וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין דורשים להקפיא תכנית להרחבת קלקיליה: "פרס לטרור"

שרי הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד דורשים להקפיא תכנית להרחבת העיר הפלסטינית, שאושרה בקבינט כבר בשנה שעברה, עד שישווקו יחידות דיור באותו ההיקף ליהודים. התכנית ספגה ביקורת גם מצד חבר הכנסת מהליכוד יואב קיש: "חציית קו אדום"

עריכה: שניר דבוש
בנייה בלתי חוקית ביהודה ושומרון. רויטרס
התכנית אמורה לתת מענה לגידול הטבעי באוכלוסייה הפלסטינית. בנייה בשטחים/רויטרס

שרי הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד דורשים להקפיא תכנית להרחבת העיר הפלסטינית קלקיליה, עד שישווקו יחידות דיור באותו ההיקף ליהודים המתגוררים בשטחי C, הנתונים לשליטה אזרחית וביטחונית ישראלית, וכינו את התכנית "פרס לטרור". התכנית, שכוללת 14 אלף יחידות דיור ואמורה לתת מענה לגידול הטבעי באוכלוסייה הפלסטינית, אושרה בקבינט המדיני-ביטחוני כבר בשנה שעברה ונמצאת בשלבים האחרונים לקראת הוצאתה לפועל. ואולם, על רקע פרסומה אמש (רביעי) בחדשות 2, ובמקביל למורת הרוח בקרב תושבי ההתנחלויות על כמויות הבתים הקטנה לטענתם שאושרו לבנייה בגושים לאחרונה היא מעוררת זעם מחודש, והימין דורש להקפיאה.

המהלך להרחבת העיר קלקיליה הוא חלק מתכנית "המקל והגזר" לאוכלוסייה הפלסטינית שהציג באוגוסט אשתקד שר הביטחון אביגדור ליברמן וכוללת שורה של תכניות מתאר ואישורי בנייה. רוב המבנים בתכנית נמצאים בצד הפלסטיני של גדר ההפרדה, והרבה מהם הינם מבנים בנויים שהתכנית רק מספקת להם אישור חוקי בדיעבד. לפני כחודשיים התוכנית פורסמה להפקדה, ונשארו עוד כמה ימים להגשת התנגדויות לפני שהיא תעלה למועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי לאישור סופי.

עוד בוואלה! NEWS:
ישראל מאיימת לגרש משטחה בכיר באו"ם בעקבות התבטאויות אנטי-ישראליות
"זהו חוק של כובשים": אושר בקריאה טרומית קיזוז כספים לרשות
גורם מדיני על טענות ארה"ב: הרשות ממשיכה לשלם משכורות למחבלים

חברי הכנסת איילת שקד ונפתלי בנט במליאה בכנסת 11.05.15. נועם מושקוביץ
בנט ושקד/נועם מושקוביץ

תנועת רגבים, המייצגת משפטית את ההתנחלות צופים שנמצאת בשכנות לקלקיליה, כבר הודיעה כי הגישה התנגדות משפטית לאישור התכנית בטענה שאם תמומש, צופים תכותר על ידי העיר הפלסטינית. בנט ושקד הצביעו נגד תכנית "המקל והגזר" בישיבת הקבינט בספטמבר האחרון, והערב מסרו כי היא "הייתה ונשארה תכנית של פרס לטרור, ושל קידום ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C. לדבריהם, משמעות התוכנית "מחמירה אל מול ההיקפים המצומצמים מאוד של בנייה שאישר נתניהו לישובים הישראלים".

מלשכת ראש הממשלה מסרו הערב כי "מדובר בתוכנית שהובאה על ידי שר הביטחון בשנה שעברה ואושרה על ידי הקבינט. מאז אושרו לתכנון ולבנייה יותר מ-10 אלף יחידות דיור להתיישבות היהודית, ולכן הטענה אינה נכונה ואף אבסורדית".

מלשכת שר הביטחון אביגדור ליברמן נמסר בתגובה להודעת שרי הבית היהודי כי היא "תמוהה ביותר, מאחר שהתכנית הוצגה לפני כחצי שנה לכל שרי הקבינט, בהם בנט ושקד". עוד נמסר כי "הממשלה הנוכחית היא הטובה ביותר למפעל התיישבות ביהודה ושומרון, כשרק במחצית הראשונה של 2017, אושרו אלפי יחידות דיור. אנו מנהלים מדיניות שקולה, מתוך התחייבות לקידומה ולפיתוחה של ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון מצד אחד, ובאחריות לשמירת האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל בזירה הבינלאומית מצד שני".

פועלי בניין מניחים יסודות לבתים חדשים במעלה אדומים, 24 בינואר 2017. AP
מאישור התכנית נבנו יותר מ-10 אלף יחידות דיור להתיישבות יהודית. בנייה במעלה אדומים, השנה/AP

גם ראשי שדולת א"י בכנסת, חברי הכנסת יואב קיש ובצלאל סמוטריץ', אמרו כי הם מתכוונים לדרוש הבהרות מראש הממשלה. "הבנייה והקצאת הקרקע הנרחבת לפלסטינים בשטחי C מצד אחד, מול זו המצומצמת לישראלים מהצד השני, חוצה את הקו האדום שממשלה לאומית יכולה להרשות לעצמה".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שמוביל את מחאת תושבי הגדה המערבית נגד תכנית הבנייה האחרונה, אמר הערב כי "הממשלה איבדה את הבלמים". לדבריו, "בזמן שמתחשבנים אתנו כאן על כל יחידת דיור, בזמן שאושרו לכל מועצה אזורית שומרון בוועדת התכנון בעליונה רק 66 יחידות, מחליט הדרג המדיני להעניק לעיר הטרור קלקיליה את פרס הטרור האולטימטיבי: הכפלת השטח והכפלת האוכלוסייה".

ממועצת יש"ע נמסר כי "אישור תוכניות הבניה הערבית בשטחי C מקוממת לאור העובדה שבשטחי A ו-B בונים הערבים כאוות נפשם וללא תוכניות. לעומת זאת, הבניה בהתיישבות הישראלית מצומצמת ומוגבלת ונמדדת לאזורים מסויימים בלבד. איננו מקבלים משוואה מעוותת זו ולא נסכים לה".

(עדכון ראשון: 23:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully