וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-40 ח"כים חתמו על עצומה להחזרת גופות שאול וגולדין

14.6.2017 / 16:59

חברי כנסת מכל סיעות הקואליציה והאופוזיציה חתמו על מסמך שבו הם קוראים להפסיק את ביקוריהן של משפחות מרצועת עזה אצל האסירים הביטחוניים, עד שיוחזרו גופותיהם המוחזקות ברצועה. הוריו של גולדין אמרו לח"כ קיש, יוזם העצומה, כי "היוזמה מבורכת"

צילום: ערוץ 10, עריכה: יוסי אלטר

כ-40 חברי כנסת חתמו היום (רביעי) על עצומה שבה הם דורשים "להפסיק את ביקוריהן של משפחות מרצועת עזה אצל אסירים ביטחוניים" בישראל, עד שלא יוחזרו החיילים המוחזקים ברצועה, אורון שאול והדר גולדין. יוזם העצומה ח"כ יואב קיש (הליכוד) פגש היום בצהריים את שמחה ולאה גולדין, הוריו של הדר, שאמרו לו כי מדובר ב"יוזמה מבורכת".

חברי כנסת מכל סיעות הקואליציה והאופוזיציה חתמו על מסמך שבו הם "דורשים להפסיק את ביקוריהן של משפחות מרצועת עזה עד שלא נקבל בחזרה את בנינו אורון שאול והדר גולדין". לפי הקריאה, "צעד הומניטרי תמורת צעד הומניטרי - לא יתכן שממשלת ישראל תחליט על שורה של צעדים הומניטריים כלפי חמאס בעזה כל עוד הוא ממשיך להחזיק את בנינו".

הם ביקשו להעביר מסר לפיו "אנחנו נסכים למחוות הומניטריות תמורת החזרת הבנים כתנאי מקדים. אנו קוראים לממשלה לאמץ את המדיניות ולהפסיק כשלב ראשון את ביקוריהן של משפחות מרצועת עזה אצל אסירים".

עוד בוואלה! NEWS:
"זהו חוק של כובשים": אושר בקריאה טרומית קיזוז כספים לרשות
גורם מדיני על טענות ארה"ב: הרשות ממשיכה לשלם משכורות למחבלים
"נתניהו והרצוג נועדו בחשאי עם א-סיסי בקהיר בשנה שעברה"

אורון שאול, הדר גולדין. באדיבות המשפחה
שאול וגולדין/באדיבות המשפחה

הוריו של גולדין הופיעו היום בכנסת לראשונה מאז הדיון בוועדה לביקורת המדינה על דוח המבקר על מבצע "צוק איתן", שבו חברי הכנסת דוד ביטן ומיקי זוהר התפרצו לעברם. בין היתר, ח"כ זוהר אמר להם כי הטענות שלהם נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו הן "מוגזמות". השניים השתתפו בכנס השדולה להשבת אורון שאול והדר גולדין שבו לקחו חלק נציגים של יותר מעשר מדינות בעולם יחד עם ארגונים בינלאומיים.

"לפני חודשיים עברנו אירוע לא פשוט במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה, אבל חשוב לי לומר שזכינו גם לראות תופעות אחרות במשכן הזה. קיבלנו כאן חיבוק, תמיכה וחיזוק", אמרה לאה גולדין. "ראינו גם צד של אנושיות וסיוע. השדולה הזו ומי שמוביל אותה, עמיר פרץ ושולי מועלם, הם הפנים היפות של הדמוקרטיה הישראלית. מי שנלחם למענן הבנים שלו יודע כמה זה חשוב למשפחות המשענת הזו וזה בהחלט לא מובן מאליו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
ח"כ יואב קיש, וועדת הכנסת בדיון על הסרת חסינותו של ח"כ באסל גטאס, הכנסת. 21 בדצמבר 2016. דוברות הכנסת איציק זוהר, אתר רשמי
יוזם העצומה. ח"כ קיש/אתר רשמי, דוברות הכנסת איציק זוהר

גולדין התייחסה גם למשבר החשמל בעזה: "מעולם לא דרשנו מהממשלה לנתק את החשמל בעזה. אנחנו דורשים מהממשלה ללחוץ על חמאס, אנו דורשים מהממשלה ליישם את החלטות הקבינט שקובעות שיש לבחון כל מחווה הומניטרית כלפי עזה גם בהיבט של קידום החזרתם של הדר ואורון".

גולדין סיימה את דבריה בהתייחסות לעצומת חברי הכנסת ואמרה בהקשר של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל כי "ישראל מחזיקה בבתי הכלא אלפי טרוריסטים ורוצחים של חמאס. הם מוחזקים בתנאי דה-לוקס, תנאים של קייטנה. וזה קורה בזמן שהחמאס מחזיק בבן שלי. בסוגיה הזו לא מדובר רק בחוסר עשייה של הממשלה, אלא בטמינת ראש, הפקרת חיילים שנשלחו לקרב".

שמחה גולדין: ""מצפים שנהיה תוקפניים, אך אנו בעומס רגשי". מאצ'י הוף
"אנחנו דורשים מהממשלה ללחוץ על חמאס". שמחה ולאה גולדין/מאצ'י הוף

יו"ר השדולה להשבת החיילים יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי העבירה מסר בפני נציגי המדינות כי "מי שרוצה מים זורמים וחשמל בעזה, לא יכול לדבר על כך מבלי לציין את הדר ואורון". ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) אמר כי יש למנוע משבר הומניטרי בעזה. לדבריו, "חשמל הוא כמו אוויר וכמו מים. אנו מבקשים להבהיר שבעבורנו בישראל גם השבת החיילים והאזרחים שבעזה היא כמו אוויר".

במהלך הדיון בשדולה, מסר סגן יו"ר הכנסת, ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני), למשפחות החיילים הנעדרים כנציג הנהלת הקונגרס היהודי העולמי-ישראל, חוברת עם כ-12 אלף חתימות של פעילים מטעם הקהילות היהודיות מכל העולם שדורשים להחזיר את החיילים לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully