וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית: "השתלטות חמאס על עזה - נכבה שנייה לעמנו"

במלאת עשור להפיכה האלימה בעזה, שבה איבדה הרשות את השליטה ברצועה, מתחו אנשיו של אבו מאזן ביקורת חריפה על הארגון היריב: "מאז שחמאס השתלט על הרצועה, חיי התושבים שם נעשו גרועים יותר"

צילום: שי מכלוף, רויטרס, עריכה: ניר חן

הרשות הפלסטינית מתחה היום (רביעי) ביקורת חריפה על חמאס, בהצהרה לציון עשור להשתלטות החמאס על רצועת עזה. "זוהי נכבה שנייה לעמנו. מאז שחמאס השתלט על הרצועה חיי התושבים שם נעשו גרועים יותר", נאמר בהצהרה.

"חמאס שרפה מאות בתים של פעילי פת"ח וביצעה לינצ'ים בגופות", האשימו ברשות, בסרטון שפורסם מטעמה. "חמאס חטפה רבים מתנועת פת"ח והוציאה אותם להורג מול בני משפחותיהם".

בסרטון נמסרה "תמונת מצב על הסבל הרב של התושבים" ברצועה, ולפיה שיעור האבטלה עומד על 41% מכח העבודה, 65% מהתושבים חיים מתחת לקו העוני, וההפסדים שנגמרו בשל המצור שהטילה ישראל נאמדים ב-10 מיליארד דולר. לטענת הרשות, יש ברצועת עזה כ-35 אלף מחוסרי בית בגלל "המלחמה".

השתלטות חמאס על רצועת עזה ב-2007. GettyImages
השתלטות חמאס על הרצועה ב-2007/GettyImages

חמאס השיג את השליטה ברצועה ביוני 2007, כשהזרוע הצבאית של הארגון הצליחה להדיח את כוחות הרשות הפלסטינית, כחצי שנה לאחר הניצחון בבחירות. כ-160 אנשי פתח חוסלו בהפיכה הצבאית האלימה, שארכה ימים אחדים.

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר השבוע לצמצם את אספקת החשמל לרצועה, על רקע החלטת הרשות הפלסטינית לקצץ את מימון החשמל לרצועת עזה. שרי הקבינט קיבלו את המלצת צה"ל להיענות לבקשת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ולהגביל את הספקת החשמל לרצועה.

נשים מבשלות לאור נרות במהלך הפסקת החשמל ברצועת עזה. רויטרס
נשים מבשלות לאור נרות בעזה, במהלך הפסקת חשמל/רויטרס

בערוץ אחבאר אל-אן, המזוהה עם הרשות הפלסטינית, נאמר כי העם הפלסטיני רצה לתת הזדמנות לחמאס לנהל את השלטון, אך לאחר עשר שנים הוא נכשל בכך ומטיל את האשמה על גורמי חוץ.

"חמאס הרס את המשאבים היקרים במקום להקל על סבל התושבים. הקיצוניים השתלטו על התנועה, שנותרה הרחק מהזרם הפלסטיני המתון ומהעם ברצועה, החפץ ברובו בחיים של כבוד ויכולות עצמאיות לבנייה מחודשת לרצועה ולחברה משגשגת, רחוק מאלימות. הוא מתעלם מהתקוות האלה ודואג רק לצרכיו הצרים שלא קשורים לעם".

פרשן בסוכנות הידיעות הפלסטינית וופא כינה את השתלטות חמאס "נכבה שנייה", ואמר כי תושבי הרצועה חווים את כל סוגי הסבל בשל מדיניות החמאס. "עשר שנים של שלטון חמאס ברצועה הביאו למצור של ישראל בכל התחומים
ולחורבן לתשתיות ולסקטורים החיוניים לטובת חלקים אינטרסנטים בחמאס".

רחובות עזה, קיץ 2015. רויטרס
ההרס ברחובות עזה לאחר מבצע צוק איתן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully