וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטן תקף את יו"ר ועדת קצבאות הנכים - שהוא עצמו מינה: "שיתפטר"

14.6.2017 / 21:47

על רקע המסקנות הצפויות של ועדת שמחון, שמציעה למתן את העלאת קצבאות הנכים, תקף יו"ר הקואליציה את יו"ר הוועדה פרופ' אבי שמחון ואמר כי "הוא גורם נזק לראש הממשלה ולליכוד". המתקפה של ביטן מפתיעה במיוחד נוכח העובדה שהוא היה אחד האנשים שמינו את שמחון לתפקיד

חבר הכנסת דוד ביטן בכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
ביטן/נועם מושקוביץ

על רקע המסקנות הצפויות של ועדת שמחון, שמציעה למתן את העלאת קצבאות הנכים, תקף היום (רביעי) יו"ר הקואליציה דוד ביטן את יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה וראש הוועדה פרופ' אבי שמחון. "שמחון נוהג באטימות וחושב שניתן להציב את הנכים בטבלאות אקסל ובמצגות", אמר בראיון ביטן לערוץ הכנסת. "קצבאות הנכים צריכות לעלות באופן משמעותי לאחר שלא עודכנו 14 שנה וזוהי אג'נדה שמפלגת הליכוד מובילה. האיש גורם נזק לראש הממשלה ולתנועת הליכוד ולכן עליו להתפטר".

המתקפה של ביטן נגד שמחון מפתיעה נוכח העובדה כי הוא היה אחד מהחברים שמינה את שמחון לבחון את העלאת קצבאות הנכים. בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני יותר מחודש בתום פגישה שבה השתתפו נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר הרווחה חיים כץ ויו"ר הקואליציה ביטן נכתב כי הנוכחים בה סיכמו על "הקמת צוות שיקבע את התוספת שיינתנו לנכים ואופן חלוקתם". בהודעה צוין כי בראש הצוות יעמוד שמחון והוא יכלול נציגים ממשרדי האוצר, הרווחה, הבריאות, והמוסד לביטוח לאומי. יתרה מכך, ח"כ ביטן נחשב מקורב מאוד לראש הממשלה ומתואם אתו כמעט בכל סוגיה. לכן, לא ברור מדוע תקף את הוועדה שהקים נתניהו כתחליף לוועדת זליכה של כחלון.

עוד בוואלה! NEWS:
מסתמן: קצבת הנכים תעלה בכמה מאות ש' בלבד; מאות הפגינו בתל אביב
ביטול ועדות רפואיות לאחוזי נכות: הביטוח הלאומי נגד רפורמת כץ
מאות נכים הפגינו בתל אביב: "שביבי וכחלון יחיו מ-2,342 שקל"

הפגנת הנכים בתל אביב 13 ביוני 2017. מאצ'י הוף
הפגנת הנכים בתל אביב, אתמול/מאצ'י הוף

לפי מתווה שמחון, יתווספו ארבעה מיליארד שקלים לקצבאות ולשירותים, בדומה למתווה שהציג זליכה, בחמש פעימות בפריסה של חמש שנים. העלאת הקצבאות תיעשה באופן דיפרנציאלי, תוך בחינת מצבו האישי של כל נכה. קצבתם של בעלי הכנסה נמוכה תעלה כבר תוך שנה ל-3,200 שקלים – תוספת של 700-500 שקלים והסיוע בדיור יעלה מ-770 לאלף שקלים. הוועדה עדיין דנה על סעיף העלאת הקצבאות לבעלי הכנסה גבוהה.

עשרות נכים ותומכים במאבק להעלאת הקצבאות הפגינו אתמול בצומת הרחובות דרך נמיר וארלוזורוב שבתל אביב במחאה על ההערכה כי המסקנות של הוועדה לא יכללו הגדלת כלל הקצבאות לגובה שכר המינימום. זליכה הגיב למתווה שמחון המסתמן ואמר כי "זהו הקפיטליזם החזירי במלוא כיעורו מבית מדרשם של קברניטי המדיניות הכלכלית שהכפילה את מחירי הדיור, מוטטה את הצמיחה לנפש ויצרה דור אבוד של זוגות צעירים"

בשבוע שעבר הגישו ארגוני נכים עתירה לבג"ץ נגד שר האוצר משה כחלון, שר הרווחה חיים כץ והמוסד לביטוח הלאומי, בדרישה להשוות את קצבת הנכות לגובה שכר המינימום. בעתירה נכתב כי "זה שנים, חודשים ושבועות נמשכת מחאת הנכים, כולל שביתת רעב מתמשכת ואיש מן הרשויות אינו נוקף אצבע לתיקון העוול.

"כמנהגן מאז ומתמיד, ממשיכות רשויות המדינה גם היום, חרף זעקת ציבור האנשים עם מוגבלות, לעסוק בהקמת ועדות, במינוי מומחים, באימוץ החלטות ודחייתן, במינוי ועדות חדשות ובסופו של יום, בדחיית הקץ לתקופות בלתי מוגבלות, תוך גרימת ביזוי נמשך של ציבור זה ורמיסת כבודו ככלל, ושל יחידיו כפרטים", הוסיפו.

הפגנת הנכים בתל אביב 13 ביוני 2017. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת הנכים בתל אביב, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully