וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: תקיפות ארה"ב א-רקה גורמות לאובדן חיים מזעזע

14.6.2017 / 16:30

חוקרי פשעי מלחמה מסרו למועצת זכויות האדם כי ההפצצות המאסיביות של הקואליציה הבינלאומית במעוז דאעש בסוריה גרמו לנפגעים רבים בקרב התושבים וכן לעקירת 160 אלף איש מבתיהם. ארגון זכויות אדם אחר גינה את ארה"ב על השימוש שלה בפצצות זרחן

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

התקיפות האינטנסיביות של הקואליציה האמריקנית נגד הארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) באזור א-רקה גרמו ל"אובדן חיים מזעזע" - כך הודיעו היום (רביעי) חוקרים לפשעי מלחמה מטעם האו"ם, שהוסיפו גם כי המערכה הסבוכה גרמה גם לעקירת 160 אלף איש מבתיהם. הוא לא נתן מספרים מדויקים על ההרוגים בא-רקה, שאליה מתקדם גם צבא סוריה.

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, שמורכבים מלוחמים כורדים וערבים, החלו את המתקפה על מעוז הארגון בעיר לפי כשבוע, והצליחו להשתלט על שכונות במערב, במזרח ובצפון העיר, בחיפוי אווירי מאסיבי של הקואליציה הבינלאומית. "התגברות התקיפות הובילה גם ל-160 אלף עקורים", מסר פאולו פיניירו, יו"ר נציבות החקירות של האו"ם, למועצת זכויות האדם.

במקביל, ארגון "משמר זכויות האדם" הביע דאגה מהשימוש הגובר של הקואליציה האמריקנית בפצצות זרחן ומסר כי אלו מסכנות אזרחים כשהן מוטלות על שטחים מאוכלסים.

בנאומו בפני 47 המדינות החברות במועצה, הנציג האמריקני לא התייחס למערכה בא-רקה או לתקיפות האוויריות. ג'ייסון מאק אמר כי ממשלת סוריה היא "האחראית המרכזית" להפרות זכויות האדם במדינה.

בעוד שפיניירו אמר כי הצלחת המבצע של הקואליציה בא-רקה יכולה להביא לשחרור האוכלוסייה האזרחית, כולל נשים וילדות יזידיות שנרפדות בידי דאעש, "אסור שזה יקרה על חשבון האזרחים שחיים בניגוד לרצונם בשטחים בנוכחות דאעש".

לקריאה נוספת בנושא
בורח בטנדרים ומנותק מטלפונים: "המרדף אחרי מנהיג דאעש יימשך שנים"
מתקדמים בלב בירת דאעש: המורדים מבססים אחיזה בא-רקה

ראשוני. מתקפה אווירית של כוחות הקואליציה בא-רקה, סוריה. מערכת וואלה! NEWS
הפצצה אמריקנית בא-רקה/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully