה עם רוסיה - שקר מתועב

נשיא ארה"ב טראמפ בישיבת קבינט, 12 ביוני 2017. רויטרס
החקירה החלה ימים ספורים אחרי פיטורי קומי. טראמפ/רויטרס

לפי הדיווח, החקירה בחשד לשיבוש חקירה החלה ימים ספורים לאחר פיטוריו של ג'יימס קומי מתפקידו כראש ה-FBI ב-9 במאי, וכעת לוקח מולר את החקירה לידיו. העובדה כי מולר החליט לזמן לעדות שני בכירים בסדר הגודל הזה, מראה כי החוקר המיוחד לא מתייחס לדבריו של קומי כי טראמפ ניסה להנחות אותו להפסיק את החקירה בנוגע ליועץ לביטחון לאומי המודח מייקל פלין כקרב של מילה מול מילה - אלא שוקל את הנושא בכובד ראש.

העדויות של רוג'רס וקואטס, לצד גורמי ממשל נוספים בעבור ובהווה שעשויים להיות מזומנים לתת עדות, אמורות לשפוך אור על הטענות לפיהן טראמפ ניסה לבקש גם מהם להתערב בחקירה, בצורה דומה לזו שביקש מקומי, על פי טענתו של האחרון. בחודשים האחרונים דווח כי טראמפ שאל את קואטס אם הוא יוכל להתערב מול קומי כדי שייסוג מההתמקדות שלו בחקירה של מייקל פלין. מאוחר יותר, כשנשאל על כך, אמר קואטס כי "לא חש שום לחץ" בנושא, אולם לא הכחיש באופן חד משמעי את עצם הפניה.

דיווח אחר הצביע על כך שבסוף חודש במרץ, טראמפ התקשר לרוג'רס ולקואטס וביקש מהם בנפרד לפרסם הצהרה לפיה לא קיימת שום ראייה לתיאום בין בכירים בקמפיין הבחירות שלו ובין בכירים רוסים - אולם השניים סירבו לכך. מולר ינסה להבין מעדותם של השניים אם הדיווחים נכונים, ואם אכן טראמפ ביקש מהם להתערב בחקירה המתנהלת בנוגע להתערבות של רוסיה בבחירות.

עוד באותו נושא

מקורב לטראמפ: הנשיא שוקל לפטר החוקר המיוחד לקשריו עם רוסיה

לכתבה המלאה
ראש האף-בי-איי רוברט מולר. יוני 2013. GettyImages
ראש סוכנות המודיעין, ראש ה-NSA ובכירים אחרים צפויים להעיד בפניו כבר בשבוע הקרוב. מולר/GettyImages

כריסטופר רודי, מנכ"ל תאגיד החדשות השמרני "ניוזמקס" וידידו הקרוב של טראמפ העריך שלשום כי הנשיא שוקל לפטר את החוקר המיוחד מולר. בריאיון לרשת PBS אמר רודי כי הוא "חושב שטראמפ שוקל אולי לסיים את תפקידו של החוקר המיוחד. לדעתי הוא שוקל את האפשרות הזאת". עם זאת, הוא הוסיף כי לדעתו האישית, "זו תהיה טעות משמעותית".

דובר הבית הלבן שון ספייסר מסר כי "מר רודי מעולם לא דיבר עם הנשיא על הנושא". ספייסר אישר כי רודי היה אמש בבית הלבן, אך אמר כי לא נפגש עם הנשיא. "הוא מדבר בשם עצמו", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully