וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זהו חוק של כובשים": אושר בקריאה טרומית קיזוז כספים לרשות

14.6.2017 / 14:02

החוק של ח"כ שטרן אושר תוך עימות בין ח"כ ג'בארין לאורן חזן, ולפיו יקוזזו כספים מהפלסטינים בשל העברתם לטרור. "זהו חוק פופוליסטי שמשית עונש קולקטיבי", אמר הח"כ מהרשימה המשותפת. חזן השיב: "רק תומך טרור מדבר ככה"

צילום: ערוץ הכנסת

עימות חריף פרץ היום (רביעי) במליאה, עם אישורו בטרומית של חוק קיזוז כספים לרשות הפלסטינית בגין תמיכה בטרור, של ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) בקריאה טרומית, בעדו הצביעו 48 חברי כנסת ונגדו 13. ח"כ יוסף ג'אברין (הרשימה המשותפת), שהציג את התנגדותו לחוק, אמר: "מה אפשר לומר על אופוזיציה שמתחרה על הצעות חוק דרקוניות כמו אלה? מי צריך להחליף ככה את השלטון? חוק פופוליסטי שמשית עונש קולקטיבי על הרבה מאד אנשים. כמעט ואין משפחה פלסטינית שאין בקרבה שלה אסיר ביטחוני. זה חוק של כובשים".

ח"כ אורן חזן (הליכוד) השיב לג'בארין, כי "רק תומכי טרור מדברים ככה ומתנגדים לחוק כזה". שטרן עצמו טען במהלך הדיון כי "כשהרשות הפלסטינית מעבירה תקציבים, על פי חוק, למחבלים ולבני משפחותיהם, היא מקדמת מדיניות של רצח ישראלים. תקצוב הטרור הוא מעשה מדיני מובהק, והוא לא עולה בקנה אחד עם תהליך השלום".

אורן חזן. מגד גוזני
"רק תומכי טרור מתנגדים לחוק". חזן/מגד גוזני

ההצעה, המכונה "הפסקת תשלומי משכורות למחבלים", הוגשה על ידי שטרן יחד עם ח"כים מכל סיעות הקואליציה, והיא קובעת כי יש לנכות מכל סכום המועבר לרשות את שיעור התמיכה בטרור במהלך השנה החולפת. השיעור המוצע ייקבע בדוח שיפרסם שר הביטחון על בסיס נתונים המתפרסמים ברשות הפלסטינית בסיומה של כל שנת כספים.

חלק מתקציב הרשות הפלסטינית, שרובו הגדול ממומן על ידי סיוע אמריקני ואירופי, מופנה למשכורות ולמימון הטבות למחבלים הכלואים בישראל, ולקצבאות למשפחות שיקיריהן נהרגו או נפצעו בהקשר לסכסוך, רבים מהם מחבלים. היקף תשלומים אלה עומד על יותר ממיליארד שקלים לשנה. על פי החוק הפלסטיני, ככל שהעונש שהושת על המחבל הפלסטיני חמור יותר – כך שנגרמה פגיעה גדולה יותר במטרות ישראליות – כך גדלה המשכורת שלה הוא זוכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully